Volledige versie bekijken : Adsl en telenet



Medic
10 December 2006, 20:52
Ik werk momenteel nog met adsl van belgacom en daar heb ik een draadloos netwerk met 2 draadloze pc's en 1 "vaste" pc met formule adsl go.
Als ik moet overschakelen naar telenet express mode kan ik dan ook mijn 2 draadloze en 1 vaste pc overzetten?
Want onder de formule van telenet express kun je maar 2 pc's koppelen i.p.v 3!
Kan ik dit terug doen zoals adsl van belgacom met de draadloze adsl modem-router van Belkin.

greetz,

Medic

2B's
10 December 2006, 20:56
Dag Medic. Ik heb telenet express en kan daarbij met gemak op 3 pc's tegelijk. Ik heb al een ietwat ouder systeem en werk nog met een modem van telenet en dat terwijl de nieuwe installaties blijkbaar draadloos zijn. Ik heb een router tussen mijn PC's en de modem staan (router is draadloos) ik werk met een bekabeld netwerkje én met een draadloze laptop en ipac verbinding. Laptop en ipac worden echter zelden gebruikt voor internet.

PeterN
10 December 2006, 20:57
De overschakeling van adsl naar telenet houd in dat je een nieuwe modem krijgt. Achter de modem gaat het signaal verder met ethernet. Hierop kan je dan een draadloze router zetten waar uw vaste en 2 draadloze pc's mee verbinden.
Als je nu een router hebt met ingebouwde adsl modem zal het niet gaan.
Je moet een gewone draadloze router hebben zonder ingebouwde modem. Daarom stel ik mensen altijd voor om geen gecombineerd toestel te kopen, zo blijf je provider onafhankelijk.

Dus

Kan ik dit terug doen zoals adsl van belgacom met de draadloze adsl modem-router van Belkin.

neen, maar wel met een gewone draadloze router, zonder de ingebouwde modem.
Nu mss is er een mogelijkheid in die router om de ingebouwde adsl modem te overbruggen en hem als gewone draadloze router te gebruiken? Dat weet ik niet.