Volledige versie bekijken : office 2003 op tweede pc??



atlantis
30 November 2006, 22:46
goeie avond

via de zoekfunctie niks gevonden, dus....
Ik heb een officiële office 2003 op mijn desktop geïnstalleerd. Kort geleden heb ik een tweedehands laptop gekocht. Kan ik op die laptop, die enkel een officiële windows xp home heeft, ook die zelfde office installeren en dan ook nadien activeren?

Ik wil eventueel dan wel 'openoffice.org' installeren, indien dit dan compatibel is met de office 2003 op de desktop.


thanks

Yelleken
30 November 2006, 22:59
Officieel mag het eigelijk niet neen, tenzij je meerdere licenties hebt op je office pakket.
Open office is laat ons zeggen 97% compatibel met microsoft office. er zijn enkele kleinigheden die misschien niet zullen overeenkomen maar dat zal je amper merken

compuchrisje
30 November 2006, 23:19
Met Office 2003 heb ik niet meteen her-installeringservaringen, met Office 2000 heb ik die méér. Die versie is toen op 3 pc's gezet (kids en mijn pc) en herinstalleerd ook enkele keren na formats.
Open Office heeft nog wel enkele compatibiliteitsprobleempjes en durft soms vreemde effecten te geven met Microsoft toepassingen, maar met de vieuwers van MS en de nodige plugins is er zowat volledig mee te werken als met MS Office. Trouwens het zal wel moéten in de toekomst omdat onze openbare diensten deze opensource algemeen in gebruik gaan nemen.
Na het lezen van de gebruiksaanwijzing van Office 2003, kan ik enkel concluderen dat een volledige installatie wél kan op verschillende pc's, mét activatie, maar het installeren van aparte onderdelen niet?

Yelleken
30 November 2006, 23:21
De instalatie is wel mogelijk ja, maar officieel mag het niet.
Ik denk wel niet dat het echt gecontroleerd wordt ofzo hoor.
Dus wat CC'tje zegt is zeker waar en uitvoerbaar.

atlantis
1 December 2006, 11:53
bedankt voor de reacties; ik ga het dus wagen, ook al is het niet echt legaal......

Yelleken
1 December 2006, 12:07
natuurlijk moet je ook wel kijken naar het OGA (http://www.minatica.be/showthread.php?t=39203) dat je door de updates van je office pakket niet een prbleem krijgt met je office

compuchrisje
1 December 2006, 16:40
Een tip daarvoor is de updates apart opslaan, dus geen automatische update annex install laten doen. Sla je updates op bv op een aparte CD of partitie.

atlantis
6 December 2006, 12:08
wilde dus niet activeren op de tweede pc; kreeg melding dat de sleutel al gebruitk was. Heb open.office.org gezet.
thanks

berger
6 December 2006, 12:53
Dit is het standpunt van Microsoft :

U kan een kopie van Office Professional Edition 2003, Office Small Business Edition 2003, en Office Standard Edition 2003 op uw hoofdcomputer installeren en een andere op uw laptop computer voor uw exclusief maar niet gelijktijdig gebruik. Om een versie te installeren van deze Office 2003 Edities op meer dan deze twee computers moet u een andere licentie hebben voor het programma. U kan Office Student en Teacher Edition 2003 installeren op maximum drie computers in uw gezin als een gezinslid daarvoor in aanmerking komt. U kan werken met Office 2003 Editions aan uw bureau en wanneer u onderweg bent. Noteer Licenties voor de 2003 release van Office die reeds geïnstalleerd zijn op nieuwe computers bij de aanschaf, zijn licenties die zich beperken tot een computer en die niet kunnen overgezet of geïnstalleerd worden op een andere computer.

Bron : http://www.microsoft.com/belux/nl/office/system/faq.mspx