Volledige versie bekijken : werkt niet



Timon22
12 December 2006, 19:54
ej ik heb een dvd speler had van iemand een pioneer dv-530, maar ik kan daar mijn film dat ik afhaald heb niet op afspelen. nochtans heb ik min speciaal met winavi geconverteerd zodat hij op minder bekende dvd spelers ook werkt, maar doet dit dus niet.

weet iemand wat ik kan doen om dit in de toekomst te vermijden en dat hij toch werkt op die dvd speler.

Peter.B
12 December 2006, 20:39
naar welk een bestand heb je hem omgezet?dvd of divx?
welke dvd's gebruik je?dvd+ of dvd-.het zou kunnen doordat het een ouder toestel is,hij geen dvd+ kan lezen.
tip:gebruik een dvd rw,dan is hij niet voor de vuilbak.

heb hier informatie gevonden. http://www.ciao-shopping.nl/Pioneer_DV_530__368657
als 'k het goed heb,zou hij geen divx afspelen en geen dvd- lezen.

Baloeke
12 December 2006, 20:40
Films afhalen is illegaal en op deze word niet geantwoord.
Er is een verschil tussen de schijfjes plus en min. Het kan zijn dat de DVD-speler dit niet aanneemt. DVD-R compatibel met 90% van de huidige DVD-spelers en met de meeste DVD-romspelers. DVD+R is compatibel met 85% van alle huidige DVD-spelers.
Op deze pagina (http://www.bheijden.nl/plusenmin.html) staat dit mooi uitgelgd.
Conclusie : Probeer deze film te branden op een andere schijf

Timon22
13 December 2006, 10:32
@ baloeke:
1. films afhalen is niet illegaal als het voor eigen gebruik is. ze verkopen is illegaal.
2. normaal gezien is mijn dvd brander een dual dvd brander, want ik kan er ook mee dvd's branden van 8.5gb

@ dipsy:
ik heb mijn .avi speciaal omgezet naar een dvd met winavi dus.
mijn pioneer dv 530 ziet er anders uit.
http://www.ciao.co.uk/Pioneer_DV_530__5112988

Milo
13 December 2006, 14:41
@ baloeke:
1. films afhalen is niet illegaal als het voor eigen gebruik is. ze verkopen is illegaal.


Sorry , is en blijft ILLEGAAL.

Zie , tenzij ge die via de geijkte kanalen afhaalt en er AUTEURSRECHTEN op betaald .

Torrent ge deze , of haalt ge die af via ' het circuit' dan nja .... is dit ILLEGAAL.
Haal je die af via Itunes , en een 4 tal andere sites , kmoet ze nog eens opzoeken .. danj kunt ge die afspelen , maar niet op Dvd schrijven dacht ik .

Bij deze , rest my case ;)

Greetz
M

Timon22
13 December 2006, 16:20
maar hoe kan ik dat in de toekomst vermijden dat ik mijn zelfgebrande dvd's kan afspelen op die dvd speler?

Timon22
13 December 2006, 16:52
kan mij iemand zeggen of die dvd speler wel zelf gemaakte dvds afspeelt?
mijn film had ik omgezet van avi naar dvd en normaal gezien is mijn dvd brander een dualwrider. mijn dvd brander is nog maar enkele maanden geleden vernieuwd

Peter.B
13 December 2006, 17:47
ik zie alleen
DVD-RW Playback: Yes
ik zou "denken" dat hij geen dvd-r of dvd+r afspeelt.probeer anders eens met een dvd-rw,ge zult zien.
als je hem hebt omgezet met winavi,dan brand je toch met nero burning rom?

Timon22
13 December 2006, 17:58
ja ik heb hem gebrand met nero. en mijn dvd's zjin dvd+r, dusja.

Peter.B
13 December 2006, 18:06
probeer die dvd+r eens op een recente dvd speler van geburen of familie

Timon22
13 December 2006, 18:22
die film werkte op de dvd van mijn broer maar niet op de dvd speler die ik heb gekregen.

Fck_
13 December 2006, 18:36
Dan is het wss gwn, dat jouw DVD speler dat type niet ondersteunt timon :)

Timon22
13 December 2006, 18:48
ik vind het eigenljk wel heel jammer ze.
en weet je wa ik kan doen om dat toch te laten afspelen op mijn dvd speler?

Fck_
13 December 2006, 19:00
Ja je kan de film omzetten in echt dvd formaat zoals je ze in de winkel koopt.. daar heb je wel wat speciale programma's voor nodig.., maar dan kan de dvd wel afgespeeld worden op elke DVD speler.. welke programma's dat precies zijn weet ik niet meer.. raadpleeg google even ;)

Timon22
13 December 2006, 19:29
maar hoe weet ik dan dat ik de juiste heb?
ik heb winavi om ze om te zetten?

Peter.B
13 December 2006, 19:47
Ja je kan de film omzetten in echt dvd formaat zoals je ze in de winkel koopt.. daar heb je wel wat speciale programma's voor nodig.., maar dan kan de dvd wel afgespeeld worden op elke DVD speler.. welke programma's dat precies zijn weet ik niet meer.. raadpleeg google even ;)
ik begrijp niet goed wat je hiermee wilt zeggen.
als je met winavi via menu op "any to dvd" of gewoon direct op "dvd" klikt,dan zal je toch een dvd formaat hebben.

Fck_
13 December 2006, 19:56
Nee kijk, met de meeste programma's zet je je film om naar mmepg of zoiets.. een formaat dat veel dvd spelers wel kunnen lezen, maar toch niet allemaal.. als je een originele dvd hebt, moet je die maar eens in je computer steken.. en dan die map openen.. dan zie je twee mappen.. één map die video heet, en een map die audio heet (dacht ik, weet niet zeker als ze zo noemen) dat is een echt DVD formaat.. en er zijn dus programma's die je film daarnaar kunnen omzetten.. en dat formaat kan elke dvd speler lezen.

Timon22
13 December 2006, 20:00
is dat dan met video_ts en audio_ts??

Fck_
13 December 2006, 20:04
Ja die bedoel ik..:), er zijn dus ook programma's die je filmbestand naar dat formaat zetten.. ik zal sffs wel even googlen naar zo een progje, maar eerst moet ik nog wat gaan studeren..:)

Peter.B
13 December 2006, 20:06
is dat dan met video_ts en audio_ts??
met winavi heb je die ook.

Timon22
13 December 2006, 20:07
beja, met winavi heb ik die bekomen en dan heb ik die video_ts op de cd gezet en da gaat nie op die dvd speler.

Fck_
13 December 2006, 20:08
Hmm dan moet ik is nadenken.. :/.. zo direct weet ik het dan nie.. ik google sffs even ;) eerst nog wat leren :)

Peter.B
13 December 2006, 20:24
timon,je hebt hier al een topic gestart over hoe je een film op dvd zet.
http://www.minatica.be/showthread.php?t=38956:shocked:

Timon22
13 December 2006, 20:51
maar ik vraag nu niet hoe ik een film op een cd zet, ik vraag hoe ik het moet doen dat mijn film op mijn dvd speler pioneer dv 530 gaat.
ik weet heus wel hoe ik het moet doen, maar ie moet ook zeker gaan op mijn dvd speler. mijn vorige film ging niet op mijn speler

Peter.B
13 December 2006, 21:00
staat in die topic
als het uwe eerste keer is,branden op dvd rw.
nero-nero burning rom-ervoor zorgen dat er vanboven links "dvd" staat."dvd video"klikken-rechts op "new' klikken-in de voorlaatste kolom gaan zoeken waar uw map met de film staat,erop klikken.de map met video ts zal je dan rechts zien staan.die helemaal naar links slepen in de map "video ts".die zal zich dan openvouwen in de tweede kolom.en dan op dat cdtje met een lucifer klikken.er ook voor zorgen dat het uwe dvd brander geselecteerd staat vanboven.
da moet het zowat zijn.'k heb nu voor de moment gene film staan om eens te controleren.op den duur is dat een gewoonte.
als het niet lukt,laat maar wat horen.
suc6

Timon22
13 December 2006, 21:05
ja juist omdat die woorden daar in voor komen. ik wou die gast gwn helpen met de juiste benaming van die bestanden. ik weet heus wel dat die 2 bestanden op de dvd moeten gezet worden. maar ik wil gwn weten welk formaat ik nodig heb om hem op mijn dvd speler te laten afspelen.

Peter.B
14 December 2006, 07:05
dvd video.en daar geraak je via nero-nero burning rom.

Timon22
14 December 2006, 13:52
ok, ik zal dit dan eens proberen om mijn film via dvd video op cd te zetten.

Peter.B
14 December 2006, 17:54
ge moet hem op een dvd schijfje branden.

Timon22
14 December 2006, 18:17
ja ik weet ook wel op een dvd