Volledige versie bekijken : Duitstalige windows omzetten ...



woepi
10 November 2006, 12:22
Heb hier een laptop (Fujitsu Amilo) waar duitstalige windows op staat.
Wil er nu een nederlandstalige opzetten, ik laat de pc opstarten via cd-rom.
Dan begint windows met de setup en laad alle bestanden, wanneer dan de bestanden geladen zijn, krijg ik de volgende melding:

Setup kan geen vasteschijfstations in uw computer vinden.
Zorg ervoor dat de schrijven zijn ingeschakeld, op de juiste wijze op de computer zijn aangesloten en dat de hardwareconfiguratie voor de schijven correct is. U dient hiervoor mogelijk een door een fabrikant geleverd diagnostisch programma of installatieprogramma uit te voeren.
Setup kan niet doorgaan. Druk op F3 om Setup af te sluiten.


Weet iemand hoe ik dit kan oplossen???

Dank u

PeterN
10 November 2006, 13:57
Is dit een laptop type met een sata harddisk? Dan zal je tijdens setup de drivers van sata moeten laden. Deze zijn meestal op een aparte cd meegeleverd. Welke Functie toets je moet drukken tijdens setup weet ik niet meer, maar wordt onderaan de informatiebalk tijdens de setup aangegeven.
Dus gewoon setup starten en dan krijg je die mededeling onderaan staan dat als je bijkomende drivers moet laden je dan op Fx moet drukken.

cruwero
10 November 2006, 15:12
Je zet hem er toch niet overheen hé:
Henk

woepi
10 November 2006, 15:41
Je zet hem er toch niet overheen hé:
Henk
Nee wil een format doen en dan de nederlandstalige plaatsen.
Maar ga nu Peter zijn oplossing uit proberen??

Milo
10 November 2006, 16:24
Euhm Woepi ,
Valt mij juust ook iets te binnen da ik in mijn beginperiode op Ihj heb gehad .

--> If its a fiXed ( Desktop pc dus )

Kijk eens of je IDE kabel goed is aangesloten .
Wat bedoel ik hiermee ??
Wel ik had mijn eerste ineengestoken pc met Sata ineengestoken en had idem probleem.
Wat was er nu gebeurd ????
Ik had mijn IDEkabel zijn eerste aansluiting ( Waar als je met IDE harddisk werkt je je harddisk op aansluit) in de Cdrom speler gestoken .
Dit mag dus niet .... Het eerste Ide slot moet telkens vrij blijven , dit is standaard voor de HD , of je nu een Ide hd hebt of niet ( heb je geen dan moet dit vrijblijven)
Check dit eens ;)

hondake
10 November 2006, 16:50
of je kan XP language pack gebruiken.......

woepi
12 November 2006, 13:03
Lukt mij niet, heb zelf ook wat opgezocht en wat ik gevonden heb is het volgende: Als men eenmaal bij het installeren van XP een taal gekozen heeft kan men deze niet meer wijzigen, de eerste maal dat men een installatie doet van XP word er op de 0 sector van de harde schijf iets geschreven dat men niet kan verwijderen via het normale installeren, lees formateren, van xp. De oplossing zou alleen zijn een nieuwe harde schijf. :wall:

serna
13 November 2006, 03:29
Staat je harddisk in de BIOS?

woepi
13 November 2006, 12:43
Staat je harddisk in de BIOS?

ja ;)

Milo
13 November 2006, 13:52
Woepie , al naar mijn reactie gekeken ?

woepi
13 November 2006, 14:56
Woepie , al naar mijn reactie gekeken ?

Ja en alles is ok ;)

cruwero
13 November 2006, 16:26
of je kan XP language pack gebruiken
Dit kan dus helemaal niet.
Maar kan je de schijf zien in schijfbeheer:
Henk

woepi
13 November 2006, 16:54
Dit kan dus helemaal niet.
Maar kan je de schijf zien in schijfbeheer:
Henk

Yep ;)

compuchrisje
13 November 2006, 17:03
Talen aanpassen gaat inderdaad nooit, maar zo rigoureus een nieuwe HD? Dàt zou me verwonderen, HD is enkel een datadrager, dus moét het wel te doen zijn (met mijn weinig vrouwelijk logisch verstand uitgedokterd). Kan je resetten naar fabriekstoestand? Of eventueel een nieuwe partitie aanmaken met je NL versie, de andere partitie uitschakelen als actief en vanaf je NL de oude eruit wippen met format.

woepi
13 November 2006, 17:53
Was ik van plan CC, HD in 2 partitie's verdelen, laat wel weten of dit lukt ;)

woepi
19 November 2006, 11:05
Lukkt ook niet CC :wall: Zal een nieuwe HD worden :cool:

g_man
19 November 2006, 11:24
Woepi, neem eens contact op met Microsoft, en luister eens wat zij hierover te vertellen hebben...lijkt me toch straf dat je een nieuwe HDD zou moeten kopen als je van taal veranderd.
Om een ander voorbeeld te geven, als je een Packard Bell terug naar kooptoestand brengt (formatteert) adhv de master disks, vraagt die telkens de taal waarin geinstalleert moet worden (NL, F, D, E)...daar moet toch ook niet telkens een nieuwe HDD geplaatst...

Baloeke
19 November 2006, 17:34
Uit een boekske (Clickx 132 van 14 nov 2006) las ik deze week, dat het niet zo eenvoudig is om de taal van windows te veranderen.
Het enige wat je zou kunnen doen is het MUI-pack (mulitilingual user interface) aanschaffen. Het probleem daarbij is dat het zich enkel op een Engelstalige Pro laat installeren. Het programma zou ook niet in de handel verkrijgbaar zijn en is enkel bedoeld voor bedrijven. Misschien kan je op de site http://www.microsoft.com/globaldev/Drintl/faqs/MUIFaq.mspx meer info vinden.

cruwero
19 November 2006, 17:43
Heb je de partitie wel verwijderd:
Henk

woepi
19 November 2006, 20:44
Heb je de partitie wel verwijderd:
Henk
Ja is verwijderd.