Volledige versie bekijken : Vreemde VIRUS



stertje
21 November 2006, 22:23
Iets vreemd's

ik voer een antivirusscan uit met avast 4.7 free resultaat 0 geinfecteerd

direct daarna voer ik een online scan uit met symantec online

resultaat 2 objecten geinfecteerd met name Backdoor.Bifrose (low risk)

Dan heb ik meteen terug een scan uitgevoerd met avast en dan vond hij deze ook terug raar he.

is die avast dan slecht of zou symantec iets durven doorsturen om ons bang te maken??

Jipb
22 November 2006, 00:05
ik denk niet dat symatec dit voor de grap doorstuurd. er word hier op de site ook gezegt dat je met meerdere verschillende online scanners moet scannen omdat het weleens zo kan zijn dat bij de ene het virus wat jij hebt er nog niet in zit.

dit zal denk ik bij u het geval geweest zijn. heeft hij de virussen ook verwijderd??? anders moet je dat even vragen hier :)

Koen

sykke
22 November 2006, 03:29
Het kan geen kwaad om met meerdere virus-of spyware te scannen,integendeel hetgeen de ene niet vind kan de andere vinden(niet 100procent zeker) maar wie niet waagt niet wint!

Spoorzoeker
22 November 2006, 10:21
Heb ik ooit ook eens gehad: kaspersky vond veel meer dan welke ander virusscanner dan ook.

De reden ?: het ligt denk ik aan de definitie van wat nu een virus is.

Voorbeeldje: maak maar eens een programmaatje die massmail kan versturen.

Op zich een legaal handig programmaatje.
Toch zullen sommige virusscanners zeggen dat het onbetrouwbaar is. Het is namelijk een niet alledaagse gebeurtenis.

Snappie ?.

Ik heb 100% vertrouwen in Avast.

nielsvandesype
23 November 2006, 21:35
Probeer anders nog eens te scannen in veilige modus. Herstart je pc en druk voor de windowslaadblokjes op de f8 toets en kies voor veilige modus. Voer daar eens een volledige scan uit. Hier wat info : http://virusalert.nl/?show=virus&id=1653 Het blijkt een trojan te zijn.