Volledige versie bekijken : Betekenis files



Martin
19 December 2006, 21:36
Wat betekenen al deze mappen en files

http://img237.imageshack.us/img237/7886/screenshot076cv7.jpg

Hoe plaatst ik deze afbeelding nu zelf op het form?

Jelle
19 December 2006, 22:22
Dat zijn mappen en bestanden van de systeemherstel functie van Windows XP. Daarin worden dus o.a. de herstelpunten in bewaard.

Via de systeemeigenschappen, tabblad systeemherstel, kan je systeemherstel uitschakelen en dan zullen al deze bestanden en mappen verdwijnen. Dit is echter ten zeerste afgeraden omdat je systeemherstel nodig hebt als je iets fout doet op je pc en het wilt herstellen.

Clioke16V
20 December 2006, 00:05
Ik verwijder mijn toch regelmatig eens ne keer hoor, kies dan voor de optie alles verwijderen behalve de laatste.

Wat ben je met 70 herstelpunten ?

Martin
20 December 2006, 10:04
Ik denk nu toch ook dat ik herstelpunten van vroeger mag verwijderen.
Zal deze toch niet meer nodig hebben;
Heb gisteren een online scan gedaan met Bitdefender en er waren virussen gevonden in deze files, vandaar ook dit vragen.


C:\System Volume Information\_restore{DD8CB704-6707-49A0-906E-3254787C599A}\RP728\A0128712.exe

Infected with: Trojan.Downloader.Zlob.XX

C:\System Volume Information\_restore{DD8CB704-6707-49A0-906E-3254787C599A}\RP728\A0128712.exe

Disinfection failed

C:\System Volume Information\_restore{DD8CB704-6707-49A0-906E-3254787C599A}\RP728\A0128712.exe

Deleted

Maar mag ik deze herstelpunten handmatig verwijderen of moet dit volgens de procedure systeemherstel gebeuren? En hoe doe je dit om enkel de laatste te behouden? (Datum?)

Jelle
20 December 2006, 10:42
Dat is inderdaad erg normaal, als je pc besmet is, sluipt die besmetting ook je herstelpunten van dat moment binnen. Er is wel een betere methode om je herstelpunten te verwijderen dan dat handmatig in die map te doen ;)

Ga naar Systeemeigenschappen in het configuratiescherm (of rechtermuisklikken op Deze Computer en dan Eigenschappen), ga naar het tabblad Systeemherstel en vink Systeemherstel op alle stations uitschakelen aan en bevestig dat dan uiteraard. Dan moet je je pc heropstarten en daarna vink je de optie terug uit.

Je kan eventueel ook al meteen een nieuw herstelpunt aanmaken, maar dat zal uiteraard terug automatisch gebeuren als je even wacht tot Windows het doet. Handmatig doe je het zo:
Start -> Alle programma's -> Bureau-accesoires -> Systeemwerkset -> Systeemherstel -> Een herstelpunt maken

Martin
21 December 2006, 09:12
Bedankt voor de informatie.
Zoals werd opgemerkt door een Online Scan met Bitdefender werd een virus in een herstelpunt gevonden: Infected with: Trojan.Downloader.Zlob.XX Werd automatisch verwijdert door Bitdefender.
Wat ik mij afvraag: Als een virus in een herstelpunt ontdekt wordt kan dit dan nog kwaad verrichten? Ik heb Norton als virusscanner en deze had dit niet opgemerkt. Heb wel liever dat het weg is natuurlijk. <O:p<O:pVerder ga ik alle herstelpunten verwijderen zoals mee gedeeld. Maar op deze manier ben ik ook alle herstelpunten kwijt. Dacht door dit handmatig te doen dat ik kon selecteren volgens datum. Maar uiteindelijk zou ik deze toch niet meer gebruiken.
<O:p

Jelle
21 December 2006, 22:35
Ik denk niet dat je via een programma selectief herstelpunten kan verwijderen en manueel zou ik dat niet doen (er zijn misschien ook registervermeldingen van en die verwijder je dan niet). Schade kunnen ze denk ik niet meer toebrengen, maar er zitten virussen in en moeten dus weg (anders selecteer je het misschien eens perongeluk bij het herstellen) :p
Dat Norton ze niet vindt is niet vreemd, Norton is zowat de slechtste antivirus die er is. Ik raar je dus aan om een andere te nemen :) (er zijn ook gratis antivirussen, bv. AVG)

Best verwijder je dus eens alle herstelpunten op de manier die ik hierboven beschreef en start je dan met een clean nieuw herstelpunt.

Martin
22 December 2006, 12:37
Bij deze hartelijk dank voor de geboden info. (y) Pak kennis bij en ik doe zoals mij werd aanbevolen. Prettige kerstdagen en gelukkig nieuwjaar.