Volledige versie bekijken : Vraagiej over switchen van computers



balto-lover
15 November 2006, 18:13
Is er iemand die mij kan uitleggen hoe je een kanaal kan maken dat ik vanaf mijn computer in de computer van mn ma ken komen want bij mn broer kon dat ook maar daar woon ik niet meer en het is wel handig als zij iets moet hebben en ik heb het al kan ik het overzetten vanaf mijn comp naar haar comp het had iets te maken met lan ofzo klopt dat wie kan me er mee helpen

Nostradamus
15 November 2006, 18:39
Dat kan je met een cross-over kabeltje balto-lover ;)

balto-lover
15 November 2006, 18:41
hmmm ken ik nie :P mn broer deed het via een netwerk ofzo ik weet nie meer wat het was

Nikolas
15 November 2006, 18:48
Je broer doet het door een map te delen en deze dan op te zoekn in "Mijn Netwerklocaties".

Nostradamus
15 November 2006, 19:12
Juist zoals Nikolas schrijft balto-lover, maar je hebt toch iets nodig op de 2 pc's met elkaar te verbinden niet?
Of zijn ze aangesloten op een draadloos netwerk? Anders gaat het met zo'n cross-over kabeltje.
Ga al eens even kijken bij start > netwerklocaties, dan krijg je dit:

http://img306.imageshack.us/img306/2153/20061115175955pm5.jpg

Een thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk instellen. Als de 2 pc's met mekaar verbonden zijn doorloop je die 'wizzard'. Daarna moet je nog wel bepaalde mappen selecteren (deelbaar maken, rechtermuisknop > delen en beveiliging) die je wil delen tussen beide pc's ;)

cruwero
15 November 2006, 19:22
Ja inderdaad via een netwerk met een cross-over kabel:
Henk

Yelleken
15 November 2006, 21:27
als ik balto zn uitleg goed begrijp woont hij niet in hetzelfde huis als zn moeder dus dan gaat hij waarschijnlijke een lange crosed utpkabel nodig hebben he :p

Welke besturingssystemen staan er op de computers?
Als ze beide xp pro hebben kan je remote desktop gebruiken, voor xp home kan je remote desktop downloaden
win2k kan je via een beveiligde vpn connectie zulke zake doen.

wat je ook kan doen is een ftpservertje draaien op je pc zodat je via ftp deze dingen kan doen

balto-lover
15 November 2006, 22:43
:P ik woon nog wel bij mn ma ;) heh heh heh maar ik ben er al uit mn broer komt langs die gaat het regelen

Icemar
15 November 2006, 23:52
http://www.symantec.com/home_homeoffice/products/overview.jsp?pcid=pf&pvid=pca12 '
koop dat en zet het op de pc's dan kan je altijd inloggen als hij problemen heeft of andere dingen wil delen