Volledige versie bekijken : blauw scherm bij opstarten van pc



makkee
7 November 2006, 23:36
hallo, ik heb laast bij de zus van men vriend counter-strike geïnstalleerd, we konden spelen maar nu na een paar dage start de pc nog wel op maar geeft hij een blauw scherm met daarop de vermelding dat er een error is namelijk dat de pc teveel geheugen gebruikt en niet meer kan opstarten, ze vertellen dat je het moet proberen in veilige modus maar dan krijg je juist hetzelfde resultaat, namelijk het blauwe scherm met dezelfde foutmelding. Het zou me verbazen dat het ligt aan de installatie van counter-strike maar nu ben ik wel de dupe omdat ze denken dat het daar aan ligt. ik zou hem graag willen maken maar het laaste wat ze wil is dat ik hem formateer want er staan belangrijke zaken in ivm met school en dergelijke. kunnen jullie mij helpen? zou het eventueel gaan om windows opnieuw te installere? zonder hem te formatere? thx!

rembrandt
8 November 2006, 17:27
Start met de install windows CD op, en doe systeemherstel
anders:
xp-cd erin en in het tweede scherm voor r kiezen .. dus niet de eerste met r van recovery-console, maar de volgende met de r van repair

cruwero
8 November 2006, 17:37
Of probeer dit
Start Windows XP opnieuw op en druk tijdens de start op 'F8' om het opstartmenu op te roepen.
Kies ervoor om op te starten in de Veilige modus met opdrachtregel.
Meldt je aan met een administrator-gebruikersaccount.
Vervolgens typt je het volgende op de opdrachtregel:
%systemroot%\system32\restore\rstrui.exe
Druk op Enter-->de herstelprocedure wordt gestart
Henk