Volledige versie bekijken : Ghost maken rechtstreeks van cd



Silverwing
7 November 2006, 12:54
Ik heb een tijdje geleden enkele keren een ghost gemaaktnaar een externe hddd, rechtsreeks vanaf de cd,dus zonder iets te installeren maar ben vergeten hoe het nu weer ging. Zou nu een nieuwe moeten maken omdat mijn systeem te veel veranderd is en deze (http://www.minatica.be/showthread.php?t=33207)handleiding gaat er van uit dat het programma op de pc staat.
Kan iemand me helpen?
Werk met ghost10

rembrandt
7 November 2006, 14:05
Een uitstekende uitleg HIER (http://www.xs4all.nl/~ronh/images/ghost.txt)

cruwero
7 November 2006, 15:26
Is het niet zo dat je het eerst moet installeren om een bootable cd te maken.
Zelf gerbruik ik Norton Ghost 2003,bootable cd gemaakt,en je kan via je cd of een image maken,of een image terugzetten:
Henk

AMD
7 November 2006, 15:46
Is het niet zo dat je het eerst moet installeren om een bootable cd te maken.
Zelf gerbruik ik Norton Ghost 2003,bootable cd gemaakt,en je kan via je cd of een image maken,of een image terugzetten:
Henk

Ik doe het altijd vanaf een bootable versie van Ghost op een CD-ROM of diskette.
Dan kan vanuit DOS kiezen om te branden naar CD of DVD.
Ik zal eens even kijken voor je of ik die informatie ergens heb liggen nog.

Grtjs AMD

Mass13
7 November 2006, 15:53
Je moet idd 1st Ghost installeren om bootable media te maken

Ben zelf netwerkbeheerder en ben al een aantal maanden overgestapt op Acronis, persoonlijk beter dan Ghost

Edit: Foutje, In het Ghost 10 pakket zit een bootable CD, de Symantec Recovery Disk, deze heb je nodig om je PC te booten.

Bij Ghost 2003 moest je die media zelf maken

Silverwing
7 November 2006, 16:16
Alvast dank voor de reacties,maar ik heb nooit enig bestand moeten naar de C kopiëren of wat dan ook.
Ik sloot de pc af met de ghost cd er in en starte even later terug op,het duurde allemaal wel even maar ik kon toen direct beginnen,wat de juiste volgorde was ben ik vergeten ,maar ik kon toen direct mijn C selecteren en dan disk to image,de locatie selecteren waar de image moest geschreven worden en na zowat +/- 20min.was alles klaar.
Ik moet nu ergens een stap verkeerd doen want ik krijg steeds een scherm met eengebruiksvoorwaarden en onderaan een akkordverklaring om op te klikken, nadien kom ik in een menu waar ik alles kan behalve een image aanmaken.

Mass13
7 November 2006, 16:32
Staat je C:\ op een s-ata schijf? Ghost + s-ata is (liever, was) onbetrouwbaar, persoonlijke ervaring, kan zijn dat ghost die s-ata controller dan niet herkent en je daarom de optie niet geeft om een image te maken

Silverwing
7 November 2006, 17:40
Staat je C:\ op een s-ata schijf? Ghost + s-ata is (liever, was) onbetrouwbaar, persoonlijke ervaring, kan zijn dat ghost die s-ata controller dan niet herkent en je daarom de optie niet geeft om een image te maken
Is idd een s-ata schijf maar ik heb het in het verleden toch probleemloos kunnen doen,waarom dan nu niet meer?
Kwa hardware is enkel de grafische kaart veranderd.

Mass13
7 November 2006, 17:54
Is idd een s-ata schijf maar ik heb het in het verleden toch probleemloos kunnen doen,waarom dan nu niet meer?
Kwa hardware is enkel de grafische kaart veranderd.

Dit is het dan idd niet, gebruik je dezelfde media als vroeger?

Silverwing
7 November 2006, 19:04
Dit is het dan idd niet, gebruik je dezelfde media als vroeger?
Alles is hetzelfde gebleven,de gemaakte ghost zette ik op mijn externe hdd.

Silverwing
8 November 2006, 19:44
Ben blijben zoeken en proberen en heb het terug gevonden.
Voor wie het ook wil doen geef ik hier weer hoe te werk gaan.
1)Steek de cd van Ghost(10)in je pc maar zorg er voor dat je de lade van je cd/dvd rom station pas sluit als windows word afgesloten en herstart de pc.
Als je pc goed is ingesteld krijg je bij de hestart de vraag om op een toets de drukken om van cd te starten,doe dit!

2)Na een enkele grijze schermen en enkele minuten krijg je eerst een Symanteclogo gevolgd door een gebruikers-overéénkomst.klik hierbij op acsepteren

3)Vervolgens krijg je een scherm met een aantal menu's.:
start,herstellen,analiseren,netwerk en hulpprogramma's.
Klik op herstellen en kies in het volgende scherm herstellen met oudere ghost image,en klik in het volgende scherm op ok.

4)Klik in het volgende scherm op Local>Disc>To image

5)Kies in het volgende scherm de partitie waar je een ghost wil van maken.

6)Kies in volgend scherm de locatie waar je de gemaakte ghost wil opslaan.
BELANGRIJK:JE TOETSENBORD IS NU QUERTY IPV AZERTY !!!

7)Klik in het volgende scherm op save
8) " " " " bij compres op NO
9) " " " " " proceed with image file creation op YES

10)Je Ghost word nu aangemaakt,je kan in de blauwe balk bovenaan in beeld de status volgen.
Als de Ghost klar is krijg je een kader met image creation completed ccsefully.
Klik op Continue>quit>en bij de vraag are you sure you want to quit? op yes

11)Je komt nu terug in het eerste menuscherm,klik daar op afsluiten,je krijgt nu een waarschuwing dat als je afsluit de pc herstart en of je zeker bent dat je wil afsluiten,Klik JA

12)Laat de pc gewoon opstarten zoals gewoonlijk,als dat gedaan is haal je de cd van Ghost uit de pc.

7)

cruwero
8 November 2006, 20:01
Dan vind ik Ghost van 2003 toch wat eenvoudiger werken.
De Ghost cd erin opstarten from image,selecteer je Ghost en enter.
En hij zet het simpel terug:
Henk

PeterN
9 November 2006, 08:58
Dan vind ik Ghost van 2003 toch wat eenvoudiger werken.
De Ghost cd erin opstarten from image,selecteer je Ghost en enter.
En hij zet het simpel terug:
Henk
Of gewoon acronis true image gebruiken :)

rembrandt
9 November 2006, 09:23
Er zijn heel wat alternatieven, de een werkt liever met dit progamma en de ander kiest een progamma wat hij prettiger werken vind.

LASA
9 November 2006, 10:36
Wat kan je nog gebruiken ipv ghost?
Van waar je dus mee kunt opstarten en al u programma's weer werken.
Of is ghost het beste of enige?

rembrandt
9 November 2006, 11:08
Acronis TrueImage wat PeterN aanbeveeld,schijnen heel wat mensen te prefereren boven ghost.
Power Quest Drive Image.
Drive Image XML enz.enz.
<O:p

LASA
9 November 2006, 12:31
En Nero???
Is de trial van true image te vertrouwen.
Is maar dat ik hier binnen kort mijn huidig pc wil ombouwen.
Enkele onderdelen veranderen en alles in een andere doos.
Dus moet ik een back up en deze moet op mijn externe HDD komen.
En liefst van daar alles kunnen overzetten.

PeterN
9 November 2006, 12:44
En Nero???
Is de trial van true image te vertrouwen.
Is maar dat ik hier binnen kort mijn huidig pc wil ombouwen.
Enkele onderdelen veranderen en alles in een andere doos.
Dus moet ik een back up en deze moet op mijn externe HDD komen.
En liefst van daar alles kunnen overzetten.

Bij alle backup programma's kan je altijd best eerst eens een test doen. Wat Trial versies betreft moet je opletten want sommige programma trials hebben beperkingen kwa image terug zetten.
In het geval van True Image kan men werken naar externe HD en vandaaruit terug zetten (wel best zorgen dat je geen usb kaartlezer aansluit tijdens deze image;) ) Je kan ook een gemaakte image testen na het maken. Hierbij wordt de gemaakte image volledig gecontroleerd en wordt enkel het terug schrijven op HD niet uitgevoerd. Dit om zeker te zijn dat de gemaakte image geen fouten bevat. Wat de beperkingen zijn in de trial software van true image weet ik niet van buiten maar kan je vinden op de site van acronis waar je de download kan starten ;)