Volledige versie bekijken : prullen met het netwerk op school



Emile.H
12 December 2006, 22:46
seg, wij hebben 's maandags informatica he.
en ik wil eens prullen met het netwerk op school. niet het netwerk daar gaan platleggen fzo, maar gewoon eens iets flikken daar. ik heb eens gehoord van een " start --> uitvoeren --> netsend " maar die uitvoeren hebben we nie.
MAAR ik kan wel met start - bureau accesoires en dan opdrachtprompt. weet iemand hoe ik daar iets kan doen waardoor er vanalles gebeurd.
gwn voor de fun he ;)

Alvast bedankt, EMile !

Fck_
13 December 2006, 14:40
Er is een code waarmee je een andere pc kan afsluiten (Dat moet wel op die andere pc ook geactiveerd zijn).
Via die opdrachtprompt kan je dan ook de functie netsend gebruiken (typ help, en dan zie je hoe het precies moet) Maar voor een bericht naar een andere pc te versturen moet die functie ook op de andere pc geactiveerd zijn.. (trouwens ook eerst op de jouwe).. Dus volgens mijn weten kan je niet veel leuks doen met die opdrachtprompt.. zonder iets op een andere pc te activeren.. Je kan natuurlijk wel aan een onwetend klasgenoot vragen om het even te activeren:p..
Maar zo verder weet ik niks.. Als iemand wel iets lol's weet zeg het dan Aub want ik ben eignelijk ook wel benieuwd :D

Milo
13 December 2006, 14:43
Er is een code waarmee je een andere pc kan afsluiten (Dat moet wel op die andere pc ook geactiveerd zijn).
Via die opdrachtprompt kan je dan ook de functie netsend gebruiken (typ help, en dan zie je hoe het precies moet) Maar voor een bericht naar een andere pc te versturen moet die functie ook op de andere pc geactiveerd zijn.. (trouwens ook eerst op de jouwe).. Dus volgens mijn weten kan je niet veel leuks doen met die opdrachtprompt.. zonder iets op een andere pc te activeren.. Je kan natuurlijk wel aan een onwetend klasgenoot vragen om het even te activeren:p..
Maar zo verder weet ik niks.. Als iemand wel iets lol's weet zeg het dan Aub want ik ben eignelijk ook wel benieuwd :D


bedoel je shutdown -i ???

Nog leuk is via computermanagement werken ..... je kan de ' koffiebekerhouder' dan opendoen :)

Fck_
13 December 2006, 14:46
Ja ik bedoel Shutdown.. (wist hem niet meer uit het hoofd).. en computermanagement? dan kan je toch niet de 'koffiebekerhouder' van een andere pc opendoen he? :p toch alleen de jouwe he? Daar heb je dan ook niet echt veel aan he..:p

Milo
13 December 2006, 14:53
rechtermuisklik op de pc en connect to another computer ;)

Ip adreske ingeven en hupla ....

voorwaarde is wel da hij in het netwerk gekend moet zijn ;)

Fck_
13 December 2006, 14:57
Yay alweer iets bijgeleerd xD :D:p Bedankt voor deze nuttige informatieve post! :D

Emile.H
14 December 2006, 15:29
wat moet ik verstaan onder die koffiebeker houder ?
en wat is dat met computermanagement ??
anyway: ik ga probeer met het: "shutdown -i " maar hoe activeer ik dat op de andere pc's ?

Couckiemonster
14 December 2006, 15:34
Je cd-drive Emile :p

Emile.H
14 December 2006, 15:46
Je cd-drive Emile :p
Bedankt Couckiemonster ;)

Fck_
14 December 2006, 16:21
Voor de shutdown optie te activeren moet je:

Start >> Uitvoeren >> Secpol.msc

Zoek dan even naar dit:
http://img220.imageshack.us/img220/7028/shutdown1px8.png (http://imageshack.us)

Klik dan dus op "Systeem afsluiten vanop afstand"

>> Gebruiker of groep toevoegen
>> Geavanceerd
>> Nu zoeken
>> Selecteer "Iedereen"
>> Druk 3x op Ok..:)
Nu is deze pc gereed om afgesloten te worden vanop afstand..:).. je hebt dan wel het ip nodig van de andere pc, maar die kan je normaal gwn zien door --> Net vieuw.. <-- Daar zie je de naam, maar met de naam van de pc moest dit ook lukken dacht ik.. weet niet meer zeker, maar probeer maar eens :)OK

Emile.H
14 December 2006, 16:33
Dat Net view lukt me niet :s

Fck_
14 December 2006, 16:41
Wat lukt er niet precies? wat komt er te staan?

Emile.H
14 December 2006, 16:46
Kijk ik doe: Start -- Uitvoeren -- cmd -- net view (met spatie he)
en dan krijg in een leeg zwart schermpie, en na 20 seconden gaat dat gwn weg.
Note: maar ik zit hier momenteel wel alleen op het netwerk
Edit: hier is eigenlijk helemaal geen netwerk :D

Maar op school zal dit misschien wel lukken dan. ;)

Fck_
14 December 2006, 16:48
Hmm dat dat weg gaat is raar..:/
ik zal ff screen posten van wat ik krijg..

Dit krijg ik dus:
http://img144.imageshack.us/img144/843/doshv1.jpg
ik heb momenteel ook geen netwerk, drm dat ik die fout krijg, maar het valt wel niet uit bij mij :/.. raar

Emile.H
14 December 2006, 16:53
Het heeft mss gwn te maken met de router of een andere instelling; ik ga dit na de vakantie op school proberen. (we hebben nu geen ICT meer )
Maar ik moet dan eerst wel bij de andere pc's die "Secpol.msc" doen he, en allemaal toevoegen zeker ?

Fck_
14 December 2006, 16:57
Ja, op elke pc die je vanop afstand wilt uitschakelen moet je dit doen.

Emile.H
14 December 2006, 17:07
Dat gaat daar dikke lol worden, nu wil ik nog graag 1 ding weten, hoe krijg je die koffiebekerhouder open ??

fryum
14 December 2006, 19:33
Dat gaat daar dikke lol worden, nu wil ik nog graag 1 ding weten, hoe krijg je die koffiebekerhouder open ??
en dat zijn dan die gasten die ze gaan opleren om later onze nieuwe software te schrijven ???? :D :D :D :good:

compuchrisje
14 December 2006, 20:32
'k Hoop dat je leraar niet uit Sint-Truiden komt, want dàn is die al verwittigd. En bij mijn weten is dat geen doetje.

boneless
14 December 2006, 20:43
Hoezo? Mogen er geen grapjes meer worden uitgehaald?

Idd is uitschakelen een beetje flauw, maar alle cd laatjes open laten gaan moet toch kunnen? Wij draaiden vroeger op school de schermen om. Moet kunnen dacht ik zo...

Fck_
14 December 2006, 21:44
Scherm flippen, daar heb ik slechte herinneringen mee xD. ik had het een keertje gedaan, en toen moest ik van de leerkacht 250 keer de zin:

'Hoe weet ik zoveel van computers af' Schrijven.. xD :p

boneless
15 December 2006, 11:10
:) precies. Zulke dingen kunnen geen kwaad. Computer om zeep helpen vind ik ook niet leuk meer.
En het is dan ook volledig terecht dat als je gepakt word je op je flikker krijgt ;).

Milo
15 December 2006, 13:20
Scherm flippen, daar heb ik slechte herinneringen mee xD. ik had het een keertje gedaan, en toen moest ik van de leerkacht 250 keer de zin:

'Hoe weet ik zoveel van computers af' Schrijven.. xD :p


Ctrl + ALT + pijltje ( up , down , right of left --- te zien waar ge het scherm naar toe wilt flippen :D )

Idd leuk ...

Maar wa nog leuker is .... ongemerkt een Screensaver instaleren da ge zelf hebt ineengefllanst ....... zie , wij hebben ne screensaver met allemaal BSOD's in ...... maar .... hij geeft BSOD, reboot ... ge ziet Xp ' booten ' .... terug een raar scherm ... weer blue screen .... en telkens dezelfde loop ....

Enkel te onderbreken door de toetsencombinatie Ctrl +Esc in te geven :D

Echt da was de eerste malen echt Kapot lachen :D

boneless
15 December 2006, 13:50
Kijk dat zijn dingen die je best mag delen hier :)

Of een mailtje sturen :)

Emile.H
15 December 2006, 18:28
allemaal wel fijn, maar kan iemand me zeggen hoe ik die cd rom spelertjes open krijg ?
Dat afsluiten van de pc's is idd niet zo'n lol, maar het openen van die cd spelertjes wel :D:p

compuchrisje
15 December 2006, 19:18
Oké Emile, 'k zal je een unieke tip geven. Je zit achter je computer in het leslokaal, staat recht en rent als de wiedeweerga het hele lokaal door om overal op dat knopje van de CD-lade te drukken: alle cd-tjes open... opnieuw rond om ze dicht te doen. Zo de les door, ik denk niet dat je bij een volgende les nog zin zal hebben hihi.

Emile.H
15 December 2006, 19:45
Haha zal ik eens proberen, gelijk superman dat doet :D

Milo
15 December 2006, 21:05
allemaal wel fijn, maar kan iemand me zeggen hoe ik die cd rom spelertjes open krijg ?
Dat afsluiten van de pc's is idd niet zo'n lol, maar het openen van die cd spelertjes wel :D:p


Tipke Emile ...... diskmanagement ;)

Emile.H
15 December 2006, 21:38
Tipke Emile ...... diskmanagement ;)
Nee, ik snap de tip niet denk ik :D
Wat ben ik met "diskmanagement" ??

Milo
16 December 2006, 02:08
Nog 1 tipke ... naast mijn andere tips ;;. lees dit topic nog eens ..... meer bepaald als beheren je een belletje doet rinkellen .... :D Ergens bij een totempaal opslag ..... iets met een rechtermuiklik ;)

Emile.H
16 December 2006, 11:35
Nog 1 tipke ... naast mijn andere tips ;;. lees dit topic nog eens ..... meer bepaald als beheren je een belletje doet rinkellen .... :D Ergens bij een totempaal opslag ..... iets met een rechtermuiklik ;)
:wall::wall: Nu snap ik er nog minder van :wall::wall:

Milo
18 December 2006, 00:44
Wie zoekt die vind ;)

Alles staat er ... jij moet gewoon eventjes puzellen...... Hahaaaa :D

Kheb ook oeten zoeken en leren ;) ... En Euhm , het is simpel zenne

Emile.H
19 December 2006, 17:22
Pfhh, ik heb het volledige topic 2 keer gelezen, Ik snap 2 dingen niet.
1.
Nog leuk is via computermanagement werken ..... je kan de ' koffiebekerhouder' dan opendoen :)Waar staat er 'Computermanagement' ?
2.
rechtermuisklik op de pc en connect to another computer ;)
Ip adreske ingeven en hupla ....
Waar staat die pc waar ik op moet klikken ?

Bedankt voor het geduld Milo ;)

Milo
20 December 2006, 15:02
Alez ...
Ma tis in hetengels é Emile :) ( dit om u toch nog ergens een beetje te doen werken :p Alsook den Xp op het werk is een Engelstalige :p)

Rechts klikken op Deze Computer
Beheren
dan ga je naar Opslag en daar kies je Diskmanagement ( ik vermoed its met schijfmanagement ofzo.
Dan gaat er een gehele nieuwe wereld open voor je :D
Dan rechts klikken op de cd rom en hupla .... :D
Euhm Wel opletten da je eerst rechts hebt geklikt op Bovesta icoon ( hier heet da computermanagement) en da je optie connect to another pc hebt genomen en daar het Ip van uw ' Slachtoffer' hebt ingebracht.

Wens u slachtoffer dan mss gezondheid ;)


Bedankt voor het geduld Milo

Geduld is een schone deugd ... ;) Graag gedaan man :)