Volledige versie bekijken : windows key



jigs
19 November 2006, 12:50
ik heb een originele versie gekocht van windows maar na een paar keer te hebben geformateerd kan ik die key nimeer registreren
en moet ik nu een nieuwe key kopen

hoe komt dit en pm me met een oplossing aub

eventure
19 November 2006, 12:53
Kan je je windows zelf nog installeren?
Normaal moet dat geen probleem opleveren, waarschijnlijk heb je een probleem bij het activeren?

mvg
Robbe

Pilote
19 November 2006, 12:54
het enige dat je moet doen is bellen naar microsoft zelf en zij zullen dan een nieuwe key generen voor jou.

eventure
19 November 2006, 12:57
Idd, en de service is zeer goed hoor!

jigs
19 November 2006, 13:28
maar moet ik er weer voor betalen ?

jigs
19 November 2006, 13:29
Kan je je windows zelf nog installeren?
Normaal moet dat geen probleem opleveren, waarschijnlijk heb je een probleem bij het activeren?

mvg
Robbe
ja kan em nog instaleren maar krijg de mededeling dat ik maar 30 dagen de tijd heb om dit te doen en als ik dit doe is men key ongeldig

en heb geen zin om nog eens een nieuwe cd te kopen :S

eventure
19 November 2006, 13:37
Neen je moet er niet weer voor betalen. Gewoon even bellen met microsoft en zij geven je een nieuwe activatiekey (Gratis)... De telefoongegevens van microsoft staan ergens in dat venster (Bureau-accesoires-> systeemwerkset -> windows activeren) ...

Nikolas
19 November 2006, 14:12
Japs, levert geen problemen op, maar ik ben het wel kotsbeu dat iedere keer als ik formatteer ik moet bellen, duurt minstens een kwartier.

Dat wordt 'n corporate ;)

Kokki
19 November 2006, 14:17
http://www.windows.hccnet.nl/tips/2003/tipjuni2003.htm

het bestandje wpa.dbl kopieren en na de herinstallatie terugzetten. Dit werkt alleen als je geen veranderingen in je hardware hebt aangebracht.

eventure
19 November 2006, 14:42
@ Nikolas: Het duurt inderdaad soms wel lang, maar soms checken ze de key niet eens :D
Ik was eens bij een vriend en die had dus hetzelfde probleem als jigs. Ik belde Microsoft Belgium maar er was geen medewerker beschibaar. Na een tijdje wachten kreeg ik een engelse medewerker aan de lijn en die gaf direct een nieuwe key - in het Nederlands :D

Pilote
19 November 2006, 15:46
Idd vervelend om telkens te moeten bellen.
Maar je moet niet betalen voor die nieuwe key.

2B's
19 November 2006, 16:02
Ze vragen je telkens wel waarom je die nieuwe key vraagt. Zo heb ik de computer van mijn zoon drie maal kort na elkaar moeten formateren en heb dus drie keer kort na elkaar moeten bellen voor een nieuwe activatie, ze werden dus wél wantrouwig!

Baloeke
19 November 2006, 16:11
Normaal gezien zou je, eens windows is geactiveerd, oneindig lang moeten kunnen gebruiken zonder nieuwe activatie. Tenzij je natuurlijk telkens nieuwe hardware in je pc steekt of vervangt. Het activeren is beperkt tot 3 keer. Maar je kan zoals hoger vermeld staat contact opnemen met Microsoft om een nieuwe activatie code aan te vragen. Misschien kan je deze activatiecode ergens op een veilige plek bewaren en wanneer je deze terug nodig hebt gebruiken.
Moest je natuurlijk te dikwijls een activatie code telefonisch aanvragen, kan Microsoft wijgeren om een code te geven

cruwero
19 November 2006, 16:51
IK geef je een raad nadat je xp weer geactiveerd heb maak dan gelijk een image met Norton Ghost of True Image,ben je er gelijk van af:
Henk

eventure
19 November 2006, 19:57
Is het niet zo dat je maximum drie keer kan installeren zonder nieuwe activatie, daarna moet je sowieso code aanvragen. (maakt niet uit of je hardware hebt vervangen of niet) Of ben ik fout?

mvg
Robbe

Kokki
19 November 2006, 23:28
Niet als je met een image of met dat wpa.dbl bestand werkt.

rembrandt
20 November 2006, 13:35
Lees dit eens
Er is een verschil tussen aktiveren en registreren.
http://support.microsoft.com/kb/307890/nl

2B's
22 November 2006, 19:14
http://www.windows.hccnet.nl/tips/2003/tipjuni2003.htm

het bestandje wpa.dbl kopieren en na de herinstallatie terugzetten. Dit werkt alleen als je geen veranderingen in je hardware hebt aangebracht.


Kokki, nen dikke merci. Dat kwam net goed uit zé. Omdat ik een serieus probleem had met het uninstallen van Panda moest ik ook opnieuw installeren. Bestandjes mooi overgezet naar andere harde schijf en ik was na een half uurtje met een cleane versie terug bezig.:good:

jigs
25 November 2006, 12:27
allemaal bedankt maar ik zal een c***k of zoiets moeten zoeken
want het zijn geld shieters die microsoft
heb er naar gebeld en kreeg het volgende als antwoord
voor elke pc heb ik een lecentie nodig
en moet ik dus 3 cd's van xp kopen

ze willen dit ni activeren omdat ik maar 1 lecentie gebruik op 3 pc's

dus toch bedankt allemaal

Pilote
25 November 2006, 13:42
allemaal bedankt maar ik zal een c***k of zoiets moeten zoeken
want het zijn geld shieters die microsoft
heb er naar gebeld en kreeg het volgende als antwoord
voor elke pc heb ik een lecentie nodig
en moet ik dus 3 cd's van xp kopen

ze willen dit ni activeren omdat ik maar 1 lecentie gebruik op 3 pc's

dus toch bedankt allemaal

Je mag dit niet meedelen dat je de licentie spreid over 3 pc's.
Heb dit ook eens gedaan en ze wilde niet activeren.

Wanneer ik dan terug belde en gewoon zei dat ik dit op 1 pc gebruik hebben ze mijn xp direct geactiveerd.

Dus geef nog niet alle moed op.

teken
25 November 2006, 23:34
er is wel 1 vershil,

je moet een andere xp versie cd hebben kweet juist de naam niet,
maar dan mag je hem wel op 3 computers zetten,

-doe het de volgende keer zo

Bel 3x LOL

hahahahahhah

zeg tegen ze, allee tot strakske he, LOL haha,
Tjah kweet het , het is verveeld omte bellen maar ja,
ik zelf heb al hmm heel veel gebeld, ik kan de tel niet meer bijhouden.

-maar ik weet toch een ding, hoe dan, moesten ze de key niet meer willen activeren, dan plant ik er ne copy op, of verander ik van versie.

Ja dit weten ze dan ook dat we dit zouden doen,
dus veranderen doen ze altijd.

btw: vergis u niet, U heb ooit uw key juist ingevult k'bedoel geregistreerd
naam adress ect...
wel als je beld , zeg gewoon wie je bent en hoelang je al Bel_klant bent
lol.

kijk microsoft weet beter dan wij waar onze key staat, wees er maar zeker van. wie het tegedeel beweert, sorry maar wordt wakker eens.

ehe