Volledige versie bekijken : Externe HD wordt niet erkend



Tahneval
30 November 2006, 12:32
Hellow,

na een paar paginas op forum doorlopen te hebben, heb ik oplossing niet gevonden, daarom nieuw topic met volgend probleem:

ik heb een medion harde schijf van 250GB van vorig jaar (2005) die altijd perfect heeft gewerkt
tot nu dus: als ik hem aansluit op pc, wordt hij niet herkend in windows explorer (sp2)
de stroomtoevoer is aangesloten
zou graag bestanden recuperen (veel foto's enzo)
normaal werkt usb kabel, want is zelfde aansluiting van fototoestel en die werkt

Alvast bedankt

cruwero
30 November 2006, 12:59
Kijk eens in apparaatbeheer en in schijfbeheer of je daar hem ziet,werk je fototoesel wel op die usb poort.
Mocht het helemaal niet lukken zou ik hem effe inbouwen op een IDE controller.
Henk

Tahneval
1 December 2006, 17:24
in apparaatbeheer staat de hd niet
fototoestel werkt via die usb kabel
hoe bouw ik hem in?

Peter.B
1 December 2006, 17:38
bekijk deze topic eens.door clioke 16v krijg je de nodige uitleg.
http://www.minatica.be/showthread.php?t=39963&page=2

Tahneval
1 December 2006, 17:45
zal eens porberen

Straffe Gast
1 December 2006, 18:01
Al eens systeemherstel gedaan naar een datum dat de schijf nog wel wordt herkent ???Voor zware problemen is dit geen oplossing maar als je het niet uitprobeerd dan mis je misschien een kans op een simpel herstel

Tahneval
1 December 2006, 18:05
hoe moet dat? nog nooit gedaan
wat verlies ik van bestanden bij systeem herstel?
backups staan op externe hd :frown:

alfons
1 December 2006, 18:15
Die externe heeft toch een usb ? wel steek die dan gewoon in USB poort en herstart je pc.en als dat niet lukt heb je iets fout gedaan.bv uit getrokken en niet op veilig verwijderen geklikt.

Peter.B
1 December 2006, 18:15
start-bureau accessoires-systeemwerkset-systeemherstel.bolleke bij "een eerdere status van.........volgende.en dan een vet gedrukte datum nemen waar uw HD nog werd herkent.

wat verlies ik van bestanden bij systeem herstel?de programma's die geinstallerd werden tussen die periode.

Peter.B
1 December 2006, 18:24
Die externe heeft toch een usb ? wel steek die dan gewoon in USB poort en herstart je pc.en als dat niet lukt heb je iets fout gedaan.bv uit getrokken en niet op veilig verwijderen geklikt.
dat was het probleem die zich voordeed in deze post.zie eerste pagina. http://www.minatica.be/showthread.php?t=39963&page=2