Volledige versie bekijken : Snelstarticonen zijn weg na herstarten, ook buroblad iconen staan doorelkaar na start



ria
16 November 2006, 09:26
Na een start zijn mijn snelstart iconen steeds verdwenen en moet ik ze weer ophalen via eigenschappen en weer aanvinken om ze zichtbaar te krijgen.
Ook mijn burobladpictogrammen gaan dan door elkaar.

Diverse virusscanners al gedraaid, maar ik vermoed dat ik teveel een registerclean heb gedraaid.

Hoe krijg ik het register weer goed? Ik gebruik XP-home.

Herstelfunctie werkt niet, een oude datum wordt niet gepakt.

Ik denk aan een Win reparatie vanaf de WinCD, maar raak ik dan bestanden kwijt??

Of weet iemand de enige juiste oplossing

Dank alvast, Ria.

rembrandt
16 November 2006, 10:15
Laat de computer gewoon opstarten (indien het niet anders kan dan in de veilige mode). Leg de CD-rom van Windows-XP in de CD-lade en laat deze starten. Klik op de 'Welkom bij Microsoft Windows XP-pagina op "Windows XP installeren". In het volgende venster "Windows setup" moet in de vensterregel achter 'Type installatie' staan : Upgrade (aanbevolen). Klik op 'Volgende'.
Geef op het volgende scherm aan dat u akkoord gaat met de 'Gebruiksrechtovereenkomst' en klik weer op 'Volgende'. Vul uw productcode in en klik weer op 'Volgende' Selecteer de gewenste optie op de pagina 'Bijgewerkte installatiebestanden downloaden' en klik weer op 'Volgende'. Volg de aanwijzingen op de overige pagina's van de installatiewizard om XP te laten repareren. Uw instellingen blijven bewaard bij deze methode.

ria
16 November 2006, 11:58
Rembrandt,
Ik ben een beginner met wat kennis.

Ik heb geen CD van XP maar drie PRODUCTHERSTEL CD'S van Toshiba waar alles opstaat om de comp te herstellen.(ook de win key heb ik natuurlijk)

Bij het starten van de eerste CD komt gelijk de boodschap: als ik verder gaat dan alles gewist word.

Waar moet ik precies een backup van maken om later die bestanden weer terugte zetten?? (Ik heb een externe HD) Of moet ik het anders doen??

Het gaat om de e-mail bestanden, foto's enz, dom misschien, maar ik maak nu voor de eerste maal een backup

cruwero
16 November 2006, 13:50
Kan je het niet effe wegschrijven wat je wil bewaren,om vervolgens een recovery te doen:
Heb je maar één partitie?
Henk