Volledige versie bekijken : bestaat dit?



Timon22
12 December 2006, 15:06
ej

ik wil een dvd op een dvdrom zetten maar die serie is 7.58gb groot, maar bestaan er dvd roms die 8 gb erop kunnen laten zetten?
ik heb het gevoel van wel omdat mijn nero 2 grootes van dvd rom kent
die van 4.7 gb en die van 8.8gb denk ik.

srr als dit op de verkeerde plaats staat!

mvg
timon

berger
12 December 2006, 15:18
Een artikel over een philips dvd bevestigt uw vermoeden. Het artikel is wel van 2003, hopelijk heeft philips zich niet bedacht!

http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=30783

Wikipedia heeft het over een opslagcapaciteit die kan variëren van 2.6 tot 9.7 Mbytes.

Fck_
12 December 2006, 17:15
Er bestaan dual layers DVD's, daar kan je iets meer dan 8Gig op krijgen, maar die zijn wel iets duurder. Je hebt trouwens ook een speciale 'dualwrider' nodig om deze te kunnen branden.

coopman
12 December 2006, 17:35
alle nieuwste dvd rw stations onderstueunen dit wel

Peter.B
12 December 2006, 18:22
of op 2 dvd's branden.

Timon22
12 December 2006, 19:56
drm vraag ik het juist om niet op 2 dvd te moeten branden. ik heb onlangs een dvd brander in mijn pc laten steken en die man die dat gedaan eeft zegt dat mijn dvd brander dit ondersteunt. dus zal ik het dan ook doen om mij zo een dvd's aan te schaffen.

coopman
12 December 2006, 20:01
er bestaan ook programma's die je dvd verkleinen zoals dvd shrink

Timon22
13 December 2006, 16:30
ja ok, maar ik weet nu ook nie of iet dat met 3 gb zal kunnen verkleinen?

Milo
13 December 2006, 16:39
ej

ik wil prison break season 1 op een cd zetten maar die serie is 7.58gb groot, maar bestaan er dvd roms die 8 gb erop kunnen laten zetten?
ik heb het gevoel van wel omdat mijn nero 2 grootes van dvd rom kent
die van 4.7 gb en die van 8.8gb denk ik.

srr als dit op de verkeerde plaats staat!

mvg
timon


Gebruikt Dual Layer Dvd's , kosten 35€voor 5 schijfkes ........
Maar opletten met het ' afhalen ' van series, ik heb al mensen tegengekomen ( niet verkopende ) die hierdoor ook tegen de lamp zijn gelopen ......
Tis voor uw eigen veiligheid da ik zo zaag ;)

coopman
13 December 2006, 17:28
Gebruikt Dual Layer Dvd's , kosten 35€voor 5 schijfkes ........
Maar opletten met het ' afhalen ' van series, ik heb al mensen tegengekomen ( niet verkopende ) die hierdoor ook tegen de lamp zijn gelopen ......
Tis voor uw eigen veiligheid da ik zo zaag ;)

zo rapt worde niet betrapt hoor
het is een kwestie van discreet te zijn he;)

Peter.B
13 December 2006, 17:54
Gebruikt Dual Layer Dvd's , kosten 35€voor 5 schijfkes
en hoeveel kosten 2 gewone dvd's? :wtf:
ik ben natuurlijk wel een geldzakske :D

Milo
13 December 2006, 18:06
zo rapt worde niet betrapt hoor
het is een kwestie van discreet te zijn he;)


Bekijk Minatica eens .... timon22 is hierover absoluut niet discreet .........

Dit is topic 4 waarover ik hem melding deed , sorry hoor , kwil niet den boeman uithangen , enkel hulp bieden .... beter voorkomen dan genezen ;)


en hoeveel kosten 2 gewone dvd's? :wtf:
ik ben natuurlijk wel een geldzakske

Wel ik ben ook ergens een beetje een geldzakske ( alez soms toch :d)
Euhm en ik vond ze niet per stuk in de retail .... dus nja , per 5 zo in een dozeken ... twaren Maxwell's ... tedoeme ;)

Fck_
13 December 2006, 18:18
Kijk er toch maarm ee uit.. en shrinken zou ik ook niet doen.. verslecht namelijk de kwaliteit van je film Zeeer veel..

Timon22
13 December 2006, 18:24
da blijft gwn in onze familie dat ik die afhaal. alleen in ons gezien weten ze dat.

Peter.B
13 December 2006, 18:26
shrinken moet je bijna altijd doen.maar als je bvb met dvdshrink niet onder de 75% gaat,dan zie je geen verschil.

Fck_
13 December 2006, 18:30
Daar heb je nu ook weer gelijk in ja..:-)

Timon22
13 December 2006, 18:33
ik zou zekr onder de 75% moeten gaan, want ik zou dan bijna moeten de helft verminderen.

Fck_
13 December 2006, 18:35
Ja dus daarom dat dat niet jouw beste oplossing is.. als ik jouw was zou ik gwn een paar duallayer disc's gaan kopen.. (als je natuurlijk zeker bent dat je ze kan branden..)

coopman
13 December 2006, 18:38
Bekijk Minatica eens .... timon22 is hierover absoluut niet discreet .........

Dit is topic 4 waarover ik hem melding deed , sorry hoor , kwil niet den boeman uithangen , enkel hulp bieden .... beter voorkomen dan genezen ;)


ge hebt wel gelijk hier is hij totaal niet discreet zegt zelfs naam en alles

maar nu weer on-topic he

Timon22
13 December 2006, 18:52
ik zeg mijn naam niet. ik vraag gwn wat ik beter doe, wie zegt er dan ook nog dat ik het ga doen. kan da ook gevraagd hebben in mijn naam voor een vriend.

coopman
13 December 2006, 19:17
ik zeg mijn naam niet. ik vraag gwn wat ik beter doe, wie zegt er dan ook nog dat ik het ga doen. kan da ook gevraagd hebben in mijn naam voor een vriend.

we bedoelen gewoon dat je er bij zet hoe de serie noemt in plaats van een dvd snappie ?

dit heeft niets met je naam te maken ofzo he

Timon22
13 December 2006, 19:33
ok, das een foutje van mij.

Milo
13 December 2006, 21:41
alsook da ge gedownloade bestanden afhaal en die op dvd wilt om ze te zien , ge vraagt ook waar ge films mee ondertittels op kunt vinden etc etc ...... Zie voor zo'n dingen WORD de formuleiding door officiële instanties lastiggevallen alsook , als er sprake is van misbruik kunnen die mannen nog voor de rechter gesleept worden ........ en da wens ik Petern & mijnen ukkepuk ( hij weet wie ik bedoel) nie aan ......... Snapt ge nu ?

Simply
13 December 2006, 22:10
Laat mij ff een eindeloze discussie die zo helemaal off-topic gaat ff samenvatten en terug op de rails zetten!

Om dus meer dan 8 gig op een dvd te zetten is de beste oplossing een dual layer dvd waar het meestal gaat om een opslagcapaciteit van 8.5 GB. Deze bestaan al even, maar hiervoor moet je dus ook een aangepaste DVD-writer hebben die dit ondersteunt! Hier vind je meer info over dual-layer DVD's. (http://www.dvd-home.nl/artikel/watisdvd.htm)

Nog even terugkomen op welke vragen wel en niet kunnen:

We proberen de illegaliteit zoveel mogelijk van en uit het forum de bannen, dit door streng op te treden mbt posts die duidelijk hieromtrent info vragen of aanbieden! Maar veel ligt hem in de vraagstelling. BVB als nu hier gewoon de vraag als volgt werd gesteld, was er geen probleem:

Is het mogelijk om meer dan 4.7 GB data op een DVD te plaatsen? Mensen hier zijn niet achterlijk en weten in 9/10 gevallen wel waarover het gaat, zolang we onze taal aanpassen en onze woordkeuze in't oog houden, is er geen probleem! Hopelijk eindigt hiermee een discussie over wat wel en niet mag!

Ter info:

Ondertussen is reeds enkele malen aangetoond dat de forumleiding WEL DEGELIJK verantwoordelijk word gesteld voor alle handelingen op het forum, dit om aan te tonen waarom wij graag, in ons huisje blijven wonen en liever ni achter stalen tralies en graag onze portemonnee aan ons vrouw uitgeven ipv aan boetes ;)

Timon22
14 December 2006, 13:18
ok, bedankt om mij erop te wijzen, ik zal er in de toekomst meer op letten. ik beloof dit.

mvg
timon

dannyma
14 December 2006, 13:57
ja ze bestaan zeker dvd die 8.4 groot zijn alleen zal je moeten kijken of je dvd speler dit ondersteund .
meestal dual layers ;) .

Milo
14 December 2006, 14:22
Timon ik had dit hier al vernoemd post nr 9 (http://http://www.minatica.be/showpost.php?p=275115&postcount=9)

Timon22
14 December 2006, 15:40
Timon ik had dit hier al vernoemd post nr 9 (http://http//www.minatica.be/showpost.php?p=275115&postcount=9)

wat bedoel je hier mee milo??

dannyma
15 December 2006, 10:30
ook al is gehoord van blue ray dvd ? zoek het maar is op met google .
kan meer dan 8 gig aan en zelfs tot 50 gig cd'tje en ze zijn bezig om het nog te vergroten dus watch out ;) .technologie stopt niet meer .

Timon22
15 December 2006, 11:50
ja daar heb ik van gehoord, maar ik die dvd speler pioneer dv 530 heb ik gwn gekregen van iemand die hem niet meer kon gebruiken.