Volledige versie bekijken : Nieuwe gebruiker



MartijnVDD
9 November 2006, 21:05
Heb een vraagje ivm gebruikers op Windows XP Professional.
Onze computer staat vol met rotzooi van mijn broer en mijn moeder en nu zou ik graag een eigen gebruiker willen aanmaken.
Eerst en vooral zou ik willen weten of die nieuwe gebruiker dan volledig leeg is als ik die aanmaak, ik bedoel of er dan niet alle bestanden die nou op de huidige gebruiker staan (we werken maar met één gebruiker) ook op de nieuwe gebruiker staan en welke bestanden sowieso op alle gebruikers staan.
Ten tweede vroeg ik me af of je bij Windows XP Professional een shermpje krijgt waar je je inloggegevens moet ingeven (Gebruikersnaam, Wachtwoord...) of een groot scherm met de gebruikersnamen en avatars.
En ten derde vroeg ik me af hoe je dit precies doet. ^^

Alvast bedankt.

seb
9 November 2006, 22:10
dit doe je zo: start==>configuratiescherm==>gebruikersaccounts==>nieuwe aanmaken

MartijnVDD
11 November 2006, 16:02
Kan iemand ook mijn andere vragen beantwoorden?
- Is mijn nieuwe gebruiker dan volledig leeg?
- Welke programma's staan op alle gebruikers?
- Kan ik Firefox gebruiken zonder dat die ook op de andere gebruikers wordt geïnstalleerd?

EDIT: - Is deze even makkelijk te verwijderen?

cruwero
11 November 2006, 16:21
Lees eens door:
http://www.computerfeeling.nl/pages/werkenmetwindowsGebruikers.asp
Henk

MartijnVDD
11 November 2006, 16:38
Bedankt, weet nu al iets meer, maar nog niet alles. =)

Ik zal de vraag even verduidelijken, want zie dat hij niet echt duidelijk is.

Op school hebben we ieder een eigen gebruiker op een computer.
Op de gebruiker staat alleen hetgeen we nodig hebben, voor de rest niets.
De map "Mijn Documenten" bijvoorbeeld is helemaal leeg op "Mijn Afbeeldingen" en "Mijn Muziek" na. Dit zou ik ook graag willen, maar virusscanner en anti-spyware en van die dingskes moeten er wel op staan.
Dat bedoel ik dus met een lege gebruiker.

slijkdabberke
11 November 2006, 22:41
da zal zo zijn de progje's die in de map all users staan draaien voor alle gebruikers zoals uwe antivirus

coopman
12 November 2006, 14:06
als je firefox op jou account zult zetten zal dat bij de andere ook zo zijn
dus als je firefox bij jouw als staandaard browser zet zal dat op de andere acount ook zo zijn

je kan om te kiezen zon scherm nemen waar je gewoon op de naam klikt en inlogt