Volledige versie bekijken : Ip adres aanpassen



LASA
12 December 2006, 18:59
Kan je van een gewone pc u ip adres zelf veranderen?
Ik dacht dat dit gebeurde om de zoveel tijd of na heropstarten.

Baloeke
12 December 2006, 20:22
Lees dit topic (http://www.minatica.be/showthread.php?t=6063) eens door. Daar is denkelijk het antwoord te vinden

Buzze
12 December 2006, 20:39
Bedankt Baloeke,
een tijdje terug heb ik ook gezocht maar vond het niet meer terug. :good:

LASA
12 December 2006, 20:53
Ip helaas niet verandert

Baloeke
12 December 2006, 21:01
Ip helaas niet verandert
In dat topic dat ik aanhaal scrijft AMD in het eerste antwoord al (post2)

Het is wel nooit 100% zeker dat je een ander ipadres krijgt. De meeste isp's hebben een policy die ervoor zorgt dat je altijd op zen 24u hetzelfde ipadres behoudt.

Ikzelf heb het niet getest. Ik zou zeggen lees dat topic een grondig door er zijn 104 reacties op. Er staan wel wat tips tussen dat je kan proberen.

AMD
12 December 2006, 21:19
Ip helaas niet verandert

Hoi Lasa,

Het kan zijn dat je ipadres niet onmiddelijk verandert.

Kan aan verschillende dingen liggen:

1. Je internet provider heeft een algemene conditie voor al hun klanten dat ze minstens 24u lang hetzelfde ipadres houden en dit wordt op hun level bijgehouden en gecontroleerd.
Als dit het geval is, dan zal mijn script ook niet werken voor jou.

2. Je zit achter een router die jou ipadres dat je krijgt van je provider niet doorgeeft aan je pc, maar zelf een ipadres geeft van de router (192.168.x.x)
In dit geval zal het script ook niet werken aangezien je een lokaal ip adres hebt, en geen direct ipadres van je provider. Ook dan zal het script niet werken.

Dit script zal alleen werken als je rechtstreeks aan de modem van je provider bent aangesloten zonder verdeelkastje ertussen.

Grtjs AMD

LASA
12 December 2006, 21:39
zit zonder router bij telenet

AMD
12 December 2006, 22:52
zit zonder router bij telenet

Telenet is dus zo een van die providers die een 24u licensie heeft.
Zij gebruiken zogenaamde DHCP servers die ipadressen uitdelen aan hun klanten.
Echter is het aanbod van ipadressen van telenet niet zo groot dat ze elke 5 minuten aan elke klant een ander adres kunnen geven.
Daarom zorgt hun DHCP servers ervoor dat elke klant minstens 24u hetzelfde adres blijft behouden.
Dit controleren ze aan jouw mac adres van je netwerkkaart in je PC.
Wanneer jouw PC online wilt gaan stuurt die een request naar Telenet samen met je mac adres
Telenet bekijkt dit en valideert dit. Heb je al 24u hetzelfde ip, dan krijg je allicht een anders.
Is dit niet zo, krijg je gewoon hetzelfde ip terug van Telenet, ook al reboot je je pc.

Hopelijk is dit een beetje begrijpende taal :D

Grtjs AMD