Volledige versie bekijken : vraag router



styler
13 December 2006, 15:48
hallo,heb al in enkele winkels gaan kijken voor een D-link router.
Nu ik heb er gezien waar een USB stick bij zit,wat is het verschil met die zonder stick?hebben die een betere ontvangst,of hebben die een snellere snelheid? wat is beter met of zonder?

ps:mijn laptop beschikt over een draadloze ontvangst dat is het probleem niet
maar zou graag het verschil weten.:wtf:

Fck_
13 December 2006, 16:08
Ik ken er zelf niet zoveel van, wat bedoel je met USB stick? Bedoel je zo een ontvangertje?

styler
13 December 2006, 16:11
Ik ken er zelf niet zoveel van, wat bedoel je met USB stick? Bedoel je zo een ontvangertje?
ja zo een ontvanger waarmee je het signaal opvangt

Fck_
13 December 2006, 16:13
Je bent dus gaan kijken voor een router (Daar bedoel je dus bas het basisstation mee.. hetgene dat dus het signaal uitzend) en je hebt dus paketten met, en zonder zo een ontvanger.. De ontvanger dient gwn voor in een pc te steken, zodat deze pc het signaal kan opvangen.. dat heb je nodig.. anders kan de pc het signaal niet opvangen.. (tenzij je hem natuurlijk gwn met een kabel verbind..) Dus vlgens mij is dat pakket met ontvanger gwn een "All in one - pakket" Als je er één zonder ontvanger koopt, ga je er toch nog één moeten bijkopen.

PeterN
14 December 2006, 14:21
Er worden idd 'promo' paketten verkocht waar de router en stick in zit. Daar je aangeeft dat uw laptop al voorzien is van draadloos heb je zo'n stick niet nodig. Deze paketten zijn gewoon voordeliger dan als je beide (router en stick) apart moet kopen.
Je moet enkel kijken naar het type router wat je wil hebben. Belangrijk hierbij is het merk (betere support, updates, info etc) snelheid (54Mbps minimum, nu meer en meer 108Mbps) , router met of zonder ingebouwde modem, router met of zonder printer poort. Koop best ook geen plastic instap model met zo één antennetje. Deze zijn zeer prijs gunstig, werken goed, maar zijn kwalitatief toch minder en hebben meestal toch mindere ontvangst kwaliteit.