Volledige versie bekijken : internet verbinding valt weg



Deryck
8 November 2006, 21:35
Hoy. Ik heb een belgacom adsl wireless modem en een usb-stick van belkin. Ik heb verbinding met het internet maar om de 5 minuten of zo kan ik niet op internet (msn valt uit, kan geen pagina's vinden in internet explorer, ed.) Ik heb altijd verbinding met mijn modem! En ik krijg ook geen melding wanneer ik de verbinding verlies. Na enkele seconden krijg ik dan terug verbinding zonder zelf verbinding te maken. Kan iemand mij helpen met dit probleem?
Het is zeer hinderlijk!!!

Ik heb al geprobeerd om het probleem op te lossen met hitman pro maar dat heeft niet geholpen.

kevindewachter
8 November 2006, 22:13
Misschien is het je signaalsterkte tussen je usb stick en je router dat niet goed zit.

Deryck
8 November 2006, 22:17
verbindingssnelheid is constant 54,0 Mbps en signaalsterkte is zeer goed tot uitstekend. Ik denk niet dat het daar aan zal liggen of kan ik mis zijn? Zoveel ken in niet van computers ze.:damn:

kevindewachter
8 November 2006, 22:37
Dat was mijn eerst gedacht. Dus als dat allemaal perfect is weet ik het ook niet. Sorry is niet zo mijn ding verbindingen. Maar er zullen wel andere mensen u komen helpen. Toch succes met het verder zoeken naar een oplossing.

W1nD0wS 3x P33
8 November 2006, 22:49
Voor dit probleem kunnen meerdere oorzaken zijn. Verplaats de modemrouter naar een vrije/open locatie waar weinig stralingsgevoelige apparaten aanwezig zijn zoals een draadloos telefoontoestel en controleer of u over de laatste stuurprogramma's voor uw draadloze ontvanger beschikt. Verder kunt u proberen het draadloze kanaal van uw modemrouter aan te passen. Via de configuratiepagina van uw modemrouter kunt u dit kanaal aanpassen.

reset ook eens je modem .. door deze gedurende een 15 tal seconden uit het stopcontact te halen . en nadien terug in te pluggen.


kom je niet op de instellingen pagina van mijn modem
Controleer dan of uw computer op correcte manier is aangesloten op uw modem en of deze onderling een correcte verbinding hebben. Controleer of uw computer een IP-adres van het modem ontvangen heeft en maak via 'Internet-opties' uw internet cache (tijdelijke internet bestanden) leeg.

rembrandt
8 November 2006, 22:50
Het lijkt me dat het probleem misschien hier te zoeken is

Internet Explorer herstellen of opnieuw installeren
MSN Messenger is in grote mate afhankelijk van Internet Explorer, als de gezondheid van Internet Explorer dus afneemt kan dit een invloed hebben op MSN Messenger. Om dit te verhelpen kun je Internet Explorer herstellen.
Start -Configuratiescherm - Software. Zoek naar Internet Explorer en klik op Toevoegen/Verwijderen. Je ziet nu een venster dat vraagt of je het wilt verwijderen of herstellen. Klik herstellen. Internet Explorer zal nu zichzelf herstellen indien er problemen zijn.

Succes Willie

PeterN
9 November 2006, 09:07
Heb je al eens contact opgenomen met uw provider? Bij ADSL kan je dergelijke problemen krijgen als je te ver van de centrale ligt. Zij kunnen dat testen en als je verder dan ongeveer 3km ligt zetten ze uw snelheid wat lager om toch nog een goede verbinding te blijven behouden.

Deryck
9 November 2006, 17:49
We hebben daarvoor al eens gebeld en ze hebben dat gedaan. Het probleem is ontstaan sinds we de nieuwe modem hebben. Zou het daar aan kunnen liggen? Of zou het misschien helpen als ik de stekker van de modem een kwartier/halfuur uittrek?

Bedankt voor jullie reacties maar het heeft nog nie geholpen.:frown:

Deryck
9 November 2006, 17:50
Het lijkt me dat het probleem misschien hier te zoeken is

Internet Explorer herstellen of opnieuw installeren
MSN Messenger is in grote mate afhankelijk van Internet Explorer, als de gezondheid van Internet Explorer dus afneemt kan dit een invloed hebben op MSN Messenger. Om dit te verhelpen kun je Internet Explorer herstellen.
Start -Configuratiescherm - Software. Zoek naar Internet Explorer en klik op Toevoegen/Verwijderen. Je ziet nu een venster dat vraagt of je het wilt verwijderen of herstellen. Klik herstellen. Internet Explorer zal nu zichzelf herstellen indien er problemen zijn.

Succes Willie
Ik heb nergens internet explorer gevonden bij software.

rembrandt
9 November 2006, 18:20
Doe het als volgt: ga naar het configuratiescherm, naar software, windows onderdelen toevoegen/verwijderen, IE verwijderen. Reboot. Nogmaals, maar dan toevoegen (houd de originele Windows cd-rom bij de hand, die kon je wel eens nodig hebben)

PeterN
10 November 2006, 01:53
We hebben daarvoor al eens gebeld en ze hebben dat gedaan. Het probleem is ontstaan sinds we de nieuwe modem hebben. Zou het daar aan kunnen liggen? Of zou het misschien helpen als ik de stekker van de modem een kwartier/halfuur uittrek?

Bedankt voor jullie reacties maar het heeft nog nie geholpen.:frown:

Stekker uit en in steken gaat niet helpen aan de kwaliteit van de verbinding. Als je aangeeft dat de problemen zijn begonnen na de plaatsing van een andere modem zou ik toch ook dat eens bij hun melden. Bij de plaatsing van de nieuwe modem hebben ze mss u terug op volledige snelheid gezet? Zoals ik al aangaf moet je ook eens vragen hoe ver je van de centrale afligt. Bij grotere afstanden (+3km) kan het zijn dat je problemen met ADSL krijgt. Meestal lossen ze dit op door gewoon uw snelheid iets naar beneden te regelen zodat een stabiele verbinding terug wordt bekomen.

rembrandt
10 November 2006, 13:10
Is je modem modem aangesloten op een usb-splitter ?

Kan zijn dat je modem niet genoeg spanning krijgt, waardoor z'n signaal niet altijd top is, het kopen van een power-hub(dus met extra voeding) kan hierbij een oplossing zijn.
Ben dit in de praktijk dit een keer tegen gekomen.

Deryck
13 November 2006, 21:59
Ik denk dat ik het gevonden heb. Ik heb ergens gelezen dat het probleem de firmware zou zijn. Ik heb een philips draadloze modem en de firmware is 0.40 en dat zoe 0.36 moeten zijn. Weet er iemand waar ik dat kan downloaden? Als ik dat bestand download van de website van belgacom en probeer te openen met winrar komt er een foutbericht op (onverwacht einde van archief). Weet iemand hoe dat komt?

grtz Deryck

Kokki
13 November 2006, 23:26
Had je vroeger een ander type modem of net dezelfde?
Bij die draadloze philips modems staat volgens mij ergens de optie dat ie het internet moet verbreken bij xxx minuten inactiviteit.
Kijk eens in de webinterface of je zoiets vindt en of je dat uit kan zetten.