Volledige versie bekijken : asus p4s800



pekkie
11 December 2006, 23:31
Hallo,

Ik heb sinds kort problemen met mijn pc
prc P4 2.8
mobo asusp4s800
1024 ddr ram
...
nu valt dat ding constant uit, soms na 5 min, soms na 5 uur
Het heeft NIETS te maken met temp, ik dacht eerder aan voeding want telkens als pc is uitgevallen dan moet ik eventjes alles zonder stroom zetten om alles terug te kunnen opstarten.
Dit duid volgens mij op de voeding (qtec :rolleyes: )
Of kan dit ook liggen aan lekkende condensators op het mobo?
graag jullie bevindingen
mvg Pekkie

boneless
12 December 2006, 09:10
Ik had hetzelfde probleem. Bij mij lag het aan één van de RAM blokjes. Heb geprobeerd door er één uit te trekken. Toen geen probleem.
Heb nog gecontrolleerd door RAM-blokjes weer te verwisselen. Toen had ik het probleem weer.

Pas had ik ook weer zoiets trouwens, toen had ik een oververhitte grafische kaart.

g_man
12 December 2006, 16:20
Ik had hetzelfde probleem. Bij mij lag het aan één van de RAM blokjes. Heb geprobeerd door er één uit te trekken. Toen geen probleem.
Heb nog gecontrolleerd door RAM-blokjes weer te verwisselen. Toen had ik het probleem weer.

Pas had ik ook weer zoiets trouwens, toen had ik een oververhitte grafische kaart.

Dus @TS, je kan al eens beginnen met een memtest (http://www.minatica.be/downloads.php?do=file&id=333) uit te voeren. :) ;)

boneless
12 December 2006, 16:35
Dat kan idd. Snellere oplossing is vaak even één van de blokjes eruit trekken ;). Maar met het progje hoef je je kast niet open te schroeven :p

pekkie
12 December 2006, 18:57
memtest 24 uur laten lopen dus dat is het ook niet, zelfs ook geprobeerd met bankjes te verwijderen, zonder succes echter
kan er iemand zien aan de spannings waarden of dit de voeding is? of kan je dat daar niet aanzien?:wall:
mvg pekkie

g_man
12 December 2006, 21:58
Je kan in Everest normaal de waarden van je voeding uitlezen.
Computer > sensors > onderaan spanningswaarde (+3.3, +5, +12)

teken
12 December 2006, 23:07
de oplossing is ;

Ga terug vanwaar je die mobo hebt,
en vraag een ander. zorg wel dat geen p4s800 is.
want gans die serie zit vol fouten.
-Desnoods leg 10€ bij en je hebt een nog beter mobo.-

* ze moeten hoe dan ook uw mobo veranderen *
en ja het mag een ander zijn naar eigen keuze, met een desnoodse opleg.

-Ik zelf had een p4s800 , en het had vershillende problemen,
Sound kraakte , chipset , muis cordinaat, en als je uw muis beweegde hoorde je het door de boxen. en of het uitviel ? yip.
De winkelier zei ; Oh ja zo een hoe duur mobo, doe een bios update.
die dacht dat ik daar in liep, een splinter nieuw mobo en je moet het al updaten ? lol.

-Toen mailde ik asus en legde alles uit, en het antwoord was,
inderdaad er zijn bekende problemen, Gelieve uw product dan ook terug te sturen ect...........

-------------------------------
die mobo's zijn de goedkoopste uit ca 24euro inkoop.
ze verkopen ze voor een ca 70 a 85euro wat shande is.
want die mobo's zijn het niet waart.

pekkie
14 December 2006, 09:19
heb wel net dezelfde kleine probleempjes zoals met da geluid, jammer genoeg heb ik het mobo al 5 jaar en zal terugbrengen geen optie zijn vrees ik.
Ma goed ik heb mij een nieuwe case sonnata II antec besteld en nieuw mobo want ik word er gek van , als dit niet lukt met dit mobo koop ik gans nieuw setje :wall:

bedankt voor de reacties