Volledige versie bekijken : laptop veel lawaai



styler
13 December 2006, 15:26
hallo,nu zit ik van begin deze week met een probleem men laptop maakt veel lawaai.vroeger blies hij om de 30min.heel eventjes,nu is dat om de 5min,
2,3 minuten aan een stuk.Er is nog iets voor dit probleem draaide de CPU rond de 598MHZ.en nu is dat tegen de 1700MHZ aan heeft het daar iets bij te maken?en hoe dan aanpassen?:frown:

g_man
13 December 2006, 16:15
Zal al wat stof inzitten ondertusen, waardoor de temperatuur in de laptop oploopt en er meer moet gekoeld worden...
De 'mobile' cpu's bebruikt in laptops gaan, wanneer er geen extra processorkracht gevraagt wordt op een lager 'toerental' werken. Om energie te sparen en om minder warmte te produceren.

Fck_
13 December 2006, 16:25
Wat kan je daar dan zoal allemaal tegen doen op een laptop? Op een destkop draaik ik hem even open en blaas het er wat uit :p.., maar dat gaat op een laptop niet he..?

eventure
13 December 2006, 19:45
Kijk eens in je bios of je die snelheid niet kan terugclocken. Ik weet dat bij mijn Dell de snelheid 800 mhz is terwijl hij er 1,6 ghz kan :S
Je kan een laptop wel openhalen hoor WoYa, er ligt er nu zelfs eentje open op m'n tafel :D Maar dat is natuurlijk niet zo gemakkelijk als een desktop.

mvg
Robbe

styler
13 December 2006, 20:09
Kijk eens in je bios of je die snelheid niet kan terugclocken. Ik weet dat bij mijn Dell de snelheid 800 mhz is terwijl hij er 1,6 ghz kan :S
Je kan een laptop wel openhalen hoor WoYa, er ligt er nu zelfs eentje open op m'n tafel :D Maar dat is natuurlijk niet zo gemakkelijk als een desktop.

mvg
Robbe
hallo,het probleem is opgelost,het was namelijk niet zo moeilijk,het waren gewoon,in de energie instellingen te vinden.bedankt voor jullie hulp:bow: