Volledige versie bekijken : Het gekende blauwe scherm bij de boot - probleem



Sativa
18 December 2006, 15:52
Hallo iedereen, hier ben ik weer :)

Me PC durfde af en toe wel eens vastlopen (conflict met drivers/virus.. ik weet het niet) en daarom moet ik wel geregeld wel eens resetten.

Tot ik op het gekende blue screen of death stuitte van windows...

FOUTMELDING:
======================
A problem has been detected and windows has been shutdown to prevent damage to your computer.

UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME

If this is the first time you've seen this stop error screen, restart your computer. If this screen appears again, follow these steps:

Check to make sure any new hardware or software is properly installed. If this is a new installation, ask your hardware or software manufacturer for any updates you might need.

If problems continue, disable or remove any newly installed hardware or software. Disale BIOS memory options ssuch as caching or shadowing. If you need to use safe mode to remove or disable components, restart your computer, press F8 to select advanced startup options, adn then select safe mode.

Technical information:
*** STOP: 0x000000ED(0x86F09AA0,0x000009c,0x00000000,0x00000 000)
======================

Opstarten in veilige modus resulteerde ook in het blauwe schermpje, proberen via het opstartmenu de laats bekende instellingen te gebruiken werkte ook niet. Hopeloos...?

Ik besloot dus maar om win xp terug te installeren maar bij het scherm waar je kan kiezen hoe je je HD indeeld (fat, nfts, of geen wijzigingen aanbrengen) kon ik niet meer kiezen uit "geen wijzigingen aanbrengen".
Ook duid ie bij het setup scherm dat me HD gelijk "leeg" is. Free space 250/250 gig... Raar!

Ik kon niets anders doen dan formatten. What the hell?

Nu wil ik dus alles oplossen zonder ook maar iemand in me huis te laten komen. Wat te doen?
De (nieuwe) PC met het probleem heeft geen diskettestation. Ik zit nu op een oudere PC van de aldi hehe. De PC heeft altijd goed gewerkt (6maand zonder problemen).

Alvast bedankt!

Sativa
18 December 2006, 16:03
Ik wil het probleem zo snel mogelijk oplossen en heb ondertussen ook al eens snel tussen de andere posts gekeken. Tis maar een kwestie dat de members zo snel mogelijk helpen ook al zou ik het antwoord zelf vinden :).

http://support.microsoft.com/kb/315403/nl



Dus gewoon pc opstarten, in dos modus gaan en dit typen? chkdsk /r ?
Ik neem aan dat dit checkdisk is.

Maar nog 1 probleem... ik kan niet opstarten met DOS mogelijkheden?

Yelleken
18 December 2006, 16:46
is inderdaad checkdisk

UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME wijst meestal op het niet of foutief aangesloten zijn van de hard disk of andere boot device.
Mogelijk is je hdd lichtjes aan het overlijden.

Sativa
18 December 2006, 16:47
is inderdaad checkdisk

UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME wijst meestal op het niet of foutief aangesloten zijn van de hard disk of andere boot device.
Mogelijk is je hdd lichtjes aan het overlijden.

Het is een nieuwe? Hoe kan dit nu. Onmogelijk!

Hoe kan ik me gegevens dan nog recoveren?
De aansluiting van de HD van de nieuwe PC kan ik niet aansluiten op me ouderen PC waar ik nu op zit te werken. Die oranje kabel kan ik niet op me mobo aansluiten omdat er simpelweg geen aansluiting voor is.

eventure
18 December 2006, 20:34
Ben je zeker dat de HD goed is aangesloten?

g_man
18 December 2006, 20:45
start eens op van je Windows cd en kijk wat je dan kan... repair of clean install...

Yelleken
18 December 2006, 23:32
Het is een nieuwe? Hoe kan dit nu. Onmogelijk!

Hoe kan ik me gegevens dan nog recoveren?
De aansluiting van de HD van de nieuwe PC kan ik niet aansluiten op me ouderen PC waar ik nu op zit te werken. Die oranje kabel kan ik niet op me mobo aansluiten omdat er simpelweg geen aansluiting voor is.




wijst meestal op het niet of foutief aangesloten zijn van de hard disk of andere boot device


dus ofwel is hij niet goed aangesloten ofwel is hij (nieuw of niet) de pijp uit aan het gaan

Sativa
19 December 2006, 00:09
dus ofwel is hij niet goed aangesloten ofwel is hij (nieuw of niet) de pijp uit aan het gaan

Hij is wel goed aangesloten hoor (op die nieuwe pc). Zoals je kon lezen heb ik de pc 6maand zonder enige zorgen kunnen gebruiken tot nu (n).

Ik kan hem gewoon niet aansluiten op me oudere pc omdat die daar de mogelijkheid niet toe heeft (die oranje kabel was er ietsje teveel aan hehe) om een backup te maken. Ik wil niet alles kwijtgeraken.

Hoe kan dit nu? Btw als ik win xp terug probeer te installeren geeft ie aan dat ik eerst alles moet formatteren alvorens een verse installie uit te voeren van xp.
Ja kan normaal kiezen uit:
-nfts
-fat32
-geen wijzigingen in systeem aanbrengen (Deze optie is verdwenen)

Verbeter me als ik fout ben :D.

Sativa
20 December 2006, 03:20
Dus niemand die een deftige oplossing kan bieden?

Die harde schijf kan niet kapot zijn, ze is maar net nieuw :eek:

MADtm
20 December 2006, 03:59
Die harde schijf kan niet kapot zijn, ze maar net nieuw :eek:


nieuw kan ook stuk;)
probeer eens een nieuwe jumper in je hd te steken,als deze kapot is kan hij ook bootproblemen geven..

Peter.B
20 December 2006, 07:36
begin eens vanaf hier:
Methode 2: Windows XP opnieuw installeren door de computer op te starten vanaf de cd met Windows XPte lezen
http://support.microsoft.com/kb/315341/nl
'k weet niet welk een HD je zitten hebt,maar hier vindt je testprogramma's voor uw HD:http://www.minatica.be/showthread.php?t=137
sativa
Me PC durfde af en toe wel eens vastlopen (conflict met drivers/virus.. ik weet het niet) en daarom moet ik wel geregeld wel eens resetten. dit probleem had je al moeten aanpakken van in het begin.

dannyma
20 December 2006, 08:54
heb je onlangs iets in verandert dat is best mogelijk dat je boot sector is verdwenen .
ik zie dat je nogal ver weg woont anders deed ik het in uw plaats .
nomaal maak je dan gewoon terug en nieuwe bootsector met je windows xp cd'tje .
ik heb het allemaal al is uitgelegd hoe je daar komt hier op het forum .

g_man
20 December 2006, 13:01
nieuw kan ook stuk;)
volledig mee eens...


probeer eens een nieuwe jumper in je hd te steken,als deze kapot is kan hij ook bootproblemen geven..

Bij een SATA, welke deze is, valt er niks te 'jumpen' :) ;)

Clioke16V
20 December 2006, 13:56
Dus niemand die een deftige oplossing kan bieden?

Die harde schijf kan niet kapot zijn, ze maar net nieuw :eek:

En waarom kan die dan niet stuk zijn ? Ik kocht een harde schijf, kom thuis en ze werkte al niet, 3 uur met bezig geweest en dan maar naar winkel gereden en alles uitgelegd, heb toch een nieuwe gekregen.

Sativa
20 December 2006, 14:09
nieuw kan ook stuk;)
probeer eens een nieuwe jumper in je hd te steken,als deze kapot is kan hij ook bootproblemen geven..

Zal het eens proberen deze middag ;) Bedankt!

Sativa
20 December 2006, 14:22
volledig mee eens...

Maxtor en jep sata

Sativa
20 December 2006, 14:24
En waarom kan die dan niet stuk zijn ? Ik kocht een harde schijf, kom thuis en ze werkte al niet, 3 uur met bezig geweest en dan maar naar winkel gereden en alles uitgelegd, heb toch een nieuwe gekregen.

Heb er 6maand zonder problemen mee kunnen werken...
Ze werkt nog hoor, alleen kan ik geen nieuwe xp installatie doen zonder alles te formatteren en dus te verliezen...
Had dit nog nooit eerder raar...

Het probleem is gekomen nadat ik checkdisk wou doen (door het constant vastlopen van de pc) in windows zelf, na de boot denk ik is dit probleem ontstaan.

g_man
20 December 2006, 14:54
Wat je nog kan proberen:

1) GA eens in je BIOS...(tijdens de post (zwart scherm met witte letters) op DEL of F1 of F2 (staat onderaan welke toets)) en ga achteraan voor het verlaten en laad daar eens je ' load setup defaults'.

2) Via de repairmodule (http://www.daniweb.com/techtalkforums/thread41835.html) van windows (wel ff registreren !)

3) Als het aan de partitie te wijten is,...zal je niet anders kunnen dan te formatteren en opnieuw te installeren (zou dan wel opnieuw partitioneren)

4) Ligt het aan de HDD...zal het later opnieuw voorvallen en je HDD zal uiteindelijk begeven. Ervaring leert dat HDD het ofwel in 't begin begeven ofwel na lange tijd...tssin vrijwel nooit.

Vermits je HDD maar 6 maanden is, is deze nog in garantie...dus binnendoen die handel zou ik zeggen.

5) Wat je ook nog kan doen is op de site van Maxtor de software downloaden om je HDD uitvoerig te testen...opstarten dan via diskette en laten lopen die handel...

Milo
20 December 2006, 15:09
Hd is kapot ... zeker weten

@Sativa .... euhm ooit al van het woord fabricagefout gehoord ????

Euhm ik denk dat daarvoor " Garantie " is in het leven geroepen .
Nja kheb het hier nog al gepost ...... Erara Humanum est .... ( missen is menselijk) en nja zelf in de fabricage kan er iets mank lopen waardoor u schijfke na 6 maand de geest kan geven .
Bon , ik zou er niet te veel blabla meer aan doen en naar de winkel gaan en me een nieuwe schijf EISEN.... ook vragen om data te recioveren en op die andere schijf te zetten ( wat ze natuurlijk gratis zouden moeten doen ... want het ligt in je garantieperiode)

Ik zie da het een MAXTOR schijfke is ..... ik heb met Maxtor ook veel misérie gehad al ... Ik zelf raad Western Digital of Seagate meer aan ;)

Sativa
20 December 2006, 15:39
Het is me eindelijk gelukt om chkdsk /r uit te voeren via dos...
Hijs bezig met alles te controleren :)

Op hoop van zegen? Ik houd jullie nog op de hoogte.

**EDIT** Wat ben ik gelukkig, na enkele uren was checkdisk klaar met scannen en na een reboot werkte alles weer. Dit was wel een heel raar probleem. Iedereen zat dus verkeerd en ik lekker goed hehe. Heb ondertussen een tutorial ineen geflanst onder de sectie Windows over bsods.

Groetjes.