Volledige versie bekijken : cd-rw niet wisbaar



danyvdc
11 November 2006, 13:56
Mijn cd-rw BASF 74 1-4x kan niet meer gewist worden.Voordien reeds vele malen gewist zonder problemen.Ditkan ineens niet meer met zo wel de cd als de dvd-brander.Er komt steeds de melding dat de cd niet wisbaar is.Met Nero en met Clone cd.
Wel toevallig om 3 cd's te hebben die fouten hebben,al zijn ze wel zo'n 6-7 jaar oud.
Weet iemand hier meer over?

grtz
mooatje

Silverwing
11 November 2006, 15:22
Heb dit euvel ook al eens gehad en opgelost door ipv te wissen er gewoon over heen te schrijven.
Wil je ze echt wiseen tracht dan te achterhalen waar ze in opgenomen zijn en wis ze in dat toestel.
Al dikwijls meegemaakt dat een cd opgenomen in het ene toestel niet gewist kon worden in het andere,zij het dan vooral met Europeese cd's.

rembrandt
11 November 2006, 15:54
Je kunt een CD-RW (eventueel nadat je de files die je wilt bewaren even
op de harde schijf geparkeerd hebt) met Nero helemaal wissen door in het
menu Recorder op Erase Rewritable te klikken. Volg daarna de instructies
van het popup-schermpje.

danyvdc
11 November 2006, 21:16
nero geeft als waarschuwing dat het geen herschrijfbare cd is,terwijl het wel degelijk een cd-rw is.

danyvdc
11 November 2006, 21:22
als ik probeer die te overschrijven krijg ik de melding dat een cd-cd\rw nodig is.als media aanwezig in de brander wordt er opgegeven dat het een cd-rom is.

rembrandt
12 November 2006, 11:40
Het zou kunnen dat je de CD-RW per ongeluk hebt 'afgesloten' en dan kan er door je opdracht ook niets meer bij.

Dus: bij het branden, het brandprogramma (nero?)de opdracht geven dat je nog zaken achteraf wil toevoegen aan de gebruikte cd-rw.

Tip: gebruik geen cd-rw's aub maar CD+R of CD-R.
Herschrijfbare CD's geven vroeg of laat overklaarbare 'foutmeldingen'.

Als je wil weten hoe dat komt, klik dan eens op:
http://www.ictinitiatie.be/ateliers/workshop2.html (http://www.ictinitiatie.be/ateliers/workshop2.html)

danyvdc
12 November 2006, 16:35
ze zijn altijd afgesloten,dat kan het probleem niet zijn,het probleem is gewoon dat ze niet herkend worden als cd-en of dvd-rw.Ze zijn perfect afleesbaar.Ik kan alles copiëren,overplaatsen alles wat je wilt.Maar niet wissen.:damn:En dit met 2 verschillende branders(cd-en dvd),verschillend in gebruik en leeftijd.

rembrandt
12 November 2006, 17:16
Je laatste reactie gaf meer duidelijkheid
Een cdrw formatteren doe je niet met nero maar met INCD
INCD staat op de nero cd maar wordt niet standaard ginstalleerd
verzint voor je begint, informeer je eerst wat de consequenties zijn zo is een geformatteerde cdrw niet meer bruikbaar op de gewone manier, je kan hem enkel gebruiken zoals een harde schijf of als een floppy hij doet het ook enkel en alleen op peecees waarop incd draait

HIER http://www.superdentist.be/tipsentrucs/005txt.htm#Veelgestelde%20vragen wat meer informatie)

gabriel
12 November 2006, 17:37
hey
kijk even naar dit http://support.microsoft.com/kb/316529/nl

danyvdc
13 November 2006, 22:25
sorry,ik heb me vergist,ik heb verkeerdelijk het woord formatteren gebruikt ipv wissen(is aangepast)

dannyma
15 November 2006, 09:41
heb je al is dvd decrypter gebruikt om daar iets met te branden want die overscchrijft wel degelijk wat er op stond .
ik doe het op regematige basis .

danyvdc
15 November 2006, 20:15
heb je al is dvd decrypter gebruikt om daar iets met te branden want die overscchrijft wel degelijk wat er op stond .
ik doe het op regematige basis .

zal ik eens proberen,maar ik denk niet dat dit het probleem zal oplossen,bij en vrien dezelfde cd's en dvd's gewist en opnieuw beschreven zonder problemen.
dus de fout zit ergens in mijn system,mar waar?

danyvdc
17 November 2006, 22:27
zelfde branders met een andere harde schijf geen problemen.
verwijderen van branders,pc opnieuw opstarten,geen resultaat.
Super Cleaner gebruikt(1° maal) want anti-spyware,reg cleaners e.d. gaven geen resultaat:gevolg : branders werken terug normaal.IK weet niet wat verwijderd is en wat de oorzaak was,maar nu is alles normaal.

rembrandt
18 November 2006, 10:33
Dus het probleem is opgelost ?

danyvdc
18 November 2006, 20:03
:)ja voor mij wel

rembrandt
19 November 2006, 12:57
Dan kan hoier een slotje op :good: