Volledige versie bekijken : graag hulp gevraagd



roufio
28 November 2006, 17:02
hallo is er iemand die mijn pc wil configureren ,heb juist een nieuw mob,processor,intel core 2 duo e6400,hdd maxtor 320 gb sata 2
gekocht en zou dit graag in mijn pc steken ,maar het probleem is ik ken er geen balllllllen:wall: van,regio wetteren laarne:)

Kokki
28 November 2006, 20:06
het is echt niet moeilijk hoor. Als je er wat over leest, en voorzichtig bent, dan lukt je dat zelf wel. Je moet vooral opletten met electrostatische ontladingen.
http://www.hardware.info/nl-BE/articles/amlnaWo/Beginners_handleiding_het_zelf_bouwen_van_een_PC_i n_20_stappen/

g_man
28 November 2006, 20:30
Idd...mooie link trouwens...is niet zo heel moeilijk. Altijd goed opletten met wat je doet...eerst je moederbord prepareren, dan monteren in je case en dan de randapparatuur erin en aansluiten. De kabels gaan altijd maar op 1 manier in de apparaten...dus hél belangrijk dat je dat goed in 't oog houdt,...zodat je geen stukken maakt. Ook opletten dat je de koelpasta tss de heatsink en de cpu goed aanbrengt. Normaal heb je ook nog een leuk boekje bij je moederbord gekregen waar nog wat uitleg in staat.
Moets ik niet zo ver van jou wonen deed ik het met alle plezier... :) ;)

roufio
28 November 2006, 21:24
beste alles is gemonteerd maar hoe zit dat nu met het inst van win xp ik heb een nieuwe en dat zal wel lukken ,maar hoe zit dat met de bios ,zit die al in de mob in of moet ik die zelf installeren

Kokki
28 November 2006, 21:38
in de bios moet je alleen maar zijn om je bootvolgorde in te stellen. De bios zit inderdaad al op het mobo. Als je een opstartbare cd in de pc steekt, en de pc vraagt of ie van die cd moet opstarten, dan moet je zelfs niet in de bios zijn.
Hoe je in de bios geraakt hangt af van het merk van je mobo. Probeer eens delete of F10 of F2 direct nadat je de pc hebt opgestart.

g_man
28 November 2006, 21:38
neen, die BIOS zit in de CMOS van je moederbord. Je moet deze mss wel nog instellen. Dat doe je best aan de hand van het boekje dat bij je moederbord zit. :) ;)

g_man
28 November 2006, 21:40
in de bios moet je alleen maar zijn om je bootvolgorde in te stellen. De bios zit inderdaad al op het mobo. Als je een opstartbare cd in de pc steekt, en de pc vraagt of ie van die cd moet opstarten, dan moet je zelfs niet in de bios zijn.
Hoe je in de bios geraakt hangt af van het merk van je mobo. Probeer eens delete of F10 of F2 direct nadat je de pc hebt opgestart.

Kan zijn dat je er meer in moet doen als dat... eventueel APM, HTT, HT , USB, onboard devices,....enz.;)

Kokki
28 November 2006, 21:45
ja, je hebt gelijk g_man, maar meestal volstaan de standaard instellingen wel he.

roufio
28 November 2006, 22:10
mijn mobo is een gigabyte 945gz maar het boekje is natuurlijk niet in het nederlands