Volledige versie bekijken : data naar andere harde schijf



kwakkwak
14 December 2006, 15:50
Beste ,

Ik heb een externe harde schijf gekocht en nu wil ik bestanden overzetten naar die schijf kan ik ook installatiebestanden van programma's overzetten?

groeten

g_man
14 December 2006, 16:03
Je kan bv een exacte kopie van je ene schijf op die externe zetten, als je dat wilt.

kwakkwak
14 December 2006, 16:30
dat is interessant en hoe doe je dat?

The_cobra666
14 December 2006, 20:19
Via het programma Ghost kan dat :) is wel niet volledig gratis denk ik juist in trial. Maar ben niet zeker of je daar dan mee een kopie kan terug zetten.

g_man
14 December 2006, 21:43
Ghost kan perfect een HDD cloonen...net zoals bv Acronis true image...

Goldie
14 December 2006, 22:05
Beste ,

Ik heb een externe harde schijf gekocht en nu wil ik bestanden overzetten naar die schijf kan ik ook installatiebestanden van programma's overzetten?

groeten

Als je met installatiebestanden de setup bestanden / exe's bedoelt, ja dat kan.
Je kan idd een exacte kopie nemen van de ene schijf nr de andere zoals hierboven gezegd, maar het lijkt me niet nodig om een exacte kopier te maken naar je externe harde schijf. Want stel nu dat je interne harde schijft crashed, dan moet je je image gaan terugzetten met een bootable cd die je zelf hebt aangemaakt in ghost, maar de kans dat je usbaansluiting gaat werken vanop bootcd is al wat kleiner. Dus volgens mij kan je gewoon best kopieren naar die schijf wat je echt veilig wil hebben. En als je een exacte kopie wil kan je beter een lege partitie aanmaken op je pc en je c-schijf dan "ghosten" nzzr die lege partitie.

The_cobra666
16 December 2006, 01:21
Als je met installatiebestanden de setup bestanden / exe's bedoelt, ja dat kan.
Je kan idd een exacte kopie nemen van de ene schijf nr de andere zoals hierboven gezegd, maar het lijkt me niet nodig om een exacte kopier te maken naar je externe harde schijf. Want stel nu dat je interne harde schijft crashed, dan moet je je image gaan terugzetten met een bootable cd die je zelf hebt aangemaakt in ghost, maar de kans dat je usbaansluiting gaat werken vanop bootcd is al wat kleiner. Dus volgens mij kan je gewoon best kopieren naar die schijf wat je echt veilig wil hebben. En als je een exacte kopie wil kan je beter een lege partitie aanmaken op je pc en je c-schijf dan "ghosten" nzzr die lege partitie.

En als die hdd dan crasht.. dan sta je daar mooi met je ghost ;) beter op extern opslag media zetten en normaal zal die perfect werken om je image dan op een nieuwe hdd terug te zetten! Ik doe het toch op men stage.. nog 40 pc's te gaan.. start op vanaf diskettes van Ghost 8.0 en leest de image af zonder problemen van een externe usb drive.