Volledige versie bekijken : opstartprobleem xp



daltoni25
11 November 2006, 20:19
Hallo , bij het opstarten van mijn pc vandaag kreeg ik na het xp scherm , direct er na een blauw scherm met de melding autoch prog not found skipping autocheck .
Hij start heel de tijd er na opnieuw herop en krijg iedere keer dezelfde melding.
Heb al proberen opstarten in veilige modus en dat lukt ook nie ,wat zou de oorzaak kunnen zijn en wat is de oplossing .

GuntherS
11 November 2006, 20:29
Heb net wat opgezocht hierover en heb het volgende gevonden..

Heb je een CD van Windows XP?
Probeer je computer eens op te starten vanaf deze CD en neem de herstelconsole (wanneer er de optie komt om op R te drukken).
Daarna kom je in een soort DOS-commando omgeving.
Druk daar eens "chkdsk /f" (zonder aanhalingstekens) in te geven.
Met dit commando wordt het bestandssysteem op fouten gecontroleerd en indien er fouten zijn, wordt dit meteen hersteld.

Succes ermee en bij deze ook van harte welkom op dit forum ;)

daltoni25
11 November 2006, 21:21
Heb juist geprobeerd met doscom. chdsk /r en blijf met hetzelfde probleem .
Heb chdsk /f ingetikt , maar deze comando aanvaard hij niet , weet iemand iets meer .

compuchrisje
12 November 2006, 00:50
Heb onlangs iemand hier gehad, met hetzelfde probleem, maar dat wel al bijna 2 weken! Zou best een flink viruske kunnen zijn. Lukt het op te starten met een CD? De DOS-commando's zijn héél beperkt bij XP, dus dat is hier geen herstelbasis meer te noemen.
Stel in je BIOS, (bij het aanzetten van je computer op TAB of Delete drukken, naargelang wat ingesteld is) je CD-speler als first boot device in en HD 0 of 1 (ook afhankelijk van aantal schijven en /of partities). Save met F10 en laat verder opstarten vanaf de CD.
Bij de vraag of je Windows opnieuw wil installeren, zeg je nee, je kiest voor een hersteloptie. Lukt dàt niet, vrees ik ervoor dat het al te laat is om nog data te redden.

rembrandt
12 November 2006, 16:22
Anders Gewoon systeemherstel terug zetten naar een vroegere datum

daltoni25
12 November 2006, 21:56
bedankt allemaal , de zaak is opgelost .
Het was namelijk de data kabel die defect was .;)