Volledige versie bekijken : Draadloos netwerkkaart/toepassing verdwenen.



pfrenken
8 December 2006, 13:12
In mijn Acer Aspire notebook zit af leverancier een IEEE 802.11b Wireless Lan. Sinds enige tijd functioneert deze niet meer. Ik kan ook het icoon van deze verbinding niet meer terugvinden in "Netwerkverbindingen". Ook zie ik deze Wireless Lan niet meer terug bij de hardware in "configuratiescherm - systeem - hardware apparaatbeheer". Middels de wizard Hardware toevoegen vind ik de wireless Lan ook niet terug.
De ander netwerkverbindingen: 1394-netwerkkaart en SIS900-based PCI Fast Ethernet Adapter zijn wel zichtbaar en functioneren goed. Hoe krijg ik mijn draadloze netwerkverbinding weer terug?
Alvast bedankt.
Paul

W1nD0wS 3x P33
8 December 2006, 13:18
waarschijnlijlk mankeert ge de driver , deze driver zal op uw" MOBO cd " staan van uw laptop , of in de onzichtbaree partitie op uw HD .

PeterN
8 December 2006, 15:09
Heeft deze wireless optie ooit gewerkt, want in sommige gevallen is dit een optie die niet altijd in de notebook zit. De driver wordt soms dan van uit de fabriek wel geïnstalleerd voor diegene die deze optie wel heeft (standaard installatie).
Bij apparatenbeheer moet je 'zoeken naar gewijzigde hardware' klikken in de menu. Als hij dan niet in uw hardware lijst voorkomt met aanduiding van 'onbekend apparaat' of met de juiste driver, dan zijn er twee mogelijkheden:
- ofwel is deze optie nooit in uw laptop effectief aanwezig geweest.
- ofwel is de hardware disabled. In laptops heeft men meestal een toetsen combinatie (functie toetsen) om de Wlan uit te schakelen of heeft men een klein schakelaartje opzij van de laptop om de wlan uit te schakelen, dit om de batterij spanning niet onnodig te belasten als men het niet gebruikt. Bij uitschakeling verschijnt dus ook deze hardware niet in uw lijst.

pfrenken
13 December 2006, 16:16
waarschijnlijlk mankeert ge de driver , deze driver zal op uw" MOBO cd " staan van uw laptop , of in de onzichtbaree partitie op uw HD .

Ik heb de driver opnieuw geinstalleerd. Ik zie nu wel een draadloos netwerk, maar dat wordt alleen zichtbaar als ik mijn PDA met de USB kabel aansluit ????????? Vreemd, maar waar. Iets klopt er dus nog niet.

Paul

Fck_
13 December 2006, 16:18
Dit is mss niet echt een oplossing voor dat probleem, maar ik heb iets gelijkaardigs gehad bij buur van mij.. wij vonden het ook niet, en toen hebben we gewoon ons systeem enkele dagen terug gezet met systeemherstel, en toen lukte het wel weer..