Volledige versie bekijken : geluidsdriver



silencin
12 November 2006, 19:02
hallo

ik hoop dat iemand mij kan helpen.
ik heb een nieuwe pc gekregen, waarop linux waw geiinstaleerd.
maar met mijn internetservice kan ik alleen windows gebruiken.
dus windows erop gegooid en nooit weer dat ik een besturingsprogramma kan vinden.
drivers heb ik wel gevonden..voor sis 964 AC'97 is goed.
en als ik kijk bij apparaatbeheer staat er wel een uitroepteken bij
maar moet dus nu nog een goed besturingsprogramma hebben.
iemand suggesties??
gr cindy

Yelleken
12 November 2006, 19:22
ik begrijp je vraag niet echt.
wat heb je nodig? een driver voor je geluidskaart of een nieuwe OS?

silencin
12 November 2006, 19:51
iik heb geloof ik alleen een driver nodig mijn geluidskaart zit onboard
moederbord foxconn 760GXK8MC
weet eigenlijk ook niet wat een os is
pfff lastig hoor

gotenks
12 November 2006, 19:54
OS staat voor Operating System, dus dat wilt zeggen besturingssystemen (bv. Windows XP).
En welke driver heb je nu precies nodig, die voor je geluidskaart of je moederbord? Want je antwoordt niet echt duidelijk op de vraag. :)

Hier (http://www.driverscollection.com/?file_id=30673) kun je wel een driver downloaden voor je moederbord.

silencin
12 November 2006, 20:09
ik heb een driver nodig voor mijn geluidskaart...en dat is geloof ik nogal een probleem...oh wat ben ik hier slecht in!!!!:wall:

gotenks
12 November 2006, 20:17
Als de geluidskaart onboard zit, dan kun je de driver van het moederbord downloaden want die zit daar altijd bij verwerkt.

silencin
12 November 2006, 20:33
hmmm als ik die link voor het moederbord gebruik, kan ik alleen maar kiezen tussen updates of uninstall.... heb nu een andere geprobeerd en krijg dan een foutmelding -536870397

g_man
12 November 2006, 20:40
Hier (http://www.foxconnchannel.com/service/downloads.aspx?Model=760GXK8MC&DownID=en-us0000003) staan de drivers voor je onboard chip...

silencin
12 November 2006, 20:49
dan krijg ik alleen bios files......

g_man
12 November 2006, 21:01
Dat kan je wijzigen :)

http://users.telenet.be/g_man/Biosfiles.jpg

rechts zie je bios en een pijltje, dat is een dropbox, daar moet je drivers kiezen (1 lager) en dan zie je onboard sound en zo meer staan :) ;)

silencin
12 November 2006, 21:06
ok hij is aan het uitpakken.
ik zal ff vertellen hoe ik het doe....
ik sla hem op ipv uitvoeren das goed toch???
dan ga ik naar setup en ga alles uitpakken.....
da weer naar setup en istaleren...
dan start de pc weer opnieuw op en dan doe ik niks meer...
weet niet of ik hierna dus nog iets moet doen of of het geluid vanzelf goed moet zijn......

Yelleken
12 November 2006, 21:16
normaal zou het nu in orde moeten zijn dan.

wat betreft de inhoud van je eerste posting een kleine verduidelijking ook:

Je had eerst linux staan op de pc.
Het probleem met de meeste linux distro's is dat ze zeer slecht on board geluid ondersteunen.
Er zijn mensen (waarondert ook ik) die in linux geen geluid kregen omdat linux niet voldoende ondersteuning bied aan on board geluidskaarten.
geluid wordt verdeeld in linux over hetzelfde kanaal daar waar windows het geluid naar verschillende kanalen verdeeld.
Als je tochterug naar linux zou gaan en goed geluid wil dan kan je best een geluidskaartje kopen om in je pc te steken.
Als je die steekt en je zet de driver onder linux erop dan heb je (normaal gezien) geen problemen meer

silencin
12 November 2006, 21:23
hmmm ok,

maar ik heb nu dus weer windowsxp erop staan....en nu doet ie niks
met internet hier in het verre oosten, kan ik alleen maar windows erop zetten, nou ja het zou miss wel iets anders kunnen zijn, maar dan zat ik elke dag met een andere vraag op het forum denk ik!!!
maar met linux deed ie het prima eigenlijk....toen had ik tenminste geluid, maar ja geen internet dus...
en hij pakt nu de drivers geloof ik ook wel alleen als ik naar apparaatbeheer ga, dan geeft ie een uitroepteken en als ik ga zoeken kan ie geen besturingsprogramma vinden.....

rembrandt
12 November 2006, 22:12
Probeer het volgende eens, Ga naar start > uitvoeren > type hier services.msc dan op Enter drukken.

Je krijgt nu een lijst met Windows services. Zoek in de lijst "Windows Audio" op. Klik er 2x met links op en zorg dat in het tabblad "algemeen", de opstarttype op "Automatisch" staat. klik op toepassen en start eventueel Windows even opnieuw op.

Kijk even in je bios onder features setup of je onboard ac97 audio staat op enabled

silencin
13 November 2006, 09:43
zo daar zijn we weer....
nou netjes gedaan wat me verteld werd lukte allemaal behalve toepassen daar kon ik niet op klikken....
en in de bios had ik al gekeken, daar stons alls goed....

rembrandt
13 November 2006, 12:35
probeer deze eens:

http://www.soundcard-drivers.com/drivers/79/79858.htm (http://www.soundcard-drivers.com/drivers/79/79858.htm)

silencin
13 November 2006, 18:21
nou ik heb alles gedaan wat jullie me zeiden en normaal gesproken zou ie het dan moeten doen, maar mijn pc is weer een apart geval natuurlijk!!!
maar iniedergeval hardstikke bedankt voor alle adviezen en als ik weer een probleem heb dan weet ik waar ik naartoe kan gaan!!!
ik ga het nu overigens met een andere gekuidskaart proberen...dus misschien horen jullie snel weer iets van me, hoop het niet natuurlijk!
wish me luck!!
groetjes cindy;)

rembrandt
14 November 2006, 22:30
Laat even of deze topic gesloten kan worden