Volledige versie bekijken : Dvd happert...



Tibo
19 November 2006, 12:50
Hey all,

Als ik een dvd (Kabouter Plop) afspeel op mijn computer...met PowerDVD...dan hapert hij.

Hij speelt wel, maar het regelmatig met horten en stoten....en dan soms weer vlot...weet iemand hoe dit komt, en wat ik er kan aan doen?

Mvg

eventure
19 November 2006, 12:51
Kan je eens even wat specificaties geven van je pc?
Het kan zijn dat hij te licht is voor de dvd af te spelen. Zeker als je een sleche beeldkaart hebt...

mvg
Robbe

Tibo
19 November 2006, 12:52
AMD 1333Mhz
768Mb Ram
Geforce 5500FX 256Mb

eventure
19 November 2006, 12:55
Is al een vrij oud pcke maar moet da toch wel aankunnen denk ik...
Heb je dit bij alle dvd's of alleen bij die van plop?
Speel je dvd eens af met windows mediaplayer of een ander programma.

mvg
Robbe

Tibo
19 November 2006, 13:08
En als ik het met Nero Show afspeel gaat het voor een minuut of 10 vlekkeloos

eventure
19 November 2006, 13:17
Vreemd, volgens mij is je pc gewoon te licht, ik heb soms ook dat het beeld van een film een beetje hapert op m'n laptop en die is sterker dan jouw pc dus...
Je kan misschien nog eens proberen je dvd speler te cleanen met een cd-lenscleaner. Maar ik denk niet dat het veel gaat opbrengen. Wat je ook eens kan proberen is een film op je HD zetten en dan zien of hij vlot speelt. Een HD is sneller dan een optische schijf, en dan kan het zijn dat je dvd-lezer te traag of versleten is...

Tibo
19 November 2006, 13:19
gewoon een nieuwe pc zal de beste oplossing zijn denk ik ;)...thx

eventure
19 November 2006, 13:24
Kijk hier eens dan ;):http://www.minatica.be/showthread.php?t=38467
Die speelt perfect films af :D

Baloeke
19 November 2006, 16:32
Het kan natuurlijk ook zijn dat de DVD (plop) wat beschadigd is (krassen, vingeragdrukken van de kids bv)
Heb je dat alleen met de DVD van plop of heb je dat met andere DVD's ook?

nielsvandesype
19 November 2006, 17:09
Sluit eens zoveel mogelijk processen in taakbeheer (je opent dit door volgende toetsen gelijktijdig in te drukken control+alt+del(ete) ga naar het tabblad processen en voer de procesnaam in op deze site : http://www.processlibrary.com Indien niet noodzakelijk beƫindig ze dan in taakbeheer. Is het bij alle dvd's of maar bij 1 ? Indien bij 1 dan is het meestal te wijten aan krassen of vingerafdrukken. Indien bij alle dvd's zou je dit kunnen proberen ga naar start,uitvoeren,typ hier devmgmt.msc en druk op enter open het plusteken voor dvd-\cd-rom stations klik nu met je rechtermuisknop op het icoon van je dvd rom of dvd writer drive en kies voor uitschakelen. Doe dan weer hetzelfde maar kies dan voor inschakelen. Controleer ook eens of volledige hardwareversnelling actief is ga naar start,configuratiescherm,vormgeving en thema's,de beeldschermresolutie wijzigen,geavanceerd,probleem oplossen,hardware versnelling zou op maximaal moeten staan.

rembrandt
19 November 2006, 20:52
Lees dit verhaal ook eens (http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?p=2090897)

Jule
19 November 2006, 22:30
Mijn pc is ouder en speelt perfect dvd's af. Het ligt dus niet aan de hardware. De link van Rembrandt lijkt mij wel interessant voor uw probleem. Maar ik heb wel de nare gewoonte eens mijn pc opgestart is Ctrl + Alt + Delete in te drukken, waardoor ik zie hoeveel werk mijn cpu verzet. Ik denk niet dat een dvd afspelen nog ging lukken eens ik 2 weken Onecare staan had.

dannyma
19 November 2006, 22:51
heb je al is geprobeerd met vlc player die zou het normaal moeten doen .
de meeste players hebben drukke interface en zorgen dat ze met veel geheugen gaan lopen terwijl je net dit nodig hebt bij het afspelen .
daar is vlc payer en goede player met rustige interface.