Volledige versie bekijken : outlook express-hotmail fout



gordini
8 November 2006, 15:10
http://i113.photobucket.com/albums/n214/gordini72/Publicatie1-1.jpg

Hallo,

Sinds enkele dagen heb ik het volgende probleem.

Telkens outlook express mijn mails binnenhaalt krijg ik de boven getoonde foutmelding voor mijn inkomende Hotmails.

Echter, de desbetreffende mails (hotmail) worden wel binnengehaald en weergegeven als ongelezen.
Als ik de foutmelding wegdoe met op de "verbergen" toets te drukken, is er totaal niets aan de hand en kan ik gewoon mijn mails lezen.(y)

Echter, wanneer ik de "verbergen" toets niet gebruik, en een 2de keer op de "verzenden en ontvangen" toets druk, krijg ik deze foutmelding niet meer, maar worden al mijn nieuwe, en dus niet gelezen, emailberichten van hotmail gemarkeerd als gelezen. (??):shocked:

The best is yet to come,

Ik heb een draadloos netwerk thuis, en wanneer ik mijn mails controleer op mijn laptop, via mijn netwerk, krijg ik dezelfde foutmelding, echter wanneer ik mijn laptop via een ander netwerk (bv. op het werk) mijn mails laat ophalen, heb ik dit niet:shocked: :wall:

Nu heb ik vanacht mijn router ertussen uit gehaald. Mijn netwerk is dus "uit de ether", en toch heb ik hetzelfde probleem.

Ik heb zelfs mijn pc terug heringestalleerd met een image (ghost) van voor de genoemde problemen :bow:

Maar niks gekort, prob blijft.

Uiteindelijk is het "maar" een ongemak, en ik kan al mijn mails wel lezen.
Heeft er iemand ook zulks gelijksoortig euvel aan aan de de hand gehad?
Wat er aan te doen?
Doordat er geen foutcode weergegeven wordt, kan ik daar ook niet op zoeken.
Providerprobs? Hotmailprobs? Over het hoofd geziene instellingswijzigingen?

Ik weet het niet meer.

Iemand??

Greetz Gordini

compuchrisje
8 November 2006, 17:22
Je kan altijd je account van Hotmail eens nakijken in je Outlook Express:
menu Extra - Accounts - tabblad Mail - Hotmail, rechts Eigenschappen aanklikken en op de tab Server zou als URL dit moeten staan: http://services.msn.com/svcs/hotmail/httpmail.asp
Op de tab Verbinding géén vinkjes. Klik op Toepassen en OK.

Is dàt niet de reden, dan zijn er time-outs tijdens het maken van de verbinding met hotmail. Kan om allerlei redenen zijn, die daarom niét aan jouw pc liggen.

gordini
8 November 2006, 21:43
Ik vrees dat het het 2de zal zijn Chrisje, aangezien de laptop deze fouten niet ondervindt op het werk, maar wel thuis.

Kzal mijn licht eens moeten gaan opsteken bij m'ne provider.

Merciekes alleszins

rembrandt
9 November 2006, 10:20
Als aanvulling wat compuchrisje schrijft probeer dit eens

Deze fout wordt mogelijk veroorzaakt door een time-out van Outlook Wijzig eerst de instellingen van de time-outs voor de server in Outlook Express:

1. Start Outlook Express:
2. Klik op 'Extra' > 'Accounts' > 'E-mail'.
3. Selecteer uw e-mailaccount (de e-mailaccount wordt gemarkeerd).
4. Klik op 'Eigenschappen' > 'Geavanceerd'.
5. Stel 'Time-outs voor server' in op 'Lang' (5 minuten).
6. Klik op 'Toepassen'.
7. Klik op 'OK'.

gordini
10 November 2006, 10:50
No can do Rembrandt,

De time-outs zijn alleen te verstellen voor mijn telenet account, bij de hotmail-account is deze optie niet aanwezig.

Greetz

rembrandt
10 November 2006, 12:46
Ergens gevonden, kijk eens of het lukt

1. Open een Internet Explorer browser venster, en klik in het menu "Extra" op "Internet Opties".
2. Op het Tab-blad "Algemeen" dat je nu ziet, staat in het midden het kader "Tijdelijke Internet bestanden".
3. Klik hier op de knop "Cookies verwijderen", en dan op OK.
4. Klik dan op de knop "Bestanden verwijderen", vink het vakje aan en klik dan op OK.
5. Klik nu onderaan het Tab-blad ook op "OK" om de wijzigingen op te slaan.
Herstart nu je computer, en ga naar www.hotmail.com/nl
voer je e-mailadres en bijbehorend wachtwoord in, en klik op 'Aanmelden'



De problemen kunnen ook onstaan bij de installatie van Internet explorer 7. Je moet een update installeren, daarna werkt alles weer perfect. Zie hiervoor de volgende link: http://www.intelliadmin.com/blog/200...k-hotmail.html (http://www.intelliadmin.com/blog/2006/10/ie-7-breaks-outlook-hotmail.html).

gordini
13 November 2006, 10:19
Helaas, geen verandering.

Ik werk niet met IE (6 of 7) en mijn temp-files, cookies en dergelijke worden dagelijks geledigd.

Ik vrees dat de fout moet gezocht worden in mijn internetconnectie. (Teleslet??:eviltongue: )

rembrandt
13 November 2006, 12:22
Het is Engels maar toch
http://www.insideoutlookexpress.com/problems/performance.htm

rembrandt
14 November 2006, 22:48
check toch eens het volgende

servertype voor een hotmail is geen POP3 maar een http type waarbij je enkel de inkomende server moet invullen, de uitgaande is normaal automatisch je uitgaande server van telenet.

Probeer eens je hotmail account te verwijderen in je OE, en daarna opnieuw aan te maken.
Je zal dan zien dat je volgende dingen krijgt:

Tab 1
Je naam invullen
VOLGENDE

Tab2
Je hotmailadres invullen
VOLGENDE


Tab3
My incoming server is a HTTP server
My HTTP mail service provider is HOTMAIL

incoming mail (POP, IMAP or HTTP) server is:
"http://services.msn.com/svcs/hotmail/httpmail.asp" (dit staat in het grijs en wordt automatisch ingevuld door het selecteren van HTTP en HOTMAIL in de bovenste twee vakken)

Outgoing mail (SMTP) server:
Leeg vakje dat je niet kan aanpassen
VOLGENDE
check dan is het volgende

servertype voor een hotmail is geen POP3 maar een http type waarbij je enkel de inkomende server moet invullen, de uitgaande is normaal automatisch je uitgaande server van telenet.

Probeer eens je hotmail account te verwijderen in je OE, en daarna opnieuw aan te maken.
Je zal dan zien dat je volgende dingen krijgt:

Tab 1
Je naam invullen
VOLGENDE

Tab2
Je hotmailadres invullen
VOLGENDE


Tab3
My incoming server is a HTTP server
My HTTP mail service provider is HOTMAIL

incoming mail (POP, IMAP or HTTP) server is:
"http://services.msn.com/svcs/hotmail/httpmail.asp" (dit staat in het grijs en wordt automatisch ingevuld door het selecteren van HTTP en HOTMAIL in de bovenste twee vakken)

Outgoing mail (SMTP) server:
Leeg vakje dat je niet kan aanpassen
VOLGENDE

Tab 4
Je hotmailadres en je paswoord invullen
VOLGENDE

Tab5
FINISH

Probeer daarna nog eens al je berichten binnen te halen, OE zal normaal zelf vragen of hij de mappen mag downloaden en synchroniseren...

dannyma
15 November 2006, 09:14
ik heb er ook last van maar hindert mij niet .