Volledige versie bekijken : sony handycam dcr-hc14e



Smokey
28 November 2006, 20:33
Hoi mensen ik heb deze camcorder nu momenteel in mijn bezit
omdat de mensen van wie hij komt nog maar alleen casettjes hebben
Nu ik heb al reeds de laatste (nieuwe) driver gedownload + update patch
Als ik de cam aansluit aan de pc herkent hij wel deze
Maar ik zie nergens een extra drive komen. of een optie waar ik aan de bestanden geraak die op de cam staan.
De software die erbij zat Picture package en MGI VideoWave III ook geinstlld maar helaas.
Nu wie kan mij een beetje richtlijnen geven zodat ik weer voort kan met ontdekken ;)

Alvast nen dikke mercie aan de helper(s)
want het zal nog niet gedaan zijn ;)

Suc6 :bow:

Jelle
29 November 2006, 16:47
Probeer misschien eens Windows Movie Maker (vind je bij Bureau-accessoires). Klik daar op Bestand -> Opnemen ;)

Smokey
29 November 2006, 17:21
Probeer misschien eens Windows Movie Maker (vind je bij Bureau-accessoires). Klik daar op Bestand -> Opnemen ;)

ok jelle kan zijn dat het lukt maar is dit de gebruikeleijke manier dan ??

Fakke_Berto
4 December 2006, 20:57
Hey Smokey,
Jazeker, je moet de data op het bandje "capturen". Dit doe je met een NLE, een programma voor videobewerking zoals Moviemaker. Er zijn nog talloze andere programma's voor zoals bevoorbeeld "Pinnacle Studio 10" of programma's van Ulead,Magix,Mainconcept en niet te vergeten Adobe. Maar persoonlijk verkies ik Sony Vegas omdat het zo stabiel is als een rots. Hier zul je (hout vasthouden) bijna nooit een vastloper hebben.
Kijk even in het menu naar "Capture from tape" of zoiets en je kan opnemen. Gebruik wel compressie want anders verslijt je wel 40 Gb harddiskruimte aan aan een uurtje video.
Groetjes.

Smokey
4 December 2006, 21:52
@ Fakko alvast bedankt ik ga eens kijken of ik "SonyVegas" nier ergens vind ;)
Maar toch een vraagje ik heb het dus kunnen rippen zal ik maar zeggen :)
Met windows movie maker.... Maar mijn kwaliteit van het beeld laat te wensen over :(
Nu kan dit softwarematish liggen of is dit gewoon de kwaliteit van de camera ??

Alvast Bedankt

Jelle
5 December 2006, 13:47
Bij opnemen kan je de kwaliteit kiezen, die staat standaard op "gemiddeld", zet die dus eens op "hoog" ;)

Merk op dat je een gewone camera hebt voor tv-beelden. Tv-beelden zijn gemiddeld ongeveer 600 pixels op een computerscherm, geen hoge definitie dus en bij full screen weergave zie je dat dus wel duidelijk (blokjes) :)
Speel je het af op je tv, dan zal het er goed uitzien omdat die niet scherper dan dat kan weergeven.

Smokey
5 December 2006, 17:37
Ok Jelle maar in de instll had ik al gekeken en op hoog gezet in ieder geval bedankt voor den tip he ;)
Dus op tv zal het goed moeten zijn

benieuwd ....