Volledige versie bekijken : sony dvd player



minoe
4 December 2006, 16:54
Mijn vriend heeft een backup gemaakt van zijn dvd's.Sommige dvd's die gebackupt zijn spelen niet af op zijn dvd player en de andere dan wel.
Heeft iemand hier een verklaring voor.Is een sony dvd player en de dvd's zijn dvd+r van philips.Heeft backup gedaan met dvd shrink samen met dvd 43.
Heb ze geprobeerd op mijn dvd speler en daar geen enkel probleem.Zou het aan de schijfjes zelf liggen ?Of zou het iets anders kunnen zijn.
Denk da zijn dvd speler aangaf dat hij de disc niet kon lezen of dat de disc niet kon worden afgespeeld of zoiets.

Icemar
4 December 2006, 17:36
probeer eens -dvd's denk dat dat al een groot deel van het probleem oplost

minoe
4 December 2006, 17:43
probeer eens -dvd's denk dat dat al een groot deel van het probleem oplost
En de reden hiervoor ?Moet hem toch een uitleg kunnen geven eer hij dvd-r 's gaat kopen

Jule
4 December 2006, 22:15
De eerste dvd-spelers op de markt (een samenwerking van Phillips en Sony) konden alleen maar DVD-R afspelen. Later is daar de DVD+R bijgekomen. En dank zij de de DVD+R zijn de DL's gekomen. Ik denk dat Icemar dit bedoelt...

minoe
4 December 2006, 22:53
De eerste dvd-spelers op de markt (een samenwerking van Phillips en Sony) konden alleen maar DVD-R afspelen. Later is daar de DVD+R bijgekomen. En dank zij de de DVD+R zijn de DL's gekomen. Ik denk dat Icemar dit bedoelt...
Wel raar dat hij dan sommige wel afspeelt

Jule
5 December 2006, 00:19
Als ik ga winkelen, let ik er niet op of ik DVD- of + koop. Vraag aan uw vriend dat hij eens erop let of ie enkel de DVD - kan afspelen. Of als zijn dvd speler duidelijk beide formaten aankan. (Een testje doen dus.)

minoe
5 December 2006, 00:54
Als ik ga winkelen, let ik er niet op of ik DVD- of + koop. Vraag aan uw vriend dat hij eens erop let of ie enkel de DVD - kan afspelen. Of als zijn dvd speler duidelijk beide formaten aankan. (Een testje doen dus.)
Diegene die hij kan afspelen en diegene die hij niet kan afspelen zijn beiden dvd+r.Daarom versta ik het niet.Zal hem eens aanraden om een testje te doen met die dvd-r en dan zien we wel.

Peter.B
5 December 2006, 07:24
mijn dvd's worden altijd op de traagste snelheid gebrand.

wolfskin
5 December 2006, 10:15
dipsy haalt hier een belangrijk punt naar boven, die dvd's die niet werken zijn toch niet op een te hoge snelheid gebrandt, zodat de dvd speler ze niet kan lezen, het beste voor de kwaliteit van de films is altijd zo laag mogelijk branden, liefst de laagste snelheid.

minoe
5 December 2006, 12:52
dipsy haalt hier een belangrijk punt naar boven, die dvd's die niet werken zijn toch niet op een te hoge snelheid gebrandt, zodat de dvd speler ze niet kan lezen, het beste voor de kwaliteit van de films is altijd zo laag mogelijk branden, liefst de laagste snelheid.
Had hem ook gezegd om ze met lagere brandsnelheid te branden en hij zegt dat hij de 16x gebruikt heeft(hij kon kiezen tss 32x,24x,16x enz.).Zou hem beter eerst ne keer aanraden dus om deze ne keer op 4x te branden en dan kijken om dvd-r's te gaan kopen.

Jule
5 December 2006, 20:04
Aangezien zijn dvd-speler dvd+ aankan : Ligt er een stofje op de lens? Of heeft ie gewoon zijn beste tijd gehad? Met dvd- te kopen doe je niks verkeerd (zelde prijs als dvd+) en het voordeel van dvd- is dat de datatracks breder zijn, waardoor ze meestal gemakkelijker te lezen zijn. Mocht het niet lukken op lagere snelheid ....

minoe
5 December 2006, 21:10
Ok.Bedankt iedereen.Mag voorlopig slotje op.Mocht het niet lukken zal ik hier wel op terugkomen

minoe
7 December 2006, 00:26
Hij heeft het geprobeerd op de laagste snelheid en is gelukt.
Mag slotje op.
Bedankt