Volledige versie bekijken : oude fotonegatieven



Phil O'Sophe
23 November 2006, 22:01
Bestaan er mogelijkheden om van negatieven van foto's het "positieve"
ervan te maken en dan te printen?
Is een negatief te scannen?

dank en groetjes

cruwero
23 November 2006, 22:17
Ja dat kan maar google effe dan zie je genoeg info:
Henk

Jule
23 November 2006, 22:20
Ja dat kan maar google effe dan zie je genoeg info:
Henk
Welke straffe scanner heb je daarvoor nodig?:shocked: Als ik röngtenfoto's inscan, mis ik nog veel details...???

zariash
23 November 2006, 22:21
ik heb onlangs van een deel negatieven een cd laten maken en deze later zelf afgeprint .
grtjs

compuchrisje
23 November 2006, 22:30
Zariash: làten maken dus zijn deze ontwikkeld ook waarschijnlijk. Negatieven kan je scannen en afprinten, maar het blijven negatieven.
En ja Philosoph: je kan nog steeds met negatieven bij de fotograaf terecht hoor.

woepi
23 November 2006, 22:37
Welke straffe scanner heb je daarvoor nodig?:shocked: Als ik röngtenfoto's inscan, mis ik nog veel details...???

Zijn niet zo duur, deze bijv. ongeveer 150euro

http://www.epson.com/cmc_upload/0/000/044/563/P2580p_216x144.jpg

zariash
23 November 2006, 22:39
Zariash: làten maken dus zijn deze ontwikkeld ook waarschijnlijk. Negatieven kan je scannen en afprinten, maar het blijven negatieven.
En ja Philosoph: je kan nog steeds met negatieven bij de fotograaf terecht hoor.
als je zo reageert zal ik op niks meer antwoorden je moet eens lezen war ik heb geschreven ik heb van negatieven een cd laten maken deze worden in het fotolabo wel wat anders behandeld dan in een gewone scanner maar ja wie ben ik .
grtjs

boneless
24 November 2006, 10:18
HP heeft ook scanners met een speciale negatieven adapter. Je kunt dan zelf de kleur waarden bijstellen enzo. Werkt perfect. De foto in mijn signature heb ik ook zo gemaakt. Wel speciale camera enzo, maar toch.

Ik zou het eventueel voor je kunnen doen, maar het is een beetje omslachtig denk ik.

Krikkie
24 November 2006, 10:33
Daar bestaan apparte hulpstukken voor, die je kan gebruiken bij een gewone scanner.
Je moet namelijk achtergrond belichting hebben bij het inscannen van negatieven of dia's.
Van negatief naar foto kan je met één klik van de muis doen met fotobewerkingsprogramma's, persoonlijk heb ik Adobe Fotoshop maar Coreldraw, ed. hebben die funtie ook, gewoon even zoeken.

Groetjes Krikkie

sykke
24 November 2006, 10:40
Enkele maanden geleden stond er een HP (denk ik ) in de aldi die negatieven kon scannen voor zo'n 85 euro.Wilde zelf een halen maar was helaas te laat.

Phil O'Sophe
24 November 2006, 20:55
Zariash: làten maken dus zijn deze ontwikkeld ook waarschijnlijk. Negatieven kan je scannen en afprinten, maar het blijven negatieven.
En ja Philosoph: je kan nog steeds met negatieven bij de fotograaf terecht hoor.


Natuurlijk is ermee naar de fotograaf gaan het eenvoudigste.
Maar ik experimenteer graag, nieuwsgierig als ik ben.
Als die negatieven dan toch gescand kunnen worden, dan kunnen die
met een bewerkingsprogramma wel negatief afgedrukt worden en ...
negatief van negatief is positief! of -(-) = +
Zal het toch eens proberen.

Nostradamus
24 November 2006, 21:11
Phil O'Sophe, kijk hier (http://www.hccmagazine.nl/index.cfm?fuseaction=home.showTotalCursus&id=45351&pagina=1) ook eens even, een duidelijke uitleg ;)