Volledige versie bekijken : hulp op afstand



gideon
28 November 2006, 15:20
Het programma hulp op afstand kun je de computer van een andere besturen. Wel moet die gene je eerst een uitnodiging versturen en dan moet je ook nog toegang verlenen.

Is er ook een programma waarbij je geen uitnodiging moet versturen dus zodra hij of zij de computer opstart er direct al een uitnodiging naar je is verstuurd. En het toegang verlenen alleen op een muisklik kan door de andere?

boneless
28 November 2006, 15:30
Ehm, bedoel je zoals bij extern bureaublad?
Daarmee kun je, mits je alle gegevens hebt en de andere gebruiker dat ingesteld heeft, op afstand op iemand pc werken.

Pilote
28 November 2006, 21:45
Ja vb met VNC werkt zeer goed .
Maar moet wel op de beide pc's geinstalleerd zijn .

Pilote
28 November 2006, 21:47
Ehm, bedoel je zoals bij extern bureaublad?
Daarmee kun je, mits je alle gegevens hebt en de andere gebruiker dat ingesteld heeft, op afstand op iemand pc werken.

Maar voor extern bureaublad moet je wel xp pro hebben.
Want in de xp home heb je deze niet .

gideon
29 November 2006, 01:05
Het probleem is dat ik vaak bij mijn ouders op de computer iets moet veranderen, omdat er weer iets niet lukt op hun computer. En voordat ze weten hoe ze een hulp op afstand uitnodiging naar mij moeten versturen had ik al 10 keer op en neer kunnen rijden.

Nu heb ik een soort zelfde programma ervoor nodig. Wat ik nu wil is dat ik vanuit mijn computer direct hulp op afstand kan bieden. en dat mijn ouders alleen toestemming hoeven te geven of ik contact mag maken met hun computer. Dus voor hun een simpele druk op "JA"

Pilote
29 November 2006, 09:21
Vnc kan je daarvoor gebruiken.
Het enige dat ze moeten doen is hun ip-adres doorgeven.
Het programma vind je hier. (http://zdnet.be/downloads.cfm?id=57147)
Meer info erover hoe het werkt zie je hier. (http://www.niele.nl/tutorials/vnc/)

spruit
1 December 2006, 20:57
radmin is ook zeker niet slecht, wel met een trial..;)

compuchrisje
1 December 2006, 21:40
VNC is idd freeware maar het veronderstelt wel dat het progje op beide computers is geïnstalleerd. De toestemming van de tegenpartij heb je trouwens altijd nodig.