Volledige versie bekijken : beste dvdroms?



Timon22
16 December 2006, 13:06
ik heb gehoord dat datatrax de beste dvd roms heeft. ik heb nu fujifilms, kan dat zijn dat die niet goe zijn voor dvd's te doen?

The_cobra666
16 December 2006, 13:07
Ik ben zeer tevreden van TDK. Werkt altijd en nog geen enkel probleem gehad ermee.

Clioke16V
16 December 2006, 13:19
Gebruik al jaar en dag Platinums en vindt dit enorm goede dvd's, nog nooit 1 stuk geschreven. Dus slechte comments kan ik deze niet geven.

Printables heb ik ook Memorex gehad, zijn ook zeer goed, maar omdat ik zo tevreden ben van Platinum heb ik daar nu ook printables van.

dit is 1 van het beste merk, zie je ook aan prijs. ( prijzen van cdrwinkel.com toch wel 1 van de goedkoopste winkels dat ik ken )

Taiyo Yuden DVD-R 8X (100st)


Prijs /stuk : € 40,90



Platinum DVD-R 8x (50st) Dus de prijs is ongeveer een 25 € voor 100


Prijs /stuk : € 13,50

delinquente
17 December 2006, 05:50
Gebruik al jaar en dag Platinums en vindt dit enorm goede dvd's, nog nooit 1 stuk geschreven. Dus slechte comments kan ik deze niet geven.

Printables heb ik ook Memorex gehad, zijn ook zeer goed, maar omdat ik zo tevreden ben van Platinum heb ik daar nu ook printables van.

dit is 1 van het beste merk, zie je ook aan prijs. ( prijzen van cdrwinkel.com toch wel 1 van de goedkoopste winkels dat ik ken )

Taiyo Yuden DVD-R 8X (100st)


Prijs /stuk : € 40,90



Platinum DVD-R 8x (50st) Dus de prijs is ongeveer een 25 € voor 100


Prijs /stuk : € 13,50

Ik gebruik ook de Platinums DVD+R 16x (50 stuks)
van de computerbeurs: 17 €
Die macheren echt perfect ook nog nooit een fout mee gehad

Ook gebruik ik af en toe verbatim is ook goed:good:

Timon22
17 December 2006, 11:47
als je een dvd film op die platiniums zet, zou hij dan zekr werken op een pioneer dv 530?

2B's
17 December 2006, 11:59
Ik heb héél rare ervaringen met een onbekend merk (japanees) dat ik via CDR winkel heb gekocht. Spindel van 100 printable. Er zijn soms films die na een aantal keer bekijken plots beginnen haperen. Ik dacht eerst dat het aan mijn brander lag en heb deze vervangen. We hebben ook recent een nieuwe dvd speler voor in huis aangeschaft. Het ligt dus wel degelijk aan de schijfjes. Ik gebruik vanaf nu uitsluitend nog de duurdere maar ben op zoek naar een fabrikant die ook printbare dvds maakt in grote spindels. Philips is er één van maar daar heb ik niet zoveel vertrouwen meer in. Verbatim, daar ben ik zeer tevreden over, levert blijkbaar alleen maar kleinere spindels af en ze zijn prijzig.

Clioke16V
17 December 2006, 12:49
@ Timon, welke formaten speelt je dvd speler af ? als die alle2 afspeelt moet je uw dvd's gewoon is traag branden.

Timon22
17 December 2006, 13:18
ik wet niet welke formaten hij afspeelt.

zariash
17 December 2006, 14:10
http://www.ciao-shopping.nl/Pioneer_DV_530__368657
grtjs

Clioke16V
17 December 2006, 14:10
Kijk even op de doos of er staat van dvd-r en/of dvd+r

Anders als je type nummer enzo hebt, zoek ff via google, die weet u dat zeker te zeggen. Als er staat dat hij beide afspeelt zou ik eens proberen aan een mindere snelheid te branden, anders eens overschakelen naar ander merk dvd's.

EDIT : is het die hierboven vermeld staat, want nu kan ik nie volgen zunne :s

Timon22
17 December 2006, 14:58
http://www.ciao.co.uk/Pioneer_DV_530__5112988

het is deze dvd speler

Clioke16V
17 December 2006, 17:29
Die speelt niks anders af dan origineel :s

DVD+R opname: Zonder DVD+R opname
DVD+R weergave: Zonder DVD+R weergave
DVD+RW opname: Zonder DVD+RW opname
DVD+RW weergave: Zonder DVD+RW weergave
DVD-Player / -Recorder: DVD-Speler
DVD-R opname: Zonder DVD-R opname
DVD-R weergave: Zonder DVD-R weergave
DVD-RAM opname: Zonder DVD-RAM opname
DVD-RAM weergave: Met DVD-RAM weergave
DVD-RW opname: Zonder DVD-RW opname
DVD-RW weergave: Met DVD-RW weergave


kort en simpel samengevat > met deze speler ga je geen copy's kunnen spelen. Hij ondersteund niks van de formaten.

Jule
17 December 2006, 19:15
Ik zou het toch proberen op een dvd-r. Branden met trage snelheid. Lukt het niet ben je je geld kwijt. Je mag ook een DVD-RW proberen. Mij is het reeds gelukt bij een ander type dat ook geen dvd-r of zo aankon. Ik had wel een dvd-rw gebruikt.

Clioke16V
17 December 2006, 20:45
Ik zou het toch proberen op een dvd-r. Branden met trage snelheid. Lukt het niet ben je je geld kwijt. Je mag ook een DVD-RW proberen. Mij is het reeds gelukt bij een ander type dat ook geen dvd-r of zo aankon. Ik had wel een dvd-rw gebruikt.

De meeste mogen al blij zijn dat ze dvd-r kunnen lezen laat staan dvd-rw

Timon22
17 December 2006, 21:21
maar ik heb die dvd speler toch niet gekocht, heb die gewoon gekregen.

Jule
17 December 2006, 22:20
De meeste mogen al blij zijn dat ze dvd-r kunnen lezen laat staan dvd-rw
Dan heb ik veel chance gehad ... Eerlijk gezegd, ik geloofde er ook niet in. Maar als je het niet probeert, kun je het niet weten. De dvd-speler waar ik het over heb, komt 9 jaar oud. Toenertijd bestonden nog geen dvd-rw's. Eerst test ik wel of powerdvd ze kan afspelen voor ik ze aan iemand geef. Want met de miserie dat ik reeds gehad heb met mijn dvd-writer weet ik nooit wat het resultaat is. Trouwens, ik heb vanavond een tweede dvd afgeleverd bij dezelfde persoon. Ik ben nieuwsgierig of het weer gelukt is ... Maar dit zal ik pas na nieuwjaar weten.

Timon22
17 December 2006, 22:35
maar ik heb ook enkel dvd+r :s

ghost
17 December 2006, 22:45
Tegenwoordig kost toch zo een dvd-speler niet veel , er komen regelmatig in de aldi of lidl van die spelers binnen die praktisch alles afspelen .
Zelfs in de carrefour staan ze nog redelijk goeiekoop.

Clioke16V
17 December 2006, 23:09
maar ik heb ook enkel dvd+r :s

Bij u speelt het echt geen rol wat je hebt van lege media, daar dat uw dvd speler de formaten toch niet ondersteund, doe zoals hierboven vermeld wordt en kijk uit voor een nieuwe speler. Let dan wel op dat er bijstaat dat hij +r, -r, +rw en -rw afspeelt, zodat je zeker bent dat hij alles leest. ( heb in ander topic opgevangen d8 ik dat je deze gekregen had van kennis ofzo ).

Voor 40 - 50 € heb je al een speler die al deze formaten afspeelt.

Timon22
18 December 2006, 10:34
zou ik het toch eens moeten proberen op een mindere schrijfsnelheid?
die dvd is dan toch niet voor de vuilbak eh. op mijn broer zijn dvd speler ging mijn vorige dvd wel en op een kenwood home cinema, zal die ook wel werken zekr?

Clioke16V
18 December 2006, 13:05
Het ligt eraan welke formaten zijn speler afspeelt, de nieuwe speler spelen normaal alles wel af, maar je weet nooit.

Timon22
18 December 2006, 13:41
op zijn dvd speler heb ik al een film afgespeeld die ik op dvd rom had gezet dus. maar op die kenwood home cinema, da weet ik niet zekr.

2B's
18 December 2006, 21:00
Je doet er alleszins je apparaat niet mee kapot Timon. Gewoon proberen dus. Heb ik ook gedaan en mijn speler heeft daar geen problemen mee gehad.

dannyma
19 December 2006, 10:24
ik draai ook al jaren op TDK en nog geen data verdwenen .

Timon22
19 December 2006, 19:14
ok, ik heb de film op dvd rom gezet en die werkt ook nie op die dvd speler. dus zal het waarschijnlijk met geen enkele lukken.