Volledige versie bekijken : Canon EOS 350D



Norke
4 November 2006, 23:04
Ik had een Canon EOS 350D. Helaas lag deze in mijn koffer (samen met mijn andere gerief) toen mijn auto gestolen werd. Mijn auto heb ik terug (wel met deuken) maar mijn camera en gerief zie ik niet meer terug.

Is de 200 euro extra voor de 400D het waard? Of zou je mij terug een 350D laten aanschaffen? Het is wel degelijk de bedoeling om verder te gaan dan snapshots.

Nostradamus
5 November 2006, 00:15
Norke, ik heb ook nog steeds een analoog spiegelreflextoestel maar ben nu aan het fotograferen met een compacte digitale camera. Ik ben niet in het bezit van een digitale spiegelreflexcamera waarover je vraag gaat. Dus ondervinding met deze toestellen heb ik niet zoals reeds hierboven beschreven, maar heb al eens even gekeken voor jou, hier (http://www.spacepage.be/component/option,com_smf/Itemid,140/topic,629.0/) kan je bvb al eens kijken (is wel van augustus). Misschien ook nog eens even Googlen om de Canon EOS 350D met de Canon EOS 400D te vergelijken en of het dan de moeite loont om over te schakelen naar de 400 met het prijsverschil.
Je zal wel verstaan dat ik ook niet van ieder merk en model van camera de mogelijkheden ken hé ;).
Van de compacte digitale toestellen ben ik wel beter op de hoogte. Maar het is dan nog altijd aan de persoon zelf om te weten wat hij wil doen met de camera, alsook het budget hij/zij er wil aan spenderen.

En hier (http://www.belgiumdigital.com/nieuws/articleid/218) heb ik nog iets gevonden over de EOS 400D.

Peter.B
5 November 2006, 09:33
norke,als het om verder te gaan is dan snapshots, "zou ik" dan terug voor de 350D gaan en er een degelijke flitser bijkopen.die flitserkes op het toestel hebben geen bereik.als je bvb een foto wilt nemen in een zaal,zijn uw foto's vlug onderbelicht.en met bvb een staafflitser heb je nooit rode ogen.

Beatje
18 November 2006, 20:59
Wat ik een groot voordeel vind is dat je de gemaakte opname ter plekke kan bekijken..
Je kan op het scherm inzoomen en kijken of je gemaakte foto scherp genoeg is enz naar je zin..
10.1 mp ipv 8mp
En wat ik leuk vind een cursus die nu 25 euro is ipv 125 euro

De cursus is geschikt voor iedereen die met de EOS 400D gaat fotograferen. Van beginner tot gevorderde. Bij de workshop leert u alle mogelijkheden van de camera te benutten. U leert de juiste keuzes te maken uit de vele mogelijkheden die de camera biedt. Tijdens de workshop zullen onder andere de volgende onderwerpen behandeld worden: keuze autofocus methode, keuze witbalans, brandpuntsafstanden, opslagformaten, etc. U ontvangt een reader als naslagwerk.

Dus daarom mij wel die 200 euro extra waard...