Volledige versie bekijken : c$ share???



SHIMBALA
27 November 2006, 17:15
kan iemand mij vertellen wat c$ share wil zeggen?
ik ben net begonnen aan een cursus netwerken maar vind hier geen info over.
:wall:
Vg

Milo
27 November 2006, 17:24
c$ share is eigenlijk een IT verwijzing voor via een netwerk op de C schijf van een andere pc die in dat net werk zit .......

Hoop da je mijn uitleg ee nbeetje begrijpt :D

Yelleken
27 November 2006, 17:42
het spijt mij Milo, maar ik ben niet helemaal akkoord :p

de c staat effectief voor de c shijf die gedeeld wordt maar het $ teken erachter wil zeggen dat deze verborgen gedeeld wordt over het netwerk

SHIMBALA
27 November 2006, 17:48
dus enkel de administrator kan deze "gedeelde" c schijf dan zien? er kan dus ook een D$, E$ enz zijn?

Yelleken
27 November 2006, 17:50
er kan een vanalles $ zijn.
iedereen die de naam van de map of in dit geval schijf kent kan deze zien.
Omdat het de c schijf is kent natuurlijk iedereen die naam he, maar als je die schijf nu zou hernoemen (of een map zou delen) met als naam test en je zou ze sharen als test$ dan kunnen enkel de personen aan ie jij verteld dat de map test gedeeld is deze zien. begrijp je het een beetje?

SHIMBALA
27 November 2006, 18:07
kent er iemand toevallig een website met alle info over deze post?
ik begrijp het wel maar meer info is altijd handig he

Yelleken
27 November 2006, 18:10
ne site heb k daar ni echt voor, kzou zeggen geeft me u adres en kstuur u menen cursus windows door maar da ga ni lukken want kheb m zelf nog nodig :p

SHIMBALA
27 November 2006, 18:19
tzal dus jappellen sjelle worden, kvind niks terug opt net. mja tkwam rechtstreeks uit uwe cursus? dan zalt wel juist zijn zeker :p

Yelleken
27 November 2006, 18:21
ik wil dr mene kop op zetten als t verkeerd zou zijn.
Tgeen k hier nu gezet heb is wel niet zomaar overgetypt uit de cursus maar kheb t wel eerst eens nagekeken of het klopte voor ik het plaatste

SHIMBALA
27 November 2006, 18:41
er zegt hier net iemand dat enkel de administrator deze gedeelde map zou kunnen zien, dilemma

Yelleken
27 November 2006, 18:52
Rechstreeks uit de cursus:

Windows deelt automatisch mappen voor beherdoeleinden.
Hieraan wordt de letter $ toegevoegd die de gedeelde map verborgen houd.
De root van elk volume, de systeemmap en de locatie van de printerstuurprogramma's zijn verborgen mappen waarvoor u via het netwerk toegang kan krijgen.
Verborgen gedeelde mappen zij niet beperkt tot de mappen die het systeem zelf aanmaakt. U kunt extra mappen delen en een dollarteken toevoegen aan het ende van de naam om het verborgen te delen.
Alleen gebruikers die de naam van de map kennen hebben toegang tot deze map op voorwaarde dat ze de juiste machtigingen hebben.

(met dank aan KH instructeur windows 2000)

Simply
27 November 2006, 20:38
Rechstreeks uit de cursus:

Windows deelt automatisch mappen voor beherdoeleinden.
Hieraan wordt de letter $ toegevoegd die de gedeelde map verborgen houd.
De root van elk volume, de systeemmap en de locatie van de printerstuurprogramma's zijn verborgen mappen waarvoor u via het netwerk toegang kan krijgen.
Verborgen gedeelde mappen zij niet beperkt tot de mappen die het systeem zelf aanmaakt. U kunt extra mappen delen en een dollarteken toevoegen aan het ende van de naam om het verborgen te delen.
Alleen gebruikers die de naam van de map kennen hebben toegang tot deze map op voorwaarde dat ze de juiste machtigingen hebben.

(met dank aan KH instructeur windows 2000)

Recht uit de cursus hehehe, staan er in de cursus ook typfouten (ooe) :offtopic:

Yelleken
27 November 2006, 21:02
lol, neen die heb k zelf getypt :p

Luc@s
28 November 2006, 22:36
hangt er een beetje vanaf, wanneer er een $-teken achter een share staat word dit een adminitrative share genoemd, maar dit hoeft niet noodzakelijk enkel door adminitrators zichtbaar te zijn ... 't is te zeggen, zichtbaar misschien wel, maar toegankelijk niet. bv veel homedirectory's op een domein, krijgen een $ mee, dit om te voorkomen dat al deze shares zichtbaar zijn in 'mijn netwerklocaties' als je de juiste rechten hebt, en je connecteerd naar zo'n share, mag je binnen, ookal zie je deze niet in uw netwerklocaties ( verschillende lagen beveiliging )

groeten
L.

Milo
29 November 2006, 15:48
Voila .. Yelleken ... ik probeerde ook maar uit het wilde weg vlug een antwoord te formuleren ... ik maak dagelijks gebruik van $shares ......

Ok dat je dit leert enzo ........ Maar geef dan de goeie info mee :)

Yelleken
29 November 2006, 22:09
Maar geef dan de goeie info mee :)

Mijn info was toch ook correct??????

Luc@s
29 November 2006, 23:40
Voila .. Yelleken ... ik probeerde ook maar uit het wilde weg vlug een antwoord te formuleren ... ik maak dagelijks gebruik van $shares ......

Ok dat je dit leert enzo ........ Maar geef dan de goeie info mee :)

Ben niet mee Milo, wat was dan niet juist aan Yelleken zijn info ?

groeten
L.

Yelleken
29 November 2006, 23:46
vraag ik me eerlijk gezegd ook af :p