Volledige versie bekijken : Ip-conflict



karel g
8 December 2006, 20:29
Hallo,

Een kennis van mij heeft regelmatig last van een ip-conflict.
Het rare is dat hij via kabel (chello) op internet gaat en er maar 1 pc aangesloten is op internet.
Hij krijgt na een tijd een foutmelding van Windows die iets zegt in de aard van: systeemfout:er is een ip-conflict met een ander toestel op het netwerk.
Vanaf dat hij deze melding krijgt gaat de pc trager op internet en op het einde kan hij niks meer doen op internet.
Als hij bij de eigenschappen van de TCP/IP verbinding de verbinding probeert te herstellen dan is het probleem weer tijdelijk opgelost.
Ik heb winsockfix al eens laten draaien maar het probleem blijft terugkomen.
Weet er iemand wat ik nog kan proberen??

Alvast bedankt,

K

Yelleken
8 December 2006, 20:34
zijn er nog andereaparaten op het netwerk verbonden (printer, ...;)
gaat hij langst een router?

eventure
8 December 2006, 23:19
Neem eens contact op met chello. Kan misschien een probleem zijn met de modem

mvg
Robbe

Luc@s
9 December 2006, 19:42
dit lijkt me inderdaad ook eerder een probleem bij chello.

is dit steeds het geval met hetzelfde ip address of gebeurd dit met verschillende ?

mss probleem met lease time's aldaar ?.

groeten
L.

karel g
11 December 2006, 18:22
Hallo,

Er zijn geen andere apparaten aangesloten.
Heb al eens vlug naar chello gebeld maar ze zeggen dat het niet hun probleem is.

Waar en wat moet ik nakijken van de lease time?
Ik zal eens nakijken of het altijd hetzelfde ip-adres is.

Bedankt,

Karel

PeterN
12 December 2006, 09:04
Hallo,

Er zijn geen andere apparaten aangesloten.
Heb al eens vlug naar chello gebeld maar ze zeggen dat het niet hun probleem is.

Waar en wat moet ik nakijken van de lease time?
Ik zal eens nakijken of het altijd hetzelfde ip-adres is.

Bedankt,

Karel

Lease time kan je niet instellen. Dat is iets wat de provider (Chello hier) instelt.
Dit is wel heel straf. Ben je zeker dat je niet ergens met spam of virus zit? Plaats eens een Hijackthis logje op dit forum onder het fora hijackthis.
Als je deze melding krijgt, wat doe je dan? niks of tlkens in zelfde prog bezig? Vanwanneer is dit probleem ontstaan? Nog iets gewijzigt laatste tijd?
Btw, staat uw tcp/ip configuratie op automatisch ip (zie punt 2 : http://www.minatica.be/showthread.php?t=39094)