Volledige versie bekijken : Rare problemen met de pc....



M.Braam
27 November 2006, 17:00
Een kennis van mij was bezig met z`n pc maar opeens ging alles onwijs traag lopen, hij ook niet meer in de C schijf bladeren en toen sloeg ie vast.

Dus hij start de pc opnieuw op en we kregen de melding wilt u Windows in de veilige modes draaien enz.
Nou we hebben elk onderdeel gehad daar maar we krijgen na 1 van deze opties een blauw scherm met als hoofdmelding:

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME

Deze fout melding hebben we al 3 keer gehad, deze pc is dus al nu voor de 4de keer in een zeer korte tijd gecrasht.

Er zat een virusscanner op - en windows was ook up-to-date.
Nu denk ik zelf dat de HD defect is vooral omdat ie als ie werkt heel traag is met alles.

Even wat specificaties van deze pc:
P4 1,7 Ghz
40 GB HD
256 SDRAM
Windows XP home.

Dit probleem kreeg hij het afgelopen jaar 10 keer ofzo... we dachten dat de HD kapot was dus we hebben er nu 2 van 40 GB ingezet en 256 MB RAM erbij gezet.

En nu heeft ie weer hetzelfde probleem.... wie weet waar of wat er aan de hand is nu?

Alvast bedankt !

Milo
27 November 2006, 17:07
Je zei het daarjuist zelf .......


Nu denk ik zelf dat de HD defect is

Unmountable boot volume is de melding dat uw boot volume niet kan worden opgeroepen

M.Braam
27 November 2006, 17:10
Ja idd dat dacht ik ook maar op een ander forum kwamen we het er over eens dat de HD kapot was.

Het gekke is je formateerd alles, daarna installeer je alles en dan werkt alles prima en perfect.
En dan draait ie de ene keer 2 weken de andere keer een maand enz.
Daarom dachten we het is de HD, maar nu kan het niet aan de HD liggen.

Erg raar toch?

Milo
27 November 2006, 17:14
Hmmm
Wat is je Antivirus ? ?
En je zegt me dat je die problemen hebt gehad met die nieuwe Hd's ook ... hmmmm
Geef je me ff ??? zo kan ik eens neuzen ...

Ik las al hetvolgende .... :

Boot met XP-cd erin
dan R drukken en chsdsk /p(of r) intypen, en waneer dat klaar is "Fixboot" typen

gabriel
27 November 2006, 19:55
http://www.f-prot.com/download/home_user/download_fpdos.html
ooit al geprobeerd om een virus scan te doen van uw " dos " ???

M.Braam
27 November 2006, 20:20
Er zat zeker een virus scanner op genaamd Norton en Up To Date ooknog.
Wat ik nu persoonlijk denk is dat het iets met Windows heeft te maken want het ging 3 jaar super goed en nu dit jaar elke keer problemen elke keer weer hetzelfde ook.

Boot met XP-cd erin
dan R drukken en chsdsk /p(of r) intypen, en waneer dat klaar is "Fixboot" typen

Zal ik zeker even proberen bedankt!
Morgen neem ik ook even contact op met de fabrikant van de pc vragen of ze meer van dit soort klachten hebben gehad.

Net sprak ik die man weer van de pc en hij draaide nog goed ... vorige week was ie namelijk weer gecrasht dus even afwachten tot ie weer crasht en dan alles proberen wat mij is aangeraden ...

Nogmaals bedankt maar als iemand anders dingen weet of dit zelf heeft meegemaakt hoor ik dit graag alle hulp is welkom !!

M.Braam
28 November 2006, 11:03
Nou goed ik heb gebeld eerst werd ik nog terug gebeld door hun gisteravond ik had s`morgens ingesproken.
Nou technische hulp gaven ze niet via de tel ook omdat hij buiten de garantie viel.

Goed vanmorgen weer gebeld kreeg ik weer hetzelfde te horen ik moest hem maar voor reparatie moest opsturen.
Ik had ook een kleine ruzie met die kerel want het sloeg nergens op hij wilde mij niet doorverbinden met de technische dienst.

Ik zit gelukkig op een ICT school dus ik ga het vandaag ook even navragen op school...
En ja we wachten tot hij weer crasht en dan kan ik alles proberen...

lekkere service van dat bedrijf he ;)

Milo
28 November 2006, 13:48
Nu weet ge da gij en alle Minatica'ers niet meer daarheen moeten gaan.... hoe noemt da bedrijf ? ?

gabriel
28 November 2006, 18:46
http://support.microsoft.com/?kbid=297185
even dit lezen

M.Braam
28 November 2006, 21:12
Bedankt allemaal ik ga het proberen als hij weer crasht.

Bedrijf....
StandBy
http://www.standbyservice.nl

Erg triest geholpen echt, ik heb ook een klacht ingedient bij de Nederlandse consumentenbond vanmorgen.

iniminimama
29 November 2006, 16:48
dat heb ik ook gehad en mijn harde schijf was gewoon gecrasht, it happens blijkbaar.
Nu als je een hp met een western digital schijf, dan heb je bij western digital automatisch 3 jaar garantie op de harde schijf. Ik heb met de firma contact genomen en zij hebben me verzocht om ze op te sturen met een pakjesdienst, dus niet met de post(heeft me 17 euro gekost) en ik heb van hen een volledig nieuwe harde schijf gekregen met de melding dat ze je oude schijf onderzoeken en als het aan jouw licht, dan moet je ze wel betalen, 170 euro, maar heb nikske meer gehoord
Dus ook al is jouw schijf van een ander merk zoek is op hoelang je garantie hebt en vraag een nieuwe, want aan jouw probleem is niets meer te doen!
grtz
een gelijkgestemde ziel
heb ook alles geprobeerd dat je zei, bij mij werkte het ook niet en het is nog altijd niet duidelijk waardoor het kwam

M.Braam
29 November 2006, 16:58
Ik heb de HD eruit gehaald en ik heb er 2 nieuwe Maxtor schijven ingezet ;)

Mike-PC
29 November 2006, 21:59
Het bedrijf of website die je meldde is niet meer zo stand-by zo te merken.
Hun laatste nieuws dateert van februari dit jaar. :) Tja, dan ben je hier beter af nietwaar?

:good: Succes met het fiksen van je pc.

M.Braam
30 November 2006, 09:03
Schiet helaas niet op nee :S

Het is de pc van mijn kennis en ik verzoek hem gewoon als hij weer zo raar doet dat ie zelf dat bedrijf moet bellen want ze kunnen hem wel nakijken tegen een flink tarief dusja meer kan ik niet doen ...

Maar super bedankt voor al jullie hulp !