Volledige versie bekijken : Help! kan XP niet meer herinstalleren!



Rene H
2 December 2006, 00:06
Hallo

Ik heb een Packard Bell pc van ongeveer 6 jaar oud.

Bij aanschaf zat er ME op hier heb ik paar jaar geleden XP overheen gezet,zonder te formateren ofzo......

Sinds enige tijd kan ik mijn pc niet meer opstarten.......
Elke keer wanneer ik deze aanzet begint deze weer overnieuw en weer en weer en weer........

Via dit forum heb ik geprobeert om XP opnieuw te herinstalleren met de orginele XP cd en via http://www.minatica.be/images/icons/icon1.gif Herinstallatie van Windows XP

Echter dit lukt mij niet.....

Ik heb de schijf geformateerd,de oude partities verwijderd en een nieuwe aangemaakt om XP op te zetten.
Deze is geformateerd als NTFS.
Hierna begon de schijfcontrole en het kopieren van bestanden.
Echter na de herstart ging het fout en kreeg ik de volgende melding:

windows kan niet worden gestart vanwege een schijfconfiguratie probleem in de computer.
kan de geselecteerde opstartdiskette niet lezen.
controleer het pad naar de opstartlocatie en controleer de schijfapparatuur.
controleer de windows documentatie over schijfconfiguratie en uw hardwarehandleidingen voor meer informatie

Momenteel zit ik dus denk ik met een geformateerde schijf,zonder een besturingssysteem ed.

Wie kan mij helpen om dit op te lossen?
(als het nog op te lossen is)

Ook het opnieuw instellen v/d fabrieksinstellingen via een floppy lukt niet.
tevens als ik nu probeer om opnieuw een herinstallatie te doen krijg ik een scherm waarin gevraagd wordt om een cd te plaatsen met een orgineel windowsbesturingssysteem (ME,2000 enz...)

Alle hulp is welkom....

Groeten Rene

W1nD0wS 3x P33
2 December 2006, 00:17
geef eerst en vooral eens uw configuratie door van de pc . met deze bedoel ik , wa is de cpu speed , het geheugen die erin zit e.d

spruit
2 December 2006, 10:58
probeer anders eens door hier (http://support.microsoft.com/kb/310994/nl) de 6 setupdiskettes voor xp aan te maken, en door zo op te starten...en dan de installatie te doen

Rene H
2 December 2006, 15:00
Ok dit ga ik eens proberen......

Ik heb nog even nagekeken en ik heb een Windows XP upgrade versie....(orgineel) dus niet de volledige versie.
Hiervoor heb ik denk ik wel eerst een andere versie van windows op mijn pc nodig om deze upgrade uit te kunnen voeren?

momenteel staat er geen enkel besturingssysteem op de harde schijf.....

g_man
2 December 2006, 15:04
Dan zit je met een probleem...zoals je zegt moet je voor een upgradeversie een vorig besturingssysteem hebben...die heb je niet...
2de die foutmelding die je krijgt is dat je opstartvolgorde in je BIOS niet klopt...er wodt gezocht achter een diskette...en die steekt er niet in.
Wat je best kan doen is zorgen voor een XP-cd en dan je PC rechtstreeks van cd-rom starten en xp installeren.

Rene H
2 December 2006, 15:21
Oke....G_Man

maar dan moet ik een nieuwe XP cd aanschaffen,of een windows cd met een eerdere versie?

Kan ik niets meer teruginstalleren of terughalen nadat de schijf is geformateerd?
Ook de fabrieksinstellingen niet meer?

compuchrisje
2 December 2006, 17:37
Extra vraagje, je hebt àlle partities verwijderd? Ook de recovery? Als die niet mee betrokken is geraakt in de format is het mogelijk dat je de oude installatie toch nog gemaakt kunt krijgen om van daaraf terug de upgrade te doen. Heb ergens in mijn herinnering een soortgelijk geval hangen, maar kan op 't moment niet op de goeie manier van afloop raken.
Een ME versie kan je vast nog wel ergens vinden en drivers kan je via het topic van G-man ook wel opsporen.

spruit
2 December 2006, 19:21
zoals cc aangeeft, heeft zo'n packard bell meestal een verborgen partitie, waarmee je dmv een recovery cd/diskette hem terug naar fabrieksinstellingen kan zetten. Normaal moet jij die van ME in jouw bezit hebben. Ik vrees er echter wel voor dat die verborgen partitie ribedie is, doordat je zoals je zegt, de volledige schijf geformatteerd hebt...

Rene H
2 December 2006, 21:20
Hoi

ik heb volgens mij alle partities verwijderd en een nieuwe aangemaakt om dus die XP op te installeren.
Als ik een volledige versie had gehad was me dit waarschijnlijk ook wel gelukt.
Echter ik heb alleen de upgradeversie......

Als ik de recovery diskette gebruik van PB krijg ik de melding:This computer has no valid information.

Hoe kan ik zien of ik nog een verborgen partitie heb en welke ik momenteel heb?

Waar kan ik eventueel een nieuw ME cd-rom krijgen/kopen zodat ik deze weer kan installeren?
Of heb ik geen optie meer en moet ik gewoon een nieuwe versie gaan kopen?

Verder iedereen alvast bedankt voor de reactie`s........

Yelleken
2 December 2006, 21:45
Als je die melding krijgt dan is de verborgen partitie effectief verdwenen ook.
een nieuwe ME cd kan je normaal wel bij je locale computerhandelaar vinden.
Maar als het de bedoeling is van uiteindelijk dan terug naar xp te upgraden zou ik eigelijk als ik van jou was ineens een xp cd kopen.

spruit
3 December 2006, 10:52
heb je soms geen vriend ofzo waar je nog een win98 op de kop kan tikken?

Rene H
21 December 2006, 12:21
Hi

Kan ik ook een OEM versie erop zetten?
Gaat dit lukken? want een volledige versie is me te duur.