Volledige versie bekijken : website aanpassen



rudi d.
19 November 2006, 18:36
een zoon van mijn vriend heeft enkele jaren geleden voor onze firma een site inelkaar geknutseld, met een positief eindresultaat. Nu had ik wel graag enkele foto's vernieuwd, maar hij kent het wachtwoord niet meer om de site te openen. Ik moet eerlijk bekennen, ondanks ik dagelijks met pc bezig ben, ik geen kaas heb gegeten van website's maken en beheren. Mijn eigen zoon heeft wel (een beetje) ervaring met het opstelen van site's, maar de link naar de domeinnaam wil niet lukken. Iemand een idee?

Rudi

Mak
19 November 2006, 19:31
Contacteer de provider eens.

eventure
19 November 2006, 20:02
Bedoel je het wachtwoord om op de Ftp server te gaan? Of van een controlepaneel op de website zelf?

mvg
Robbe

rudi d.
19 November 2006, 20:11
Bedoel je het wachtwoord om op de Ftp server te gaan? Of van een controlepaneel op de website zelf?

mvg
Robbe
ik denk de ftp server zelf. Maar zoals reeds gezegd, op dit gebied ben ik echt een leek hoor.

Rudi

Jelle
19 November 2006, 21:00
Zouden we de url van de site mogen weten? Zo kunnen we al weten op welke host hij staat :)
Vaak is er daar wel een wachtwoord vergeten functie.

rudi d.
19 November 2006, 21:24
Zouden we de url van de site mogen weten? Zo kunnen we al weten op welke host hij staat :)
Vaak is er daar wel een wachtwoord vergeten functie.

www.drieghebvba.be (http://www.drieghebvba.be)

tnx
Rudi

Jelle
19 November 2006, 23:24
Je site is gehost bij Telenet. Je neemt morgen of tijdens een andere dag dus best eens contact met hen op ;)

Even quoten van hun site:

Je contacteert onze klantendienst op:

015 66 66 66

* de administratieve klantendienst: op werkdagen van 8u tot 20u. Op zaterdag van 9u tot 17u30

rudi d.
21 November 2006, 20:18
ik denk dat ik het niet echt begrepen heb, maar kan ik dan zo op mijn site gaan om bv foto's aan te passen. Denk niet dat telenet daar mij veel bij gaat helpen. Dus misschien zoals eventure zegt het controlepaneel van de site zelf?

AMD
21 November 2006, 21:08
ik denk dat ik het niet echt begrepen heb, maar kan ik dan zo op mijn site gaan om bv foto's aan te passen. Denk niet dat telenet daar mij veel bij gaat helpen. Dus misschien zoals eventure zegt het controlepaneel van de site zelf?

Via de FTP kan je alle inhoud van je site downloaden naar je computer.
Zo kan je dan je site bewerken, aanpassen, uitbreiden, ... etc
Als je klaar bent ermee, upload je de nieuwe aangepast bestanden terug en dan is je website op het internet weer helemaal up-to-date.

Je paswoord voor je FTP account kan je laten resetten door een Telenet medewerker.

Wat je ook eerst kan proberen is om in te loggen met de gegevens van Telenet
Normaal gezien heb je als telenet klant ooit eens een gebruikersnaam en wachtwoord ontvangen om je telemeter, emailadressen, ... te kunnen bekijken
Meestal begint die met een aXXXXXX of tXXXXXX en een wachtwoord.
Dikke kans dat je daarmee ook kan inloggen op je FTP dan.

Grtjs AMD

rudi d.
23 November 2006, 22:26
Wat je ook eerst kan proberen is om in te loggen met de gegevens van Telenet
Normaal gezien heb je als telenet klant ooit eens een gebruikersnaam en wachtwoord ontvangen om je telemeter, emailadressen, ... te kunnen bekijken
Meestal begint die met een aXXXXXX of tXXXXXX en een wachtwoord.
Dikke kans dat je daarmee ook kan inloggen op je FTP dan.

Grtjs AMD

beste AMD, het is idd met het gewone wachtwoord van telenet dat ik via Smart FTP Client de site geopend kreeg. Nu nog wat verder graven, want dit is wel echt nieuw voor mij.
Aan allen bedankt voor de hulp en raad!

Rudi