Volledige versie bekijken : niet voorbij bios



jerrythealien
11 November 2006, 19:45
Volgend probleem aan de hand met een computer:

Booten van de HD is vervangen door booten van een netwerk,
dat lukt niet, en dan vraagt hij een floppy met bios.

In het bios geraak ik nog, en daar is geen spoor te bekennen van de HD, die maakt overigens geen geluid enkel heel even bij het opstarten.

Heb een D-bracket op het MOBO aangesloten en de lichtcode blijft hangen bij "Decompressing BIOS image to RAM for fast booting". Ik krijg een piepsignaal van drie piepjes, eerst twee achtereen dan korte pauze en dan de derde.

Heb al wat liggen googelen en adviezen gaan van een biosflash tot een memtest, dus ik wil wel eens eerst een andere mening horen.

wat ik met zekerheid weet:
HD is in orde en voeding is in orde.

Het mobo is van msi k8n-neo 2v socket 754, er zit een latje corsair geheugen in van 512MB.

Alle reacties welkom

g_man
11 November 2006, 20:54
probeer eerst een reset van je bios eens, case openen en dan ofwel de jumper aan de CMOS batterij even verzetten en terug ofwel de batterij een 10 min uit laten en dan terug zetten. DAn opnieuw je BIOS in en alle settings terug zetten.

Ché
17 November 2006, 11:58
Ga eens naar volgende link en kijk in de linkerkolom bij relevated links. Misschien zit daar een oplossing.
http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=695

jerrythealien
20 November 2006, 19:51
Heb het ramlatje vervangen, dan na wat rare schermen in schijfcontrole beland, waar er een aantal sectoren moesten hersteld worden, en dan geraakte in ik XP. Achteraf het oude ramlatje teruggeplaatst en dat werkte ook prima... dus ik denk dat er gewoonn ne zwaare crash geweest is met de nodige gevolgen...
bedankt voor de reacties der mag een slotje op