Volledige versie bekijken : wizard wil niet meer branden



sykke
12 November 2006, 03:34
Ik heb problemen gehad met de pc maar nu draait hij goed maar ik kan geen cd's of dvd's meer branden met wizard.Met andere progr wel. heb gekeken in deze computer staat er nu cd rom alhoewel hij vroeger toonde dvdrom en dvd rw heb al gezocht in instellingen maar blijkbaar herkent hij deze niet meer.Als ik een cd insteek doet hij alles maar om te branden vraagt die soms het verkeerde station (dvdrom F dvdrw E )en meld dat de schijf niet beschrijfbaar is of dat er geen schijf inzit alhoewel er wel een schijf inzit.Heb mij al een een neut gezocht in de instellingen enzo meer maar geraak er niet wijs uit:wall:

Buzze
12 November 2006, 04:25
wel we zitn weer in drank

Buzze
12 November 2006, 04:41
iedereen slaapt denk ik (schoonbroer)

sykke
12 November 2006, 04:43
denk ik ook (schoonbroer)

sykke
12 November 2006, 04:50
Nee geen zever de probs zijn er wel.

nielsvandesype
12 November 2006, 14:08
Ga eens kijken in apparaatbeheer: ga naar start,uitvoeren,typ hier devmgmt.msc en druk op enter open het plusteken voor dvd-/cd-rom stations schakel daar eens je station uit dit kan je doen door met je rechtermuisknop op het icoon te drukken. Om weer inteschakelen doe juist hetzelfde maar kies dan voor inschakelen. Ga in apparaatbeheer ook naar actie,zoeken naar gewijzigde apparaten. Ga ook eens naar configuratiescherm,printers en andere hardware,kies dan voor hardware toevoegen. Doorloop de stappen. Lukt het nog niet steek dan je windowscd-rom in ga naar start,uitvoeren,typ hier cmd druk op enter en typ vervolgens sfc /scannow en druk op enter. Zo worden corrupte bestanden of ontbrekende bestanden hersteld.

rembrandt
12 November 2006, 16:07
Als het advies van Niels geen oplossing geeft probeer dan de drivers
van je moederbord opnieuw te installeren,
anders even downloaden op de site van de fabrikant van het moederbord.

sykke
13 November 2006, 23:35
Ik heb alles gedaan wat niels zei maar voor een scan now vraagt hij de cd van professial begrijp niet waarom want ik heb home staan origineel met cd

rembrandt
15 November 2006, 23:24
Lees hier de uitleg over het wel of niet kunnen uitvoeren
van sfc /scannow

http://www.minatica.be/showthread.php?p=263617#post263617

sykke
15 November 2006, 23:52
Het is nochtans xp home met service pack 2 staat op de cd zelf.

palm
20 November 2006, 03:36
Zou het niet aan de voeding kunnen schelen?

sykke
20 November 2006, 03:49
Nee maar ben aan het zoeken en denk dat ik misschien iets gevonden heb.En is het jouwe al opgelost met nero anders post het eens (nieuwe post)

rembrandt
20 November 2006, 12:21
Toch dit proberen
Je moet eerst de CD plaatsen en automatisch laten
opstarten. Daarna het opstartscherm afsluiten. Als de schijfletter van het CD-station na de installatie van WinXP is
gewijzigd, kan het nodig zijn de schijfletter eerst weer op de oude
schijfletter in te stellen.



Ga naar Start > Uitvoeren en typ of kopieer de vetgedrukte tekst sfc /scannow in het opdrachtschermpje (Let op de spatie)

Je computer wordt nu gescant op fouten. Hij zal waarschijnlijk vragen naar de CD van XP Professional. Als je XP Home hebt, gewoon de CD erin stoppen.