Volledige versie bekijken : Ghost op nieuwe partitie?



Silverwing
27 November 2006, 08:20
Ik heb een format C gedaan omdat ik al een hele tijd met een probleem zat dat blijkbaar in windows zat en windows niet kon gerepareerd worden.
Nu heb ik een ghost van de vorige configuratie die ik al eens terug gezet had,maar daar zit natuurlijk ook die fout in.
In die ghost zitten nog wel enkele mappen en bestanden die ik niet heb kunnen back-uppen en die ik toch nodig heb omdat ik ze nergens meer vind.
Kan ik nu een partitie bij aanmaken en die ghost daar opzetten,afhalen wat ik nodig heb en naar de partitie met de nieuwe installatie zetten en daarna die ghost partitie terug verwijderen?

compuchrisje
27 November 2006, 08:47
Als er geen windows is geïnstalleerd heb je ook niet de programma's en andere zaken, waar ik nu nog nie wakker genoeg voor ben om op te sommen. Het wegschrijven als data kan je toch proberen in de hoop dat je na een herinstall er wél wat mee kan doen. Zou nog even afwachten of er nog mensen met ideeën wakker worden.

rembrandt
27 November 2006, 10:58
Ghost terug zetten vanaf CD:

Stop de DOS opstart diskette in de computer en start hem koud op dus geen ctrl-alt-delete.

Kies voor de DOS prompt.
Type dan de drive letter in van je CD-Rom speler B.V. F:\ en geef enter.
Type dan Ghost.exe in en Ghost start op.

Nu werkt je muis niet dus alles met de hand doen.
Je kan alles met de pijltjes toetsen en de enter knop doen.

Geef enter.
Kies > Local.
Kies > Partitie.
Kies > From image.
Kies > Naam van het file enter.
Kies > 1 enter.
Kies > 1 enter.
Kies > 1 enter.
Kies > Yes.

Alles wordt nu zo terug gezet waar je een back-up van gemaakt hebt let op alles
wat op C:\ staat gaat verloren.
Om er zeker van te zijn dat ook daadwerkelijk alles weg is kan je eens in de zoveel
tijd je computer opstarten met F8 om alleen de DOS prompt te starten en daar de C:\ schijf
te formatteren.Dit kan met die optie > Format C:/ achter de DOS prompt e.v.t met de optie /u

Als je nu later meer programma's installeert dan kan je een nieuwe back-up laten
maken door Ghost en dat weer weg zetten op B.V. een CD of in een map op een andere partitie.
Kost je hooguit eens in de zoveel tijd een lege CD maar het voordeel is dat
Ghost alles terug zet in +/- 10 minuten.
En je niet de halve dag zit te instaleren.

zorg wel dat het ghost programma file op de zelfde schijf staat als de back-up

Ghost back-up onder Windows XP:
Er zijn mensen die beweren dat een back-up met ghost niet meer mogelijk is onder Windows XP
omdat deze geen DOS meer zou kennen.
Niets is minder waar boven staande werkt even goed in Windows XP alleen zul
je een aantal handelingen extra moeten doen.
Zorg er voor dat het bestandje ghost.exe op een andere partitie dan
de C schijf staat, start daarna de pc op met een Windows’98 diskette e.v.t te
downloaden op www.bootdisk.com (http://www.bootdisk.com) en geef op de DOS prompt de naam van de
partitie op b.v D gevolgd door enter.
Typ daarna op de DOS prompt ghost.exe en ghost zal gewoon gestart worden.
De back-up kan dan gewoon gemaakt worden zoals bovenstaande uitleg.

Silverwing
27 November 2006, 19:47
Het moet idd vroeg geweest zijn maar toch bedankt!
zal het eens anders stellen.
Hoe een ghost terugzetten is voor mij geen probleem,heb een hele andere werkwijze maar dat doet er niet toe.
Het enige wat ik wil weten is of ik een nieuwe partitie kan maken op mijn C waar nu dus een nieuwe installatie opstaat,zonder aan de nieuwe installatie te raken,en daar dan de gemaakte ghost van mijn vorige installatie opzetten en achteraf die bijgemaakte partitie terug verwijderen.
Het zou veel makkelijker zijn om de gemaakte ghost op een andere hddd te zetten maar dat zijn nutteloze kosten,omdat eens ik de bestanden heb die ik nog nodig heb die ghost ook vernietigd word,en mijn C meer dan groot genoeg is.

g_man
27 November 2006, 20:32
denk wel dat het mogelijk is wat je zegt...maar daar zal je een Partitiemanager voor nodig hebben, om je c:\ op te delen...Maak dan daar bv een map op aan, waarin je installeert, dan die files terug halen, de partitie terug formatteren en terug wissen (of samenvoegen) met de c:\
Opletten natuurlijk dat alles juist verloopt en dat die niet terug installeert op de c:\ want dan sta je terug bij af... :) ;)

Silverwing
28 November 2006, 08:32
G man,bedankt,zal het zo proberen en hopelijk gaat het echt zonder schade toe te brengen aan mijn huidige installatie.

Silverwing
29 November 2006, 22:55
Van een ander forum kreeg ik de raad om Ghost gewoon te installeren,je kan dan met ghost explorer je gemaakte ghost gaan verkennen en alle mappen en bestanden die je wil kopiëren en plakken waar je maar wil.
Nooit gedacht dat het zo simpel ook kon!
Hier mag een slotje op!