Volledige versie bekijken : cd-r 90 min met nero



Yvan
25 November 2006, 20:03
Hallo,
Ik heb enkele cd's liggen van 800 mb(90min) en ik wil daar een muziekbestand op branden van 795 mb.
Ik wil dit doen met nero Pre 7.
Maar ik krijg steeds de melding dat het bestand te groot is.
De brander waarmee ik werk is een Nec DVD-RW ND-4550A.
Weet iemand hoe ik dat kan doen?
Dank bij voorbaat
Yvan

cruwero
25 November 2006, 20:20
Kijk hier eens
http://www.techzine.nl/downloads/3942/Nero-Burning-Rom-6.0.0.15-Overburning-fix.html
Henk

Yvan
25 November 2006, 20:34
De versie van nero die ik heb is Nero Premium 7.2.3.1, ik denk niet dat dit zal werken of ben ik verkeerd?

Yvan

cruwero
25 November 2006, 20:55
Nee je heb gelijk sorry
Henk

cruwero
25 November 2006, 21:00
Overbranden op een CD toepassen
Ga eerst na of de recorder overbranden kan toepassen. Selecteer de opdracht Recorder kiezen in het menu Recorder en selecteer uw recorder in de lijst. In de sectie Recorderinformatie wordt aangegeven of de recorder overbranden ondersteunt.
Schakel de overbrandoptie in Nero in. Selecteer Voorkeuren in het menu Bestand en klik vervolgens op het tabblad Expertfuncties.
Schakel het selectievakje waarmee overbranden mogelijk wordt gemaakt in en geef de maximale CD-lengte op. In theorie kunt u elke willekeurige grootte met een maximum van 99 minuten en 59 seconden kiezen. In eerste instantie dient je een lengte van 2 minuten meer dan de opgegeven capaciteit in te voeren. Als er aan het einde van de simulatie of het brandproces SCSI-/ATAPI-fouten optreden, wordt het aanbevolen om de maximale overbrandcapaciteit te verlagen of een ander merk CD te gebruiken. Als er geen fouten optreden, kunt je de overbrandcapaciteit geleidelijk opvoeren.

Klik op OK om de wijziging te bevestigen en het dialoogvenster te sluiten.
Deze instelling heeft het volgende effect op het brandproces:

Als de hoeveelheid data die moet worden gebrand groter is dan de normale capaciteit van de lege CD, maar kleiner dan de maximale overbrandcapaciteit, wordt u aan het begin van het brandproces gevraagd of u echt wilt overbranden. Als u deze vraag bevestigend beantwoordt, wordt het brandproces gestart. Als u ontkennend antwoordt, wordt het brandproces geannuleerd, omdat er niet voldoende ruimte op de doel-CD beschikbaar is.
Henk

Yvan
25 November 2006, 23:40
Ik zal deze mogelijke oplossing eens proberen en hou jullie op de hoogte

Groeten Yvan

kir2
26 November 2006, 11:32
brand hem omder mp3 veel minder ruimte nodig

Yvan
26 November 2006, 12:41
Hartelijk dank voor jullie reactie.
Iedere hint heeft zeker zijn nut op een bepaalde zinswijze en tevens volgens het begrip van mijn vraag, daarom dank aan allen.
De oplossing die Cruwero gaf heb ik toegepast omdat het mij de meest logische was en meteem ook het juiste resultaat gaf.
Ik hoop dat er nog mensen zijn die uit deze vraag en antwoord kunnen leren en nogmaals mijn oprechte dank

Groeten Yvan

ghost
26 November 2006, 12:42
Zo tezien opgelost , dan gaat er een slot op :)