Volledige versie bekijken : twee pictogrammen...



Phil O'Sophe
29 November 2006, 20:09
Door een of andere verkeerde manipulatie (bij printen) staan er nu twee
pictogrammen van mijn printer (HP 700 series) onderaan rechts om mijn
scherm. De "ballonnetjestekst" geeft wel twee maal hetzelfde, nl. HP 700
series.
Hoe kan er één ervan verwijderd worden?
Dank voor elke hulp of reactie.

sykke
29 November 2006, 20:43
probeer eens rechtsklikken en dan verwijderen of sluiten

Phil O'Sophe
30 November 2006, 19:11
probeer eens rechtsklikken en dan verwijderen of sluiten

Heb gisteren rechts geklikt en dan op sluiten; optie "verwijderen" is er niet;
één pictogram was inderdaad weg, maar ... vandaag is het er weer !!!
grtjs,
georges

compuchrisje
30 November 2006, 19:18
Klik eens op het menu Start en kies daar in het algemene lijstje op printers en faxapparaten. Een nieuw venster met beschikbare printers is daar te vinden. Staat je printer daar geen 2 keer in? Eén ervan zal een zwart vinkje hebben, dat is je standaard printer. De andere moet je dan verwijderen. Normaal gezien zou dan ook meteen het tweede icoontje mee moeten verdwijnen.
Wat ook mogelijk is dat je onlangs een printopdracht hebt geannuleerd, maar dat er nog opdrachten in de wachtrij staan. Controleer dit eerst ook even en verwijder die opdrachten.

Phil O'Sophe
30 November 2006, 21:30
Klik eens op het menu Start en kies daar in het algemene lijstje op printers en faxapparaten. Een nieuw venster met beschikbare printers is daar te vinden. Staat je printer daar geen 2 keer in? Eén ervan zal een zwart vinkje hebben, dat is je standaard printer. De andere moet je dan verwijderen. Normaal gezien zou dan ook meteen het tweede icoontje mee moeten verdwijnen.
Wat ook mogelijk is dat je onlangs een printopdracht hebt geannuleerd, maar dat er nog opdrachten in de wachtrij staan. Controleer dit eerst ook even en verwijder die opdrachten.


Heb dat alles nagezien en vind niets abnormaal.
Had er niet bijgezegd: de eventuele fout die ik heb begaan is per vergissing
nieuwe printer toevoegen, of toch daarmee begonnen, via de wizard en die gaf een uitleg waar ik niet veel van verstond.

Na het toepassen van je verklaring de icoon onderaarn nog eens gesloten
en de pc afgesloten en opnieuw gestart en er waren weer 2 iconen.
Pech dus hé CC'tje!
:wall:

rembrandt
1 December 2006, 10:56
De-installeer de printer en installeer hem opnieuw.