Volledige versie bekijken : nieuwe pc



kane.be
3 December 2006, 18:11
Heb morgen men nieuwe pc maar deze is zonder windows op. Nu heb ik hier nog een cdtje ervan maar deze is reeds geinstalleerd op men oude pc. Oude pc gaat dus weg en had graag die windows daarvan op men nieuwe willen zetten. Hoe doe ik dit juist en is het moeilijk.(ben een echte leek :) )
De cd- key heb ik ook nog

g_man
3 December 2006, 18:35
De CD van windows in de cd-rom en de PC opstarten. dan begint normaal de setup vanzelf. Als het niet zo is, moet je in het begin even naar de BIOS (door op DEL, F1 of F2 te drukken) en daar de opstartvolgorde wijzigen naar cd-rom.

W1nD0wS 3x P33
3 December 2006, 18:58
Start de computer op vanaf de cd-rom met Windows XP. Plaats hiertoe de cd-rom van Windows XP in het cd- of dvd-station en start de computer opnieuw op. Indien dit nie werkt , zie reactie van G-man
Druk op een toets om de computer opnieuw op te starten vanaf de cd-rom met Windows XP zodra het bericht 'Druk op een toets als u de computer vanaf cd-rom wilt opstarten' wordt weergegeven.
Druk in het scherm Welkom bij Setup op ENTER om Windows XP Setup te starten.
Lees de gebruiksrechtovereenkomst door en druk op F8.
Volg de aanwijzingen op het scherm voor het selecteren en formatteren van de partitie waarin Windows XP moet worden geïnstalleerd.
Volg de aanwijzingen op het scherm om Windows XP Setup te voltooien.

kane.be
3 December 2006, 19:34
Dus je kan perfect je windows van pc verwisselen zonder 1 bij te moeten kopen?

W1nD0wS 3x P33
3 December 2006, 19:46
als ge zegt dat ge nog een LEGALE Xp cd'ke hebt , zou dit moeten lukken zonder teveel problemen .

kane.be
3 December 2006, 19:58
Is legale cd maar reeds gebruikt voor oude pc maar die oude gaat toch weg denkik :)
Dikke merci en ik laat morgen wel iets weten :cool:

Yelleken
3 December 2006, 20:06
misschien dat je wel een keertje naar microsoft gaat moeten bellen voor een nieuwe activatiesleutel

Kokki
3 December 2006, 22:08
als je het officieel wil doen, mag dit niet, want voor elke nieuwe pc (lees moederbord) heb je een nieuwe licentie nodig. Het gaat natuurlijk wel :)
Als je naar Microsoft moet bellen, dan moet je natuurlijk niet zeggen dat dit voor een nieuwe pc is maar een herinstallatie van de oude ;)

Yelleken
3 December 2006, 22:51
als je het officieel wil doen, mag dit niet, want voor elke nieuwe pc (lees moederbord) heb je een nieuwe licentie nodig. Het gaat natuurlijk wel :)
Als je naar Microsoft moet bellen, dan moet je natuurlijk niet zeggen dat dit voor een nieuwe pc is maar een herinstallatie van de oude ;)

was het niet op harde schijf?

Kokki
3 December 2006, 23:00
Wat bedoel je Yelleken? Natuurlijk installeer je windows op een hd, maar als je een nieuw moederbord steekt in je pc zou je in principe een nieuwe licentie moeten kopen. http://www.techzine.nl/nieuws/8990

Yelleken
3 December 2006, 23:03
ik vergiste me, ik zat met wat anders in mn hoofd.
Maar was het vroeger niet zo dat je per harde schijf een licentie kon nemen?
Kan zijn dat ik fout ben hoor