Volledige versie bekijken : internetServer



yvansoftware
24 November 2006, 14:11
Ik zou graag een gameserver oprichten. Ik heb een semproonetje op 2 ghz met een gigje geheugen. Er moet opseminst Apache, Terminal Server, FreeCiv Server en nog wat andere rommel op draaien. Ik heb hier en CD met 2000 Advanced Server. Maar wat moet ik doen met de domeinen? Is een .dyndns domein gratis en hoe werkt dat eigenlijk? Of zou ik beter No-IP gebruiken?

AMD
24 November 2006, 17:24
Kan je dan niet beter linux gebruiken voor je gameserver?
Apache is geen probleem das al makkelijk onder linux, terminal server ook onder linux (SSHd), FreeCiv is ook onder linux te draaien.
Als domeinnaam kan je makkelijk voor no-ip kiezen.
Je moet dan wel die tool installeren (ook voor linux) zodat de domeinnaam ***.no-ip.com altijd automatisch naar je dynamisch ip adres verwijst.

Grtjs AMD

Yelleken
24 November 2006, 21:26
Ik kan amd enkel maar gelijk geven.
Voor een gameserver zou ik ook opteren voor een linuxserver vanwege de stabiliteit en ook toch de snelheid.
No ip is een goede mannier om je dynamische ip naar de server te laten leiden

yvansoftware
27 November 2006, 13:47
Kan je dan niet beter linux gebruiken voor je gameserver?
Apache is geen probleem das al makkelijk onder linux, terminal server ook onder linux (SSHd), FreeCiv is ook onder linux te draaien.
Als domeinnaam kan je makkelijk voor no-ip kiezen.
Je moet dan wel die tool installeren (ook voor linux) zodat de domeinnaam ***.no-ip.com altijd automatisch naar je dynamisch ip adres verwijst.

Grtjs AMD
Maar hoe werkt No-IP?
Wat moet ik daarop doen? Op wat moet ik klikken?

AMD
27 November 2006, 20:29
Maar hoe werkt No-IP?
Wat moet ik daarop doen? Op wat moet ik klikken?

Gewoon een gratis account aanmaken, vervolgens de tool downloaden en installeren.
De tool stuurt dan automatisch jouw ipadres door naar no-ip zodat deze steeds ervoor zorgt dat je domeinnaam naar jouw pc wordt verwezen.

Dus als ik dan jouwdomein.no-ip.com opvraag vandaag wordt ik doorgestuurd naar ipadres 81.x.x.x

Grtjs AMD