Volledige versie bekijken : ongewenste gast



sportaco
27 November 2006, 11:50
hallo, ik heb een onbeveiligd:frown: draadloos netwerk. Nu zie ik dat er een extra computer op mijn netwerk zit. en ik kan niet meer op mijn instellingen van mijn draadloze router (belkin). Hij heeft waarschijnlijk een wachtwoord ingesteld.kan iemand mij helpen??

boneless
27 November 2006, 12:18
Reset je Router. En stel alles opnieuw in. Dan ook gelijk beveiligen hè ;).

sportaco
27 November 2006, 12:25
hey, ik heb de router opnieuw insteld
maar ik geraak nog altijd niet in mijn router inloggen
en zodoende niet verder beveiligen

Kokki
27 November 2006, 18:55
je moet je router resetten en dan gelijk naar zijn webinterface surfen om alles in te stellen. Dit doe je best mbv een kabel. Direct paswoord ingeven en enige vorm van beveiliging zoals MAC-adres-filtering. Daarna kan je je amuseren met het instellen van WPA of WEP.

Yelleken
28 November 2006, 10:18
en als je die meesurfer wil liggen hebben kijk je naar de ipinstellingen van die persooon en ga je dit ff melden aan de provider, die vinden dat ook heel leuk om te weten :d

Kokki
28 November 2006, 20:18
en als je die meesurfer wil liggen hebben kijk je naar de ipinstellingen van die persooon en ga je dit ff melden aan de provider, die vinden dat ook heel leuk om te weten :d
ipinstellingen? Als ie op jouw router meesurft, dan heeft ie toch jouw instellingen? Zijn MAC-adres zou wel uniek moeten zijn. Maar kan een provider daar iets mee aanvangen? Of vangen ze daar iets mee aan?

PeterN
28 November 2006, 20:46
ipinstellingen? Als ie op jouw router meesurft, dan heeft ie toch jouw instellingen? Zijn MAC-adres zou wel uniek moeten zijn. Maar kan een provider daar iets mee aanvangen? Of vangen ze daar iets mee aan?
Neen, mac adres is uniek maar is geregistreerd door een bedrijf. Dit bedrijf mag dan deze unieke nummers geven aan hun ethernet producten. Maar wie de eind gebruiker van een ethernet product is weet men niet. Anders moest men telkens u gegevens invoeren als je een product koopt met ethernet aansluiting ;)
Dus internet providers zijn er niks mee en zoals terrecht opgemerkt, hij surft mee op het ip van de router, verkregen door uw abonnement.
Btw, ik heb al een paar keer illegale praktijken gemeld bij providers maar als je geluk hebt krijg je niks anders dan de standaard email terug zenden...
" .... de gebruiker is beschermd door de privacy wet .... wij kunnen geen gevolg geven aan ... kunnen enkel gegevens vrij geven aan bevoegde instanties ... Klacht neer leggen bij de gerechtelijke instanties ... blablabla"
En bij de gerehtelijke instanties wort u klacht niet ontvankelijk verklaard, dat hen ik zelfs ook geprobeerd.
Gevolg: niks aan te doen. Men staat niet sterk, ook al ziet iedereen dat iets illegaal is :damn:

Yelleken
28 November 2006, 21:27
met sommige netwerksniffers zou het nochtans mogelijk moeten zijn om het ip van de meesurfer te bepalen hoor.

Kokki
28 November 2006, 21:33
Die meesurfer krijgt toch een ip van jouw router, wat ben je daar dan mee? En het gaat een intern ip-adres zijn dat je waarschijnlijk zelfs kan zien in je router dus je hebt nog geen sniffer nodig.

Yelleken
28 November 2006, 21:38
maar als je dat ip weet dat hij gebruikt via jouw routerkan je misschien (ben het niet 100% zeker) de hostnaam tewetenkomen.
En misschien dat je daar wat wijzer uit komt dan

Kokki
28 November 2006, 21:51
Ik weet niet waar jij naar toe wil. Stel dat ik een draadloos netwerk heb en mijn buurman surft mee. Mijn interne ip's zijn in de range van 192.168.1.1 tot 192.168.1.4. Mijn buurman heeft daar dus een adres van. In mijn router zie ik welke dat is, wat heb ik daar nu aan? Mijn WAN-ipadres is hetzelfde als het zijne; het wan ip-adres van mijn router. Ook dat is makkelijk te achterhalen, maar verwijst alleen naar mijn internetabo.

Luc@s
28 November 2006, 21:55
zie dat je te weten komt welk ip address hij heeft gekregen van jouw router.
als je dit hebt ( dhcp clients list, broadcast ping, nmap -p optie, ...)

start --> run ---> cmd ---> dit geeft een do$ box

typ hierin nbtstat -a <ip address>

als zijn machine een windoos is, heeft hij meestal wel netbios geïnstalleerd staan, dan krijge je met een beetje geluk, zijn domein/workgroup & loginnaam te zien ....

success
L.

Yelleken
28 November 2006, 22:01
jij hebt bijvoorbeeld ip 192.168.1.1 en je buurman adres 192.18.1.2.
als je via je commandprompt nslookup typt dan enter drukt en dan het ip waarmee je buurman surft op jou router kom je zijn hostname teweten.
die zou je moeten kunnen blokeren en dan is het vor hem ook gedaan

Yelleken
28 November 2006, 22:04
inderdaad tis met nbstat -a niet met nslookup

mijn excuses hiervoor

Kokki
28 November 2006, 22:09
ja, ok, om hem uit je netwerk te krijgen en om eventueel te weten welke buur het is (als zijn login herkenbaar is) maar eerst had je het over naar de provider te stappen. Wat ga je daar tegen zeggen? Buurman X surft mee via mijn onbeveiligd netwerk? Dan zullen ze je wel vertellen dat je je netwerk beter moet beveiligen

Yelleken
28 November 2006, 22:16
als je netwerk onbeveiligd is gaan ze inderdaad zoiets zeggen ja, maar als het wel beveiligd is en je kan aantonen dat je er alles aan gedaan hebt om ervoor te zorgen dat niemand op je netwerk zou kunnen dan denk ik wel dat de provider zelf ook iets kan doen (hangt ook af van de bereidwilligheid van de provider natuurlijk.)
Maar als je netwerk niet beveiligd is dan moet je het beveiligen natuurlijk he en dan gaat hij er niet meer op kunnen normaalgezien.

Luc@s
28 November 2006, 22:28
eerlijk ?

Ik zou gewoon beginnen snifferen, en een beetje ambetant terug doen,het is tenslotte jou netwerk.

als hij z'n mails bekijkt ... heb je z'n paswoord :evil:

als hij ergens inlogt .. heb jij deze gegevens ook :lol:

tenzij ... hij alles encrypteerd natuurlijk, maar dat gebeurd meestal niet hoor

via een do$-box " net send * blijf met uw poten van m'n netwerk ! " is ook wel een leuke :D

Yelleken
28 November 2006, 22:39
inderdaad, dat is ook een mogelijkheid.
Zet een programmatje genre ethereal op jouw pc en bekijk de logs ervan, dan kom je leuke dingen te weten zoals lucas zegt.
Wat je ermee kan doen ga ik aan je verbeelding overlaten (maar je zal wel enkele dingen kunnen bedenken he :p )