Volledige versie bekijken : verlies draadloos netwerk bij laptop



Nickel
11 December 2006, 13:28
Hallo

Mijn schoonbroer heeft een acer laptop gekocht (juiste type weet ik niet). Ik heb daar zijn draadloos netwerk via een linksys router geïnstalleerd. Werkte perfect.
Nu beweert mijn schoonbroer dat alles perfect werkt zolang hij op de batterij van de laptop werkt maar als hij zijn adapter aansluit om stroom te krijgen als zijn batterij bijna plat is, dan verliest hij zijn verbinding met de router en kan hij blijkbaar geen verbinding meer maken.

Iemand dit al ooit voorgehad? Ik snap het verband niet tussen zijn stroomadapter en zijn netwerkverbinding?

Groetjes
Nickel

Medic
11 December 2006, 14:19
is de stroomkabel nog in orde?
Kan mogelijk interferentie geven en zo het signaal verstoren!
Kijk ook eens of het stopcontact geaard is!

PeterN
11 December 2006, 14:35
Ook eens kijken bij powermanagement. Bij laptops kan je instellen welke delen stroom mogen hebben bij batterij voeding of netvoeding. Dit is om de batterijen te sparen door niet gebruikte hardware af te sluiten.
Mss dat je daar de draadloze adapter net afsluit als je netspanning insteekt. Kan je ook zien als je bij netspanning eens bij uw hardware gaat kijken (configuratiescherm/systeem) Als daar de wifi is gelist bij uw hardware wanneer de netspanning insteekt zou het toc moeten gaan.

AMD
11 December 2006, 22:32
Ook eens kijken bij powermanagement. Bij laptops kan je instellen welke delen stroom mogen hebben bij batterij voeding of netvoeding. Dit is om de batterijen te sparen door niet gebruikte hardware af te sluiten.
Mss dat je daar de draadloze adapter net afsluit als je netspanning insteekt. Kan je ook zien als je bij netspanning eens bij uw hardware gaat kijken (configuratiescherm/systeem) Als daar de wifi is gelist bij uw hardware wanneer de netspanning insteekt zou het toc moeten gaan.

Idd, gaat aan de powermanagement programma van de laptop liggen.
Sommige gaan zelfs zo ver dat je kan instellen welke hardware actief is en welke non-actief wanneer de laptop om het stroomnet werkt en wanneer op de batterij.

Grtjs AMD

Nickel
12 December 2006, 13:23
Bedankt zal eens gaan kijken bij powermanagement als ik hem (en zijn laptop) zie.
Groetjes
Nickel