Volledige versie bekijken : Er moet me even iets van mijn hart.



Kapstertje
20 November 2006, 22:59
Ik wil niet vervelend doen(kennen jullie me te goed voor) maar ik vind de lay out toch wel zo lelijk(sorry Norke)
(nu ga ik ff een lijst opnoemen)
Ik vind de banner te klein ten opzichte van de banner van eurohost.
De naam Minatica en multimedia en techniek te klein,en de witte rand om de letters te dik.
Dan een smal forum met een naar mijn mening een veel te donkere ondergrond.
Het doet me gewoon zeer aan mijn ogen zo donker met dat lichte van het forum zelf.
Ik zal eens een printscreen maken,kijken of ik mijn instellingen wel goed heb staan of zo.
Maar ik kan hier niet lang naar kijken ,als ik dan op mijn toetsenbord kijk (die ook donker is) moeten mijn ogen gewoon wennen en zie ik eerst vlekken(daar ik niet blind kan typen)
Ik weet dat er een nieuwe lay-out hoort bij een nieuwe naam,maar ik vind dit echt helemaal niks.(sorry)

Jelle
20 November 2006, 23:20
We plannen nog werkzaamheden aan deze style ;)


Het punt van de donkere achtergrond is nog al gezegd en die zal vervangen worden door een groen patroon zoals nu alleen helemaal bovenaan is (en dan vervaagt).
Het logo is wat persoonlijk denk ik. Ik zou eerder zeggen "waarom moet het groter?" Ik vind ook wel dat de letters niet 100% goed duidelijk zijn, eens horen bij Norke of dat anders kan :p
Op het forum komen er ook nog beter buttons (reageer, quote, ...) met ook een icoontje naast de tekst. Dat zou het heel wat levendiger moeten maken.

Martijnc
20 November 2006, 23:29
PSP
Style

*Martijnc ziet een verband.

Doei....

Kapstertje
20 November 2006, 23:32
PSP
Style

*Martijnc ziet een verband.

Doei....
Ik zie hem even niet martijn?????

En Jelle ,gaat dat brede aan de zijkanten dan ook smaller worden?

Martijn ik weet niet of jou onderschrift wel past bij jou laatste post.

Jelle
20 November 2006, 23:40
Nee, die gaan normaalgezien zo blijven. Vooral voor nieuws enzo is het echt nodig, anders kan je de layout ervan gewoonweg niet voorzien en kan die vanalles doen op grotere schermen. Ook een goede home is onmogelijk te maken op een variabele breedte.

Misschien kunnen we wel een extra 100% forum style maken als sub-style bij de Lagoon style.

PeterN
21 November 2006, 00:06
Nee, die gaan normaalgezien zo blijven. Vooral voor nieuws enzo is het echt nodig, anders kan je de layout ervan gewoonweg niet voorzien en kan die vanalles doen op grotere schermen. Ook een goede home is onmogelijk te maken op een variabele breedte.

Misschien kunnen we wel een extra 100% forum style maken als sub-style bij de Lagoon style.

Dat is dus het probleem tussen al de verschillende type schermen en resoluties. Bij een breedbeeld kan je alles rekken tot volledige breedte maar is dus de layput omzeep. Vooral dus een probleem voor de home met de verschillende blokken. Ook de opvulling gaat niet beter kunnen daar het nog allemaal goed moet ogen op een normaal scherm. Maakt dus dat op een breedbeeld meer wit ruimte gaat bijkomen.

Kapstertje
21 November 2006, 00:10
Nou als er maar wat aan die donkere achtergrond wordt gedaan.
Ik wordt er echt tureluurs van.
En de banner vind ik echt jammer.
Want zit ik hier nu op een forum van eurohost of minatica.

AMD
21 November 2006, 00:10
Dat is dus het probleem tussen al de verschillende type schermen en resoluties. Bij een breedbeeld kan je alles rekken tot volledige breedte maar is dus de layput omzeep. Vooral dus een probleem voor de home met de verschillende blokken. Ook de opvulling gaat niet beter kunnen daar het nog allemaal goed moet ogen op een normaal scherm. Maakt dus dat op een breedbeeld meer wit ruimte gaat bijkomen.

Ik zou gewoon opteren voor een standaard.
Iedereen heeft een andere resolutie en beeldscherm dus je kan onmogelijk voor iedereen een perfecte layout geven.

We kunnen eventueel wel achteraf een mogelijk geven om het een beetje te stretchen ofzo en dat als aparte stijl als keuze geven.

Grtjs AMD

PeterN
21 November 2006, 00:14
Nou als er maar wat aan die donkere achtergrond wordt gedaan.
Ik wordt er echt tureluurs van.
En de banner vind ik echt jammer.
Want zit ik hier nu op een forum van eurohost of minatica.

Wat de achtergrond betreft geef ik je volledig gelijk en staat zoals jelle zegt op het lijstje. Ik wordt er immers ook tureluur van ;) Maar heb er iets op gevonden voorlopig. Ik bekijk het in een venster en dat maak ik zo groot dat die zijkanten niet zichtbaar zijn :)

Kapstertje
21 November 2006, 00:20
Nou ik zal een voorbeeld geven.
Ik ging net naar de wc en zag gewoon twee zwarte balken langs de zijkanten van mijn ogen.:damn:

sykke
21 November 2006, 00:21
Over zo iets zou mijn bloed koken!Deze mensen doen alles om een maxi-site te hebben,dus breek niet af en bouw up.

Kapstertje
21 November 2006, 00:25
Over zo iets zou mijn bloed koken!Deze mensen doen alles om een maxi-site te hebben,dus breek niet af en bouw up.
Sykke deze mensen weten ook dat ik om zoiets niet zal gaan lopen.
En dat ik als ik iets wil zeggen dit ook lukraak doe.
ze zullen er niet van op hun tenen getrapt zijn.
Als dat wel zo is kennen ze me dus toch niet ,en heb ik me daarin vergist.
Ik heb nou eenmaal mijn hart op mijn tong.

Jelle
21 November 2006, 00:35
Idd, positieve, opbouwende commentaar is altijd welkom uiteraard :)

sykke
21 November 2006, 00:42
O.K. het was niet de bedoeling om iets of iemand af te breken,want ik hou van deze site.Ik heb veel respect voor de mensen die dit allemaal verwezenlukken. Daarvoor mijn hoedje af want ik zou het niet kunnen.Sorry of ik bij deze iemand pijn gedaan heb!:sad:
Maar ik heb altijd de beste bedoelingen voor om iemand te helpen,dat ligt in my nature

compuchrisje
21 November 2006, 01:03
Dàt van die wc is een goeie, hihi, was het makkelijk om op de juiste plek te raken?
En ja je bent niet de enige die er een beetje last van heeft, maar de schilders zijn nog even bezig om het juiste kleurtje te zoeken.
Ondertussen even nog volhouden en op tijd op 't potje gaan.

PeterN
21 November 2006, 01:09
Kritiek op een goede en opbouwende manier is altijd welkom. We hebben de waarheid zeker niet in pacht. We proberen zo goed mogelijk alles te doen, maar zonder (negatieve) feedback weten we ook niet beter. Ons in de hemel prijzen is onrealistisch. We zijn hier een amateur site die zich tot de betere wil maken en daarvoor is feedback nodig ;)
Maar nu niet beginnen met de site niet helemaal beginnen afbreken hé Sykke:D

Kapstertje
21 November 2006, 01:19
O.K. het was niet de bedoeling om iets of iemand af te breken,want ik hou van deze site.Ik heb veel respect voor de mensen die dit allemaal verwezenlukken. Daarvoor mijn hoedje af want ik zou het niet kunnen.Sorry of ik bij deze iemand pijn gedaan heb!:sad:
Maar ik heb altijd de beste bedoelingen voor om iemand te helpen,dat ligt in my nature
Je hebt me geen pijn gedaan hoor,zoals ze hier ook weten ben ik een keiharde tante die wel tegen een stootje kan.
Daarbij deel ik je mening,ik hou ook van deze site,vandaar mijn (af)kraakwerk.
Juist omdat ik wil dat deze site blijft bestaan.
Ik zou het juist zonde vinden als mensen gaan lopen,vanwege deze lay-out (want volgens mij ben ik niet de enige die het potje af en toe mist)
En ik wil ook dat deze site GROOTS blijft ,maar dan met een andere achtergrond en een GROOTSE banner om meer duidelijkheid aan de naam te geven.:p

Simply
21 November 2006, 11:23
Je hebt me geen pijn gedaan hoor,zoals ze hier ook weten ben ik een keiharde tante die wel tegen een stootje kan.
Daarbij deel ik je mening,ik hou ook van deze site,vandaar mijn (af)kraakwerk.
Juist omdat ik wil dat deze site blijft bestaan.
Ik zou het juist zonde vinden als mensen gaan lopen,vanwege deze lay-out (want volgens mij ben ik niet de enige die het potje af en toe mist)
En ik wil ook dat deze site GROOTS blijft ,maar dan met een andere achtergrond en een GROOTSE banner om meer duidelijkheid aan de naam te geven.:p

Mss, beter maar geen commentaar hierop hahaha :evil: btw, die 2 zwarte balken die je ziet als je naar't toilet gaat, dan zijn uw steunbalken, voor't geval je te veel kracht moest zetten om te ... :lol: :lol: :lol:

Potje missen, je bent dan ook geen vent he, DIE kunnen pas mikken :D:D:D

nojs
21 November 2006, 13:05
Ja kritiek mag, maar ik heb er al ervaring mee ... PSP mensen hebben gewoon een andere smaak. Ik zeg niet dat het een slechte smaak is ... het is gewoon anders ;)

Kapstertje
21 November 2006, 14:02
@ simply ,ik weet dat je me schattig vind in een schortje(en toch best wel lief)

@nojs dat van die psp stijl,kan ik het niet helemaal mee eens zijn jonas.
Ik hou zelf juist heel erg van strakke dingen(kijk maar eens op het flesje;) )
Ik weet dat hier de psp nogal geromantiseerd is ,maar daar wordt hier nu eenmaal de voorkeur genoten;)

Kapstertje
21 November 2006, 14:04
Potje missen, je bent dan ook geen vent he, DIE kunnen pas mikken :D:D:D
Maar ik moet wel eerst mijn pot kunnen vinden hé tussen die balken,ik lig er niet graag naast te spartelen:wtf: :p

Simply
21 November 2006, 14:09
@ simply ,ik weet dat je me schattig vind in een schortje(en toch best wel lief)

@nojs dat van die psp stijl,kan ik het niet helemaal mee eens zijn jonas.
Ik hou zelf juist heel erg van strakke dingen(kijk maar eens op het flesje;) )
Ik weet dat hier de psp nogal geromantiseerd is ,maar daar wordt hier nu eenmaal de voorkeur genoten;)

Hmm, we gaan nog overeeen komen :evil: :lol: :evil:

Kapstertje
21 November 2006, 15:34
Hmm, we gaan nog overeeen komen :evil: :lol: :evil:
Ligt er maar net aan wat er bij jou strak zit:p :offtopic:

Simply
21 November 2006, 15:43
Ai, als admin met verandwoordelijkheid moet ik het hier terug tot orde roepen, we dwalen af hahahah :D:D:D

Kapstertje
22 November 2006, 01:09
Ga ik weer hoor.
Als die banner van eurohost nou eens onder de banner wordt gezet van minatica?
Kan dat niet ?dan valt het logo ook niet zo weg.

sykke
22 November 2006, 04:48
Zet er dan ook bij zoveel euro voor een jaar.En laat het bewegen:lol: :D

Spoorzoeker
22 November 2006, 10:06
Ik vind de site layout op zich wel mooi hoor.

Ik ken er die zijn pas écht verschrikkelijk.
Een naamsverheerlijkingsbanner bovenin op 1/3 van de pagina.
Duurt vreselijk lang met laden en dat is elke keer als je een pagina aanklikt.

Een site is nooit in één keer goed, dus we wachten hier rustig af. :good:

PeterN
22 November 2006, 18:06
De banner vind ik, met de reclame banner van eurohost in, ook niet zo geslaagd, maar via verschillende feedback kan Norke nieuwe ideeën opdoen. Enkele elementen zijn wel een must: zoals spoorzoeker meldt willen we geen 1/3 van de pagina aan een hoofding verspillen. Ook de banner van onze hoofdsponor 'Eurohost' is een must. Deze sponsor doet echt zijn best voor ons, dat verdient dan ook de beste plaats. ;)

Mattehh
22 November 2006, 21:29
PSP
Style

*Martijnc ziet een verband.

Doei....
Wat een slimme, zinnige en doordachte uitspraak, van een moderator...

Sorry, voor het offtopic gaan,maar moest er toch even uit...Als moderator vind ik toch dat je iets of wat zinnige antwoorden kan geven.

Kapstertje
22 November 2006, 21:50
Wat een slimme, zinnige en doordachte uitspraak, van een moderator...

Sorry, voor het offtopic gaan,maar moest er toch even uit...Als moderator vind ik toch dat je iets of wat zinnige antwoorden kan geven.

De text hierboven is zinnig, slim en goed doordacht. Lees hem nog eens, zou ik zeggen.

En dan dat gebruiken als onderschrift:D

Kapstertje
22 November 2006, 21:58
De banner vind ik, met de reclame banner van eurohost in, ook niet zo geslaagd, maar via verschillende feedback kan Norke nieuwe ideeën opdoen. Enkele elementen zijn wel een must: zoals spoorzoeker meldt willen we geen 1/3 van de pagina aan een hoofding verspillen. Ook de banner van onze hoofdsponor 'Eurohost' is een must. Deze sponsor doet echt zijn best voor ons, dat verdient dan ook de beste plaats. ;)Ik begrijp heel goed dat de banner van eurohost moet blijven.
Die mensen zorgen ervoor dat de site bestaat en blijft bestaan,die hebben zeker een ereplaats verdiend alleen ietje naar onder.
Het is toch zonde dat hij het logo overlapt?

Jelle
22 November 2006, 22:18
Hij overlapt niet perongeluk het logo, dat is zo "met opzet" gedaan :)
Als de printplaat achtergrond bruusk zou stoppen zou het allesbehalve mooi zijn.

Kapstertje
23 November 2006, 00:20
Hij overlapt niet perongeluk het logo, dat is zo "met opzet" gedaan :)
Als de printplaat achtergrond bruusk zou stoppen zou het allesbehalve mooi zijn.
Dan is het persoonlijk,ik vind het niet mooi:cool:

Mike-PC
29 November 2006, 22:16
Tja, heb liever ook geen balken op weg naar mijn wc. ;) Een simpele herhalend achtergrond lijkt me ook al voldoende. Ik denk dat het wat kleuren betreft onverzadigde tinten mogen zijn, zoals de rest van de website eigenlijk al is hoor.

:) Eigenlijk vind ik de verkorte versie van het logo als icoontje best geslaagd, jullie niet?

MT ... ;) eenvoudig en herkenbaar.

Mike-PC
29 November 2006, 22:25
Wat de banner betreft zou een eenvoudige tekst- (hosted by) en logo van Eurohost met een link bovenaan rechts, net zo effectief zijn.

Spijtig voor Eurohost maar mijn Firefox met een greasemonkey tegen reclame (banners en popups ) blokkeert deze gelijk.

In mijn ouwe IE 6.0 is die banner nog wel zichtbaar.

Kapstertje
30 November 2006, 01:32
Dat donkere doet me nog steeds geen goed aan mijn oogjes:damn:

PeterN
30 November 2006, 09:15
Dat donkere doet me nog steeds geen goed aan mijn oogjes:damn:

Is idd irriterend en wordt aangepast. Maar blijkbaar is het niet op 1,2,3 te doen, al lijkt het eenvoudig. Het is dus geen volledige achtergrond die je gewoon moet aanpassen. Dus nog even geduld, dan komt dat inorde, want die jong mensen zitten momenteel aan hun examens.

Btw: voor mij was het irriterend, want je kan dat toch eenvoudig oplossen...
Start uw web browser op in een venster, dus niet gemaximaliseerd. Dan trek je het venster toch net zo groot dat de balkjes wegvallen. Je ziet dan het hele forum en de rest is uw bureau achtergrond ;) Je ziet, nooit ver zoeken, eenvoudig gaat ook, zie voorbeeldje :)

http://img134.imageshack.us/img134/4470/zwartebandsd8.jpg

compuchrisje
30 November 2006, 16:06
Die tip is wel OK Peter, maar waarom kopen mensen dan een breedbeeldmonitor, als ze toch de helft maar gebruiken?
Kapstertje, als je moet plassen, net het midden van die balkjes he, zonnebril geeft ook wel verzachting maar staat zo stom in huis.

Yelleken
30 November 2006, 16:29
Ik zie die zwarte balkjes ook, maar ik vindt ze ni misstaan, kheb er eigelijk niks last van.

Kapstertje
30 November 2006, 18:13
Is idd irriterend en wordt aangepast. Maar blijkbaar is het niet op 1,2,3 te doen, al lijkt het eenvoudig. Het is dus geen volledige achtergrond die je gewoon moet aanpassen. Dus nog even geduld, dan komt dat inorde, want die jong mensen zitten momenteel aan hun examens.

Btw: voor mij was het irriterend, want je kan dat toch eenvoudig oplossen...
Start uw web browser op in een venster, dus niet gemaximaliseerd. Dan trek je het venster toch net zo groot dat de balkjes wegvallen. Je ziet dan het hele forum en de rest is uw bureau achtergrond ;) Je ziet, nooit ver zoeken, eenvoudig gaat ook, zie voorbeeldje :)

http://img134.imageshack.us/img134/4470/zwartebandsd8.jpg
Ik weet het peter maar toch bedankt voor deze info
je kunt ook het lettertype hier op de site op groot zetten dan kan ik een meter naar achter en toch nog alles lezen,EN mensen denken dat ik een leesbrilletje nodig heb.
:D :p

PeterN
30 November 2006, 18:47
Die tip is wel OK Peter, maar waarom kopen mensen dan een breedbeeldmonitor, als ze toch de helft maar gebruiken?
Kapstertje, als je moet plassen, net het midden van die balkjes he, zonnebril geeft ook wel verzachting maar staat zo stom in huis.
De zwarte band gaan we vervangen maar op een breedbeeld ga je nog steeds die banden en de helft van het beeld dus niet gebruiken. Dat is net het probleem: niet iedereen heeft een 16:9 breedbeeld dus moet het formaat ook passen op een 4:3 gewone monitor. Een andere optie is om het automatisch uit te rekken, maar daardoor gaat heel de layout verloren en is dus ook niet mogelijk.
Mss bij een volgende styles verandering dat de breedbeeld al zo is ingeburgerd dat het meren deel zo'n scherm bezit dat we het op breedbeeld maken?

barbapapa5800
1 December 2006, 21:49
als we dan toch eerlijk mogen zijn en zeggen wat ons stoort...
hier komt ie:

ik vind al die prenten in elke post vervelend (banner)
ik weet dat ze hier op het forum zelf deze prenten maken, en dat ze ze willen laten zien, maar het stoort me.
het is iets waarvan je de eerste keer denkt, leuk, mooi, maar de volgende keren moet je er telkens opnieuw overkijken als je een topic aan het doorlezen bent.

dus voor mij hoeft het niet...

Snakey
1 December 2006, 23:18
als we dan toch eerlijk mogen zijn en zeggen wat ons stoort...
hier komt ie:

ik vind al die prenten in elke post vervelend (banner)
ik weet dat ze hier op het forum zelf deze prenten maken, en dat ze ze willen laten zien, maar het stoort me.
het is iets waarvan je de eerste keer denkt, leuk, mooi, maar de volgende keren moet je er telkens opnieuw overkijken als je een topic aan het doorlezen bent.

dus voor mij hoeft het niet...
Als je naar wijzig opties gaat, kan je bij onderwerp weergave ervoor zorgen dat er geen handtekeningen weergegeven worden.

barbapapa5800
2 December 2006, 00:10
thnx, daar ben ik dan ook weer vanaf ;)